חיפוש

איך לשלב את העציץ בצורה נכונה בבית

קיימים אלפי סגנונות לעיצוב הבית.

סגנון כפרי, סגנון מודרני, סגנון נורדי, סגנון מינימליסטי הם רק מספר דוגמאות לסגנונות עיצוב הפנים הקיימים כיום ונחשבים פופולאריים מאוד.

המשותף לכל הסגנונות הללו הינו השילוב של צמחים ועציצים בתוך חללי הבית השונים.

 

תפקיד העציץ בבית

לצמחים בטבע יש מספר תפקידים חשובים מאוד, כשהחשוב ביותר הינו סיפוק החמצן הנדרש לבע"ח השונים לקיום. מלבד זאת, בטבע הצמחים מהווים אזורי גידול לבע"ח, מזון והגנה.

כשנסתכל על צמחי הבית, התפקיד שלהם הוא מעט שונה. כמובן שהם מפרישים לסביבה חמצן וניתן לשתול צמחי מאכל ומרפא. אך התפקיד העיקרי של הצמחים בבית הוא עיצובי. לכן, לצורך שילוב נכון של עציצים וצמחים בבית חשוב לתת דגש על ההתאמה שלהם לעיצוב של החלל.

 

תלוי מהתקרה

אחד הטרנדים שתופסים תאוצה בתקופה האחרונה הינם צמחים התלויים מהתקרה. הדבר מאפשר הוספה של צמחים לחלל, ללא העמסה של המטחים הקיימים והריצפה. מדובר בדרך מצוינת לשלב עציצים בבית בו ישנם ילדים קטנים או בע"ח אשר עשויים להרוס עציצים הנמצאים בהישג ידם.

עיצוב מועדף בשיטה זו הינו בחירת פינה אחת והוספת מספר מעמדים תלויים באורכים שונים, זה יוצר מראה מעט א-סימטרי, אך מגוון ומיוחד.

 

הכל תלוי בדף

כשאני אומרת את המילה מדף, רוב האנשים מדמיינים מעין בלטת עץ ארוכה ומשעממת. אך, כיום קיים מגוון רחב ומדהים של מדפים שונים. המגוון הזה כולל גדלים שונים, עיצובים מיוחדים וייחודיים אשר יתרמו לעיצוב החלל בצורה מדהימה.

הוספה של מדפים מעוצבים ומיוחדים מאפשר לכם, לשלב צמחים ועציצים פשוטים יחסית ולקבל עיצוב מיליון דולר.

מגוון רחב של מדפים ומעמדים מיוחדים לעציצים ניתן למצוא ב-https://planter.co.il

 

בחירת העציץ הנכון

גם לעציץ עצמו ישנה חשיבות רבה, בין אם בסוג הצמח שבחרתם ובין אם בצורת וסגנון העציץ עצמו. כשאתם משלבים את העציץ באזור או על רהיט שהוא מעוצב מאוד, צבעוני או פשוט דומיננטי, עדיף לבחור עציץ פשוט יחסית, בגוון אחד.

לעומת זאת, קיימים עציצים מיוחדים העשויים מחומרי גלם מיוחדים כמו קש, עץ או מתכת, אשר הם עצמם יכולים להוסיף לעיצוב החלל שלכם. חשוב לוודא שאתם מתאימים את עיצוב בעציץ עצמו לעיצוב החלל בו תמקמו אותו.

 

בחירת הצמח הנכון

בבחירת הצמחים יש שני דברים שחשוב מאוד לזכור ולתת עליהם את הדעת. ראשית, בחירת צמח המתאים לבית ויתרה מכך, מתאים לגידול ביתי באזור המגורים שלכם. למשל, רמת הלחות משתנה משמעותית בין אזור מישור החוף לאזור הררי.

ההיבט השני הוא כמובן ההיבט העיצובי. בחירת הצמח עצמו חשובה לא פחות מאשר בחירת העציץ או המיקום שלו. אם תבחרו צמחים מטפסים/ נופלים הם עשויים להעניק מראה פרוע מעט. לעומת זאת אם תבחרו בצמחים בעלי פריחה צבעונית, תקבלו דינמיקה במראה החלל לאורך עונות השנה.

חשוב מאוד לזכור שאם בחרתם בצמח חד עונתי, צריך להחליף אותו בזמן, אחרת תקבלו מראה נבול ופחות יפה.

 

פינה מעוצבת

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
טפטים
כל מה שחדש בעולם הטפטים

עולם הטפטים לא עוצר לרגע וגם לא עולם העיצוב. בשנים האחרונות הטרנדים מהעבר עושים קאמבאק ומעצבים רבים משתמשים בטפטים צבעוניים שהיו נפוצים בעבר בטקסטורות מרהיבות.

קרא עוד »