חיפוש

למה עיצוב מבטון נהיה כל כך פופולרי?

בעבר, בטון לא היה נחשב לפופולרי מבחינה עיצובית, ורבים ראו אותו כחומר קר וזול, אפרורי ומשעמם.

כיום, הוא נהיה לחומר פופולרי שמעצבים רבים אוהבים לעבוד אתו ולהשאיר אותו בצבע האפרורי והטבעי שלו.

היחס האמנותי אל הבטון השתנה לגמרי במאת השנים האחרונות וכיום הוא נחשב לחומר מרשים ואיכותי, שמעצבים ברמה גבוהה משתמשים בו ושאמנים ואנשי רוח רבים, רוצים שיעצב את בתיהם.

מחומר אפרורי ולא רלוונטי, הוא נחשב כיום לאחד החומרים היותר מתוחכמים, שמעידים על טעם משובח, אמנותי ואיכותי. לפני קצת על למה עיצוב מבטון נהיה כל כך פופולרי?.

 

מה הוא עיצוב מבטון עד כמה הוא פופולרי?

עיצוב מבטון נהיה פופולרי מאד בשנים האחרונות, ואפשר להגיד שהוא הפך מהפכה של ממש, מהיותו חומר זול, נפוץ ולא מלהיב במיוחד, לחומר שמעיד על טעם משובח, איכות ואמנותיות. עיצוב מבטון נהיה היום רווח מאד בבתים רבים בארץ ובעולם, בכל התחומים – הן בעיצוב קירות הבית כקירות בטון חשופים פשוטים, הן בעיצוב כיורים או מדפים, והן בעיצוב אביזרי הבית השונים. אפשר להגיד שטרנד הבטון שולט לחלוטין בזירת עיצוב הבית ואביזריו. בהתאם, חנויות עיצוב רבות ומובילות בארץ מציעות מבחר רחב של אביזרים לבית המעוצבים מחומר הבטון הפופולרי, למשל תוכלו למצוא אצל המעצבת דריה מזוזות, שעוני קיר וחפצים נוספים לבית.

 

מה ההיסטוריה של עיצוב הבטון ומדוע הוא כה פופולרי כיום?

בעבר, בטון היה נחשב לחומר וזל ולא אסתטי, שיש לכסות בעץ או לצבוע. הצבע האפרורי, לא סיפק את המעצבים והאדריכלים בעבר והם דאגו על כל מבנה בטון, לכסות, לעטר ולהסתיר את העובדה שמדובר במבנה בטון חלק. עיצוב הבטון החל להיות פופולרי ושימושי עם עליית חוג האדריכלות הבאוהאוס שהחל בגרמניה והתפשט בכל אירופה במאה בשנות ה20. היה זה הזרם הראשון בו האמנים חרטו על דגלם את היופי של הבטון והחומר החשוף והפשוט. הרעיון מאחורי האהדה לבטון היה למעשה אהבת הפונקציונליות, מתוך המוטו שמה ששימושי, יפה. כך, לאט חדר הרעיון והגישה לעולם האומנות, וכיום זה כבר נורמלי לחלוטין ונחשב לאיכותי ומרהיב, שהבית יהיה מלא בבטון חשוף, פשוט כמו שהוא.

 

אז מה משדר עיצוב מבטון כיום?

כיום, עיצוב מבטון משדר טעם משובח ואיכותי. בית שמעוצב בבטון, בעל קירות או חפצים שונים מבטון חשוף ונקי, משדר שלווה, פשטות ורוגע, תוך שהולך יד ביד עם הטרנד האמנותי העכשווי בעולם עיצוב הבית והפנים. עיצוב מבטון משדר אלגנטיות ואצילות, דברים כמעט הפוכים ממה ששידר בעבר ובמקור שלו. בית שמעוצב מבטון או מכיל אביזרים מבטון, משרה רושם אמנותי ומרשים, כזה שמחובר לעולם האמנות העכשווי ולוקח בו חלק. היתרון של עיצוב מבטון הוא שהוא לא חייב להשתלט על הבית, ולא חייבים ללכת עם זה רחוק – מספיק אביזר נחמד ופשוט שיהיה בבית וישדר את כל התכונות שמקנה החומר.

 

בניין מעוצב

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
טפטים
כל מה שחדש בעולם הטפטים

עולם הטפטים לא עוצר לרגע וגם לא עולם העיצוב. בשנים האחרונות הטרנדים מהעבר עושים קאמבאק ומעצבים רבים משתמשים בטפטים צבעוניים שהיו נפוצים בעבר בטקסטורות מרהיבות.

קרא עוד »