חיפוש

כל מה שחדש בעולם הטפטים

עולם הטפטים לא עוצר לרגע וגם לא עולם העיצוב. בשנים האחרונות הטרנדים מהעבר עושים קאמבאק ומעצבים רבים משתמשים בטפטים צבעוניים שהיו נפוצים בעבר בטקסטורות מרהיבות. אך בגלגול הנוכחי של הטפט לא תמצאו אותו על כל קירות הבית וגם לא בצבעים ובצורות שחשבתם שהם יהיו. אז מה חדש בעולם הטפטים? במאמר זה נציג לכם את כל ההתחדשויות. 

 

מה קרה לטפטים ואיך הם חוזרים?

הטפטים שימשו אותנו בעבר מסיבות פרקטיות, הוא גורם לבית להיראות חמים, ולא היה ניתן לראות לכלכוך. קצת מה שפרקט עושה על הרצפה. אז מה קרה בדרך שהטפט נמאס עלינו ונעלם? הסיבה העיקרית היא שהוא לא החזיק. החומרים היו זולים וזול משמעו לא באיכות גבוה.

טפטים שהודבקו התחילו להתקלף והסטיגמה השלילית על הטפטים התפשטה. הטפטים הוחלפו בתמונות, מדפים ושכלולים אחרים. אך בשנות האלפיים הדור החדש מגלה מחדש את הטפט שעם השנים איכותו השתפרה ובכך מכניסים אותו מחדש לחיי העיצוב. הצבעים של שנות ה-70 וה-80 חוזרים אופנתית גם לבגדים וגם לבתים.

 

הטפטים של היום

כיום בשנים האחרונות הטפטים הם לא באיכות הירודה שהייתה בעבר, חל שינוי גדול בחומרים שמהם הם מיוצרים. יצרני הטפט משתמשים בשלל אמצעים בראשם ה-Nonwoven שנוצר מבד לא ארוג. יחד עם זה משתמשים גם בקש יפני, אבן מינרלית, משי סיבי צמחים, עלי קוקוס ארוגים ועוד. ההתחדשות הגיעה למעשה מהמסעדות ובתי קפה שהחליטו בצעד נועז לשנות סגנון.

 

מה הטרנד הלוהט בעולם הטפט?

בעולם עיצובי הפנים נורא מבוקש להשתמש בתמונות קיר המגיעות בהדפסה דיגיטלית. לקוחות שונים מעוניינים בהדפסות שונות שלרוב מודבקים על קיר אחד. הטפטים הם לא ברחבי הבית כפי שהיה בעבר, אלא לרוב יקטשו קיר אחד בחדר או מספר קירות בכל החלל. הטפטים מגיעים בגוון אישי ועל פי בקשת הלקוח.

אם בעבר היה נהוג להשתמש בצבעים "שקטים" ונעימים לעין שיהיה בבית, היום יותר מקובל להשתמש בצבעים חדים וזוהים על מנת לקבל אפקט בולט וצבעוני לקיר אחד. דוגמאות גאומטריות בסגנונות הישנים גם כן חוזרים לאופנה, אבל עם שינויים מינוריים. שוב, הטפט לא מקשט יותר את כלל הבית וכל החדרים, אלא לרוב ייבחר קיר אחד עליו יתנוסס כל הצבע והייחודיות.

 

מי מחליט מה יפה?

המעצבים של היום מכניסים אמירה אישית לטפטים שלהם והולכים על עיצובים שהם רטרו שיק, רומנטי עם הדפסי טבע ודוגמאות של ציורי מים. נגיעות אותנטיות מהודו וסין תמיד היו ויהיו קיימים, אבל מי מכתיב את הבשורה באמת? לצד המעצבים קיימות גם תערוכות ענק של עיצוב.

קולקציית הטפטים שמוצגת בתערוכת העיצוב העולמית בפרנקפורט משלבת סגנונות שבתוכם סמלים, ציורים ואייקונים שמתפרסת על פני כל חלל הבית. אז אם התלבטתם, דעו שהטפט חוזר ובענק. עם נגיעות של רטרו ובעיקר חדשנות שמורכבת מאיכות חומרית תוכלו לעצב את הבית מחדש.

טפטים

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא