חיפוש

רוצים להתחיל להשקיע במניות? הנה כמה כללי יסוד

מסחר בבורסה הוא אחד מאפיקי ההשקעות הפופולריים והאהובים על המשקיעים בישראל ובעולם בכלל. משקיעים רבים, בעלי ממון רב, מחליטים להשקיע במניות ודואגים לעקוב אחר המניות בהן השקיעו מידי יום, על מנת להיות מעודכנים ולהגיב לפי הצורך בכל רגע נתון. אין ספק שזו הגישה הנכונה לעניין אולם, לא כל אחד יכול להקדיש את הזמן הנדרש לכך ולא לכל אחד הידע לבצע את הדברים בעצמו. המאמר הבא מיועד לאלה מכם שמתכוונים לבצע בקרוב את הצעדים הראשונים שלהם כמשקיעים במניות.

 

בניית אסטרטגיה

כלל יסוד חשוב ביותר כשמדובר בהשקעות במניות למתחילים הינו בניית אסטרטגיה. השקעה במניות היא כמו נסיעה ברכבת הרים, אתם תחוו עליות וירידות ולא פעם תגלשו לתוך סערת רגשות עקב הצלחה או כישלון. על מנת שהתמורות שתחוו, תוך כדי תנועה, לא ישפיעו עליכם לרעה, חשוב מאוד לבנות אסטרטגיית השקעה ולהיצמד אליה כמעט בכל מצב.

קיים מגוון מוכר של אסטרטגיות השקעה כדלקמן – השקעה במניות במחיר נמוך ממחירן הריאלי בשוק, תוך מעקב צמוד אחר פעילות החברה וקריאה שוטפת של הדוחות הכספיים שלה. אופציה נוספת היא, השקעה במניות שקיים צפי לכך שהן תצמחנה בקצב מהיר ביחס לענף בו הן פועלות כדוגמת מניות של חברות טכנולוגיה או ביוטכנולוגיה. דרך נוספת היא להשקיע בניגוד למגמות, כשנקודת המוצא הינה, שמרבית המשקיעים קונים במחיר יקר ומוכרים במחיר זול.

 

הגדרת מטרות

אל תתפתו לקפוץ לבריכה לפני שלמדתם לשחות, הגדירו לעצמכם מראש, בצורה מדויקת ככל האפשר, מהן מטרות ההשקעה שלכם. בדרך זו תמנעו מבניית תיק השקעות שאינו תואם את המטרות והצרכים שלכם. על מנת להגדיר לעצמכם מטרות וצרכים שאלו את עצמכם את השאלות הבאות: מה רמת התשואה השנתית שתרצו להשיג מכיוון שככל שתבקשו להגיע לתשואה שנתית יותר גבוהה, תירשו להשקעה ברמת סיכון יותר גבוהה. שאלה חשובה נוספת הינה, כמה זמן אתם יכולים ומוכנים להשקיע במעקב אחר השקעותיכם. במידה וזמנכם קצר, מומלץ שתשקיעו במכשירי השקעה פאסיביים כגון, קרנות סל שעוקבות אחרי מדדים שונים. במידה ויש לכם זמן להשקיע, רצוי שתשקיעו במניות ספציפיות ותבצעו מעקב אדוק אחר הביצועים שלהן. שאלה אחרונה שכדאי לכם לשאול את עצמכם היא, לכמה זמן אתם משקיעים את הכסף, לטווח קצר או לטווח ארוך, התשובה שלכם תשפיע מאוד על אפיקי ההשקעה בהם תבחרו.

 

אל תשימו את כל הביצים בסל אחד

המשמעות של המשפט אל תשימו את כל הביצים בסל אחד הינה, פזרו את הסיכונים שלכם. פיזור ההשקעות עשוי בהחלט למתן מגמה של ירידות שערים. הכוונה היא לכך שתשקיעו במניות שונות, מתחומים שונים, במכשירי השקעה שונים (מניות, אגרות חוב וכו'), ובבורסות שונות. בדרך זו, ירידת שערים בסקטור מסוים, בבורסה מסוימת או במכשיר השקעה מסוים, לא יגרמו לקריסה של כל תיק ההשקעות שלכם אלא, יפגעו רק בחלקו.

השקעה כספית

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מטבעות להשקעה
מה זה קורס ביטקוין?

מטבעות דיגיטליים והביטקוין בפרט הפכו להיות חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו. אנו שומעים על מכרים, חברים וקולגות שמציינים בריש גלי כי הם עברו קורס שאפשר

קרא עוד »
דולרים
איך תדע האם מגיע לך החזר מס

בכול הקשור לתשלומי מס, שכירים רבים מניחים שהמעסיק הוא שמטפל בכל היבטי המיסוי. חשוב להבין שחישובי מס ההכנסה של שכירים הם שנתיים למרות שמשלמים בפועל

קרא עוד »