חיפוש

למי מגיע פטור קבוע ממס הכנסה?

פטור ממס הכנסה נחשב לעניין לא פתור עבור רבים. יש לא מעט אזרחים במדינת ישראל שהנושא הזה מרחף להם מעל הראש. כלומר, הם יודעים שאולי יש להם אפשרות להיות פטורים באופן קבוע מתשלומי מס הכנסה, אך הם לא בודקים את העניין. כדי להקל על מי מכם שעונים על הקריטריון הזה, יצאנו לבדוק למי מגיע הפטור המדובר וחזרנו עם כל הפרטים בנושא. הישארו אתנו ותצאו מומחים.

 

תכירו קודם את הרקע המעמיק שהוביל אותנו לכתוב את המדריך הזה

רגע לפני שנציג בפניכם למי מגיע בכלל פטור קבוע ממס הכנסה, עלינו לציין בפניכם כי המדריך הנוכחי לא נכתב סתם כך. החלטנו להוציא את המידע בנושא מגורמים שיודעים דבר או שניים בעניין בגלל שקרוב משפחה שלנו ביקש שנבדוק את העניין עבורו. אם אתם מכירים אותנו מקרוב, אתם וודאי יודעים שבכל פעם שאנו מתבקשים לעשות פעולה כלשהי, אנחנו עוצרים לחשוב לרגע אם כדאי לכתוב עליה מדריך. הפעם לא עצרנו לחשוב. שכן, היה לנו ברור שמדובר בנושא שיעניין עוד רבים. לכן, ריכזנו את כל הפרטים שביררנו בעניין ולאחר שטיפלנו במקרה של קרוב המשפחה, החלטנו להעלות את כל המידע למדריך מסודר. מדובר כמובן בזה שאתם קוראים ברגעים אלו ממש.

 

אז למי מגיע פטור קבוע ממס הכנסה?

הפטור הקבוע מגיע לבעלי נכויות שעונים על קריטריונים מאוד מסוימים. הקריטריון ה – 1 שנקבע על ידי המוסד לביטוח לאומי נוגע למי שיש להם כ – 90% נכות לצמיתות. הם יכולים לקבל פטור ממס הכנסה באופן קבוע. אלו שיש להם מעל ל – 90% נכות לתקופה של 185 ימים לפחות, יוכלו גם כן לקבל את ההטבה הזו. בנוסף, מי שיש להם תעודת עיוורון יוכלו גם כן ליהנות מההטבה.

 

איך אפשר לדעת אם אתם זכאים?

אם גם אתם, בדומה לקרוב המשפחה שלנו, יודעים שיש לכם אחוזי נכות בביטוח הלאומי, אבל אינכם יודעים בכמה מדובר – עליכם לפנות אל נציג מטעם המוסד ולמסור לו את הפרטים הבאים:

  1. הקוד הסודי שלכם
  2. מספר תעודת זהות
  3. שם מלא

לאחר שתמסרו את כל המידע, הנציג יוכל לומר לכם מהו גובה אחוזי הנכות שלכם, וכך תוכלו לדעת אם אתם זכאים או שלא.

 

לא כל אחד זכאי לפטור ממס הכנסה

ראוי לציין כי לא כל אחד זכאי לקבל את הפטור. העובדה שיש בידיכם אחוזי נכות אינה מאפשרת לכם ליהנות מההטבה באופן אוטומטי, אך כדאי שתדעו – אם יש לכם מעל ל – 75% נכות, אתם יכולים לקבל את הפטור על קופת הגמל שלכם, זה עדיף על כלום.

 

לסיום

עד כאן המדריך המקיף שהציג בפניכם למי מגיע פטור קבוע ממס הכנסה. כעת, כשיש לכם את כל המידע בנושא, נותר לכם רק לצאת ולבדוק את הזכאות שלכם.

שטרות

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מטבעות להשקעה
מה זה קורס ביטקוין?

מטבעות דיגיטליים והביטקוין בפרט הפכו להיות חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו. אנו שומעים על מכרים, חברים וקולגות שמציינים בריש גלי כי הם עברו קורס שאפשר

קרא עוד »
דולרים
איך תדע האם מגיע לך החזר מס

בכול הקשור לתשלומי מס, שכירים רבים מניחים שהמעסיק הוא שמטפל בכל היבטי המיסוי. חשוב להבין שחישובי מס ההכנסה של שכירים הם שנתיים למרות שמשלמים בפועל

קרא עוד »