חיפוש

כיצד מתבצע הליך גריטה של רכב?

מקרה שאירע לפני כמה ימים, העלה את הליך הגריטה לכותרות והוביל להתעניינות רבה מצד הגולשים. הדבר גרם לנו להבין שעלינו להעלות מדריך שירכז את המידע המקיף שיש לנו בנושא, כדי להקל על מי שמחפש אחר פרטים עדכניים שנוגעים לגריטה. נזמין אתכם להישאר כאן ולגלות איך ההליך מתבצע ומה חשוב לדעת אודותיו, רגע לפני שמתחילים.

 

גריטה – מה זה בכלל?

רגע לפני שנצלול להליך הגריטה עצמו, נסביר את משמעות המונח. נציין שמדובר בהליך שמאפשר לצמצם באופן ניכר את מספר כלי התחבורה שרשומים במשרד התחבורה. כאשר המטרה העיקרית היא להוריד מהכביש רכבים שיש להם וותק של 20 שנה ויותר, מתוך כוונה להפחית את זיהום האוויר שנוצר בעקבותיהם. הליך הגריטה מאפשר להשתמש בחלקים שונים של הרכב לצורך מחזור.

לְהַשְׁלִיך

השלב ה – 1: שליחת הרכב למגרש לגריטת רכבים

הדבר הראשון שצריך להתבצע, כדי להביא להליך גריטה של רכב הוא יצירת קשר עם גרר שייקח את הרכב ישירות למגרש הנבחר. נדגיש שהאחריות לבחירת המגרש מוטלת עליכם. נמליץ שלא לבחור בקלות דעת, אלא לבדוק מראש את טיבו של בעל המגרש והמקצועיות שלו. כך תוכלו להיות בטוחים שתקבלו את השירות הטוב ביותר ותשלום הוגן (כן, אתם צפויים לקבל תגמול לאחר מסירת הרכב לגריטה).

 

השלב ה – 2: מסירת הצעת מחיר לבעל הרכב

העברת הרכב למגרש גריטה תביא למפגש עם גורם מוסמך שעובד במקום. זה יבחן את הרכב מכל הצדדים, במטרה לבדוק את טיבו. לאחר שזה יסיים את ההליך, הוא ימסור לכם הצעת מחיר הוגנת שתאפשר לכם לצאת לא רק עם מזומן, אלא גם עם ראש שקט.

שכן, תוכלו להיות בטוחים בכך שהרכב שלכם לא יעלה יותר על הכביש. תרחיש זה יחסוך בסופו של דבר תשלומים של אגרת רכב שנתית, מכיוון שמשרד התחבורה יקבל אישור על הליך גריטת הרכב שיאשר שלא יתבצע בו שימוש.

 

השלב ה – 3: הוצאת החלקים מהרכב והעברתם הלאה

השלב האחרון מתבצע על ידי מומחה לגריטה שעובד במגרש הרכבים שבו נמסר רכבכם. נציין שההליך מתבצע בזמן שאינכם נוכחים במקום. שכן, הוא עשוי לארוך זמן רב ואין צורך שתנכחו בו. בשלב זה מתבצעת סריקה מקיפה של הרכב, מתוך מטרה למצוא את החלקים שניתן לעשות בהם שימוש חוזר.

רוב המומחים עורכים רשימה מסודרת של החלקים הללו בתור התחלה ורק לאחר מכן, הם מתחילים בהליך הפירוק שמתבצע לפי סדר מסוים. לאחר שכל החלקים הוצאו מהרכב, הם מועברים לבעלי מוסכים וחברות לייצור רכבים, כדי שאלה יוכלו להשתמש בהם בשנית.

 

השורה התחתונה

עד כאן המידע המקיף שאפשר לכם להכיר את הליך גריטת הרכב מקרוב. כעת אתם יודעים במה מדובר, כך שתוכלו להעביר את האינפורמציה החיונית הלאה ולהעלות את המודעות לנושא החשוב.

גריטת רכב

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
רכבים
היתרונות ברכבים מסחריים

אינסטלטורים, חשמלאים, שליחויות ופרחים? הכירו את המסחריות להשכרה של גזפרו לליסינג מסחרי משתלם במיוחד. גזפרו מציעה לבעלי עסקים הנדרשים תדיר לנוע עם חבילות או ציוד

קרא עוד »