חיפוש

איך תדע האם מגיע לך החזר מס

בכול הקשור לתשלומי מס, שכירים רבים מניחים שהמעסיק הוא שמטפל בכל היבטי המיסוי. חשוב להבין שחישובי מס ההכנסה של שכירים הם שנתיים למרות שמשלמים בפועל את המס בכל חודש באמצעות התלוש. ישנם מצבים רבים בהם לאורך שנת המס שכירים שילמו יותר ממה שהיו צריכים לרשות המסים והם עשויים להיות זכאים עבור החזר מס לשכירים רטרואקטיבית. על נושא זה במאמר שלפניכם.

 

תקופת אי השתכרות

כאשר עובד שכיר לא עבד לאורך כל שנת המס, בין אם בעקבות פיטורים או התפטרות, הוא עשוי להיות זכאי להחזר חלקי או מלא של המס שנוכה ממשכורתו בתקופה שבה עבד. הדבר נובע מכך שבעת חישוב גובה המס, המעסיק השית על העובד הפרשות על בסיס ההנחה כי העובד ימשיך לעבוד לאורך כל השנה. הרחבה נוספת לגבי החזר מס לשכירים ניתן למצוא כאן.

 

אבטלה

מובטלים זכאים לדמי אבטלה בשיעור של 70 אחוז מהכנסתם החודשית שהייתה להם לפני תקופת האבטלה. על דמי האבטלה, המובטלים נדרשים לשלם מס הכנסה וגובה המס מחושב לפי חישוב שנתי והוא אינו לוקח בחשבון את התקופה שבה המובטל לא עבד כלל. לכן רבים שחתמו על אבטלה במהלך השנה, עשויים להיות זכאים  עבור החזר מס לשכירים בסוף השנה.

 

החלפת מעסיק

לא אחת נוצרים פערים בגובה תשלומי המס של שכיר בשל החלפת מקום עבודה. לעיתים קרובות המעסיק החדש מחשב את תשלומי המס החודשיים של העובד החדש מתוך הנחה ששכרו היה זהה לאורכה של כל השנה, לרבות התקופה בה הועסק במקום אחר.

לעיתים מדובר בהנחה מוטעית ונוצרים הפרשים בסכומי המס שהועברו בפועל, לבין גובה המס שיש לשלם. ראו מידע מקצועי נוסף בנושא זה בקישור המצורף.

 

עקב תיאום מס

עובד המועסק במספר מקומות עבודה ולא ערך תיאום מס כנדרש, ינוכה משכרו סכומי מס הכנסה בהתאם למדרגת המס הגבוהה ביותר. לכן, בסוף שנת המס יש לחשב את גובה ההכנסה השנתית ולקחת בחשבון את כל הנסיבות שעשויות לזכות את העובד בהקלות ממס ולאחר חישוב סופי של סכום המס שעל העובד לשלם, יש להגיש בקשת החזר מס לשכירים, במידה ויש זכאות לכך.

 

פטור עקב נכות רפואית

אנשים שנקבעה להם נכות רפואית בשיעור גובה עשויים להיות זכאים לפטור ממס הכנסה עבור התקופה לה נקבעה הנכות הרפואית. הנכות הרפואית מקנה הקלות במיסוי והזכאים צריכים לעבור וועדה ייעודית, אשר תאשר את שיעור הנכות ותגדיר לכמה אחוזי הנחה הם זכאים. וועדות אישור הנכות מאפשרות לקבל החזר מס רטרואקטיבי בהתאם למועד פריצת הנכות.

 

סיכום החזר מס לשכירים

לסיכום הנושא, במאמר זה עסקנו במקרים בהם ניתן לקבל החזר מס לשכירים ממגוון סיבות. כפי שציינו, שינוי במקום העבודה במהלך השנה, בין אם תקופת אבטלה או בלעדיה, עשויה לזכות בהחזר בגלל שחישוב המס הינו שנתי. גם מי שעבד במספר עבודות במקביל ולא ביצע תיאום מס עשוי להיות זכאי להחזרי מס מכיוון שהוא ככל הנראה שילם את מדרגת המס הגבוהה.

מטבעות

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מטבעות להשקעה
מה זה קורס ביטקוין?

מטבעות דיגיטליים והביטקוין בפרט הפכו להיות חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו. אנו שומעים על מכרים, חברים וקולגות שמציינים בריש גלי כי הם עברו קורס שאפשר

קרא עוד »