חיפוש

באילו מקרים ניתן לקבל פטור ממס הכנסה על הפנסיה שלכם

לאחרונה, אנחנו שומעים על יותר ויותר אזרחים שבודקים אפשרויות לקבלת פטור ממס הכנסה על הפנסיה. הסיבה לכך ברורה, אנחנו עובדים קשה כדי שכשנתבגר, תהיה לנו פנסיה מכובדת שתאפשר לנו להתקיים בכבוד, ואם ניתן לקבל עליה פטור ממס הכנסה ולהשאיר בכיס שלנו עוד כמה שקלים, למה שלא נעשה זאת? כדי לבדוק מי זכאי לפטור זה, נפגשנו עם מומחים וריכזנו את כל הפרטים החשובים.

 

רגע, מאיפה בכלל ריכזנו את המידע?

יצאנו לבדוק את המידע בנושא עם מומחים פיננסיים שמבינים לא מעט בפנסיה. אנחנו מוכרחים להודות שברגע שיצאנו להליך זה, לא היה לנו בכלל מושג לגבי פטור ממס הכנסה על פנסיה. הדבר נודע לנו רק כאשר התבקשנו לחקור אותו לעומק. המומחים שעמם נפגשנו ציינו בפנינו עובדות חשובות שכל אחד לדעתנו צריך להכיר.

 

נתחיל מהעובדה הראשונה שלשמה התכנסנו כאן היום

העובדה הראשונה שצוינה בפנינו על ידי המומחים היא שפנסיה חייבת במס. לדבריהם, אנחנו לא היחידים שלא ידעו על עובדה זו. מתברר שלא מעט אנשים מגלים בשלב מאוחר מאוד כי הם זכאים לקבלת פטור ממס הכנסה פנסיה. רגע לפני שאתם נלחצים, אנחנו רוצים להרגיע אתכם שכל עוד אתם כאן – זה לא מאוחר מידי. הפנסיה שלכם חייבת במס רגיל לפי שעור המס השולי שלכם.

 

באילו מקרים ניתן לקבל פטור ממס הכנסה על הפנסיה שלכם?

המומחים הסבירו לנו שיש שינוי שחל לאחרונה בחוק. מדובר בתיקון 190 וסעיף א9 לפקודת מס הכנסה. חוק זה קובע לקבלת פטור ממס הכנסה על הפנסיה הם מי שעומדים בתנאים הבאים:

  • אדם שהגיע לגיל הזכאות לפנסיה
  • אדם שמקבל קצבה

לעיתים גם אדם שיש לו נכות לצמיתות בגובה של לפחות 75% יכול לקבל את ההטבה המדוברת.

 

מהו גובה הפטור?

סביר להניח שזו השאלה שקיננה בראש שלכם מהרגע שקראתם את הכותרת הראשית של המדריך הנוכחי. המומחים טוענים כי גובה הפטור על קצבה הוא בגובה של כ-52% מתקרת הקצבה המזכה. זאת אומרת, שהפטור המקסימלי ממס הכנסה על הפנסיה שלכם עומד על כ- 4,400 ₪ בערך. הפטור הזה ניתן מעבר לנקודות הזיכוי שגברים ונשים מקבלים.

 

עובדה חשובה לפני סיום – משיכת מענקים פטורים פוגעת בפטור על הקצבה

רגע לפני שנסיים את המדריך הנוכחי, חשוב לנו לציין בפניכם עובדה שהוצגה בפנינו על ידי המומחים שעמם נפגשנו. לדבריהם, כל משיכה של מענקים ופיצויים פטורים שבוצעה במהלך 32 שנות העבודה שקדמו לגיל הזכאות צפויה לפגו בפטור שניתן לכם על הקצבה. כך שנוסחת הקיזוז משתנה ומוקטנת ויחד עמה קטן גם הפטור שיתקבל על הקצבה. כעת, המדריך שלנו הגיע לסיומו. אנו רוצים להודות בהזדמנות זו למומחים שסייעו לנו בכתיבת המדריך ומאמינים שסייענו לכם להבין אם אתם זכאים לקבלת הפטור ממס.

פטור ממס

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מטבעות להשקעה
מה זה קורס ביטקוין?

מטבעות דיגיטליים והביטקוין בפרט הפכו להיות חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו. אנו שומעים על מכרים, חברים וקולגות שמציינים בריש גלי כי הם עברו קורס שאפשר

קרא עוד »
דולרים
איך תדע האם מגיע לך החזר מס

בכול הקשור לתשלומי מס, שכירים רבים מניחים שהמעסיק הוא שמטפל בכל היבטי המיסוי. חשוב להבין שחישובי מס ההכנסה של שכירים הם שנתיים למרות שמשלמים בפועל

קרא עוד »