חיפוש

הקמה עיצוב ואחזקת גינה מה צריך לדעת?

הגינה הביתית הפכה לאורך השנים לחלק אינטגרלי וחשוב מהבית, מדובר באזור בו ניתן להנות מכל היתרונות של ה"חוץ" מבלי לצאת מהבית.

ניתן לארח, להנות מהשקט עם כוס קפה וגם להעניק לילדים פינת משחקים משודרגת.

אז מה באמת צריך לדעת על הקמה עיצוב ואחזקת גינות?

 

לפני הכל – מטרה!

לגינה הביתית יכולים להיות תפקידים רבים, הדבר תלוי באופי שלכם, באופי המשפחה שלכם, גיל הילדים וקיומם של בעלי חיים. אם אתם אנשים שאוהבים לארח, תוכלו להפוך את הגינה לפינת האירוח שלכם. בין אם אירוח לקפה או לארוחות שוות. תוספת מדליקה לגינה יכולה להיות מטבח גינה, בו תוכלו לבשל ולארח.

למשפחות עם ילדים קטנים בדרך כלל חשוב להוסיף בגינה אזור מיוחד לפעילות של הילדים, בין אם בצורת בריכה (קבועה או זמנית), טרמפולינה או פשוט אזור יצירה.

אפשרות נוספת הינה יצירת גינת ירק ותבלינים אישית. הדבר יעניק לכם פירות וירקות אורגניים לפי הטעם והרצון האישי שלכם.

אז אחרי שבחרתם את המטרה של הגינה שלכם הגיעה הזמן לעבור לשלב ב'.

 

העיצוב

עיצוב הגינה צריך להתחשב בארבעה פרמטרים חשובים. הראשון הינו המטרה, התאימו את העיצוב של הגינה שלכם למטרה אותה בחרתם. למשל אם תרצו לארח בגינה, תצטרכו להוסיף אזורי ישיבה, שולחן אוכל, הצללה.

הפרמטר השני, הינו גודל הגינה. עליכם להתאים את הריהוט והצמחייה לפי השטח הפנוי הקיים לרשותכם.

הפרמטר השלישי, הינו עלות. הקמת גינה הינה תהליך יקר והוא אינו נגמר בהוצאות הראשוניות של ההקמה. ככל שהגינה שלכם גדולה ומגוונת יותר, כך תדרשו לתחזוקה רבה יותר ובדרך כלל גם יקרה יותר. הגדירו לעצמכם את התקציב אותו תרצו להשקיע על ההקמה וגם את התקציב החודשי/שנתי אותו תרצו להשקיע בתחזוקה השוטפת. בהתאם לתקציב זה התחילו את התכנון והביצוע.

הפרמטר הרביעי, שמשום מה רבים שוכחים ממנו, הוא התאמת העיצוב לעיצוב הבית. הגינה הינה המשך של הבית ולכן העיצוב שלה צריך להתאים ולהמשיך את העיצוב החיצוני והפנימי של הבית, כך תקבלו הרמוניה בין החלקים השונים של הבית.

 

בחירת איש מקצוע

בעת הקמת הגינה וכן בשלב התחזוקה שלה, עליכם להחליט האם אתם בוחרים לבצע את תהליכי התכנון, הביצוע והתחזוקה, בעצמכם או שמא תרצו להיעזר באיש מקצוע, באופן מלא או חלקי.

במידה ובחרתם לבצע את התהליך עצמאית, תוכלו להיעזר במומחים העובדים במשתלות ובמידע הרב הזמין באינטרנט. שימו לב, לבחור את הצמחייה כך שהיא תתאים לאזור המגורים שלכם, גודל הגינה וגם לתקופות השנה. למדו מהי תדירות ההשקיה של הצמחים השונים, מהו הדישון המתאים ואל תשכחו להתאים טכנולוגיות חדשניות אשר יכולות לשפר את הצמיחה, לחסוך לכם במים ובזמן.

אם בחרתם להזמין בעל מקצוע, בחרו אותו בהתאם להמלצות מוצקות, בקשו לראות עבודות שהוא ביצוע וודאו שאתם מקבלים אחראיות על הצמחייה.

 

תחזוקה

כל העקרונות המנחים הקשורים להקמת הגינה קשורים גם לתחזוקה. וודאו שאתם יודעים בדיוק איך לבצע את התחזוקה של כל אחד מסוגי הצמחים (וגם של הריהוט ומערכות ההשקיה). העזרו בבעלי מקצוע ודאגו לטפח את הגינה שלכם לאורך כל השנה. כך תוכלו להנות ממנה ולוודא שההשקעה שלכם הייתה לטווח ארוך.

 

בית גדול

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
טפטים
כל מה שחדש בעולם הטפטים

עולם הטפטים לא עוצר לרגע וגם לא עולם העיצוב. בשנים האחרונות הטרנדים מהעבר עושים קאמבאק ומעצבים רבים משתמשים בטפטים צבעוניים שהיו נפוצים בעבר בטקסטורות מרהיבות.

קרא עוד »