חיפוש

על פי מה נמדד סכום הכסף אשר מגיע מהחזר המס?

מס ההכנסה והביטוח הלאומי בישראל קיימת האפשרות להחזיר מס לאזרחים במקרים מסוימים, לאחר שהאזרח מגיש להם את המסמכים הרלוונטיים. אך כיצד יודעים מתי מגיע החזר מס ובאיזה גובה?

 

בכמה כסף מדובר?

סכום הכסף שמקבלים מהחזר מס יהיה שווה לסכום אותו גבו מכם שלא בצורך בתוספת הפרשי הצמדה וריבית בגובה של 4%.

 

החזרי מס במקרה של גביית יתר

ישנם מקרים בהם מנוכה משכר העובד מס גבוה יותר ממה שעליו לשלם לפי החוק. תופעה זו קורת כאשר יש טעות בחישוב המס השנתי שעליו לשלם וחוסר התחשבות בכל הגורמים המשפיעים על חישוב המס. במקרה כזה יכול אותו אדם לפנות אל מס הכנסה ולהוכיח את זכאותו להחזר מס. ניתן לעשות זאת רק עד שש השנים האחרונות. לדוגמא, ב – 2022 לא ניתן לקבל החזר מס על שנת העבודה 2015.

 

למה זה קורה?

החישוב של מס הכנסה הינו שנתי ולא חודשי. כלומר כאשר יש שינויים בגובה המס שעל אדם לשלם במהלך החודשים השונים פעמים רבות הוא לא יחושב. הסכומים הנגבים ממנו הינם משוערים ולא מדויקים ועל כן עלולים להיווצר פערים בין הסכום אותו הוא משלם לסכום שהחוק מחייב אותו.

 

מה הם המקרים בהם ניתן לקבל החזר מס?

הפקדות לחיסכון פנסיוני עצמי או עבור קרוב משפחה מדרגה ראשונה – הפקדת כסף לקרנות השלמות, חסכונות פנסיה וביטוחי חיים הינם מוגבלים במס של עד 7%או לחילופין עד 7224 שקלים בשנה. כל סכום כסף שנגבה מעבר לזה, יכול לחזור אליכם כהחזר מס.

תרומה – על תרומה לא משלמים מס. אם ביצעתם תרומה למוסד ציבורי ללא מטרות רווח, יש לכם זכאות של החזר מס עד גובה של 35% מגובה התרומה, בתנאי שזו עולה על 180 שקלים בשנה.

תואר מקצועי או אקדמי – בסיום לימודי תואר אקדמי מזכה את הסטודנט בנקודות זיכוי של 215 שקלים בחודש, כלומר 2580 שקלים בשנה.

דמי אבטלה ותקופת אי השתכרות – אם עבדתם רק בחלק משנת המס, הינם זכאים להחזר חלקי או אפילו מלא של מס ההכנסה ששילמתם באותה השנה.

החלפת מעסיק – החלפתם מקום עבודה וגובה שכרכם השתנה, כך גם גובה המס אותו אתם משלמים צריך להשתנות.

אי קיום תיאום מס – כאשר אדם עובד בכמה מקומות עבודה במקביל ואינו עורך תיאום מס, המס מנוקה משכרו לפי מדרגת המס הגבוהה ביותר.

ישנם עוד מקרים רבים אשר מעניקים את הזכות לקבל החזרי מס.

 

היו מודעים לזכויותיכם

פעמים רבות מדי העובדים סומכים על מעסיקיהם שידעו לעדכן את הסטטוס שלהם מול ביטוח לאומי ואינם שמים לב שגובים מהם סכום רב יותר ממה שנדרש. אנו ממליצים בחום לעשות בדיקה האם מגיע לכם החזר מס ולהגיש את המסמכים הנדרשים על מנת לקבל את כספכם בחזרה.

החזר מס

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מטבעות להשקעה
מה זה קורס ביטקוין?

מטבעות דיגיטליים והביטקוין בפרט הפכו להיות חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו. אנו שומעים על מכרים, חברים וקולגות שמציינים בריש גלי כי הם עברו קורס שאפשר

קרא עוד »
דולרים
איך תדע האם מגיע לך החזר מס

בכול הקשור לתשלומי מס, שכירים רבים מניחים שהמעסיק הוא שמטפל בכל היבטי המיסוי. חשוב להבין שחישובי מס ההכנסה של שכירים הם שנתיים למרות שמשלמים בפועל

קרא עוד »