חיפוש

איך להאכיל תוכים וציפורים?

התזונה של ציפורים ותוכים משתנה כאשר הם גוזלים עד גיל בגרות.

גוזלים כמעט ואינם יכולים להסתדר בכל מה שקשור לאכילה ללא עזרתו של האדם במידה ואין להם הורים.

יש מצבים שיש יותר מידי גוזלים ומצב זה יכול לגרום להורים של הגוזלים לנטוש אותם.

במקרה כזה כדאי להשאיר הגוזלים בקן שלהם וכך לעזור לו לאכול.

 

גוזלים

יש אפשרות להוציא גם את הגוזלים לאומנה במידה ואם אנחנו רוצים שהאם תמשיך בהמלטה. מומלץ להשאיר את הגוזלים בקו לפחות לשבועיים הם הוריים על מנת שמערכת החיסונית שלהם תוכל להתחזק. כאשר רוצים להאכיל את כל סוגי הציפורים מכינים להם דייסה להאכיל אותם עם מים רותחים על מנת למוסס את התמיסה כפי שצריך ולא ייווצרו גושים. לאחר מכן ניתן להוסיף מים בטמפרטורה נמוכה על מנת שלא יהיה חם מידי לציפור. הטמפרטורה אמורה להגיע עד 40 מעלות. ניתן להיעזר במד חום על מנת לקבל תוצאה מדויקת יותר ולא לגרום נזק לציפור – זאת כאשר מדובר על גוזלים.

 

ציפורים ותוכים בוגרים

כאשר הציפור או התוכי מגיע לגיל בוגר יותר הוא יכול לאכול מזון יבש. שיעורו של מזון יבש הוא בערך כשתי כפיות ליום ומקסימום כשלושה. אך כאשר הם צעירים לעיתים הם רוצים וצריכים לצרוך יותר. בכדי שהתוכי או הציפור שלכם יקבלו את כל הוויטמינים הדרושים מומלץ שהתזונה שלהם תהיה מגוונת. בנוסף לאוכל חשוב שיהיה מותקן מתקן לשתייה מיוחד בכלוב שלכם. אם זה יהיה סתם כלי כמו ספל למשל, התוכי או הציפור יכול להפוך אותו ובכך להרטיב את כל הכלוב ולהיות ללא מים.

חשוב להתקין שני מזינים בכלוב, כי ציפורים ותוכים במיוחד אוהבים גם לאכול פירות וירקות טריים.

ציפורים ותוכים אוהבים וצריכים מזון שעיקרו הוא זרעים כמו דוחן, חיטה גרעיני חמנייה וגם אגוזים.

 

מזון לתוכים וציפורים בוגרים

אוכל לתוכים וציפורים צריך לכלול מגוון רחב של אבות המזון. הירקות שתוכים אוהבים לאכול יכול להיות גזר, צנונית, תירס, כרוב, שעועית, עגבנייה, קישואים ועוד. ופירות כמו פירות טריים. אפשר לתת להם פירות כמו בננה, אננס, משמש, אבטיח, פטל ועוד.

עשב חיטה הוא מרכיב חיובי להאכלת תוכים. בעשב חיטה יש כמות גדולה של ויטמינים שיכולים לעזור אפילו במצבים בו התוכי סובל ממחסור יחסית רציני.

 

לציפורים ניתן לתת מזון הנמצא באריזות ואקום, שאיננו מכיל חומרים משמרים וצבעי מאכל. מומלץ לבדוק את התאריך האחרון לשימוש. אחד המתוכנים הבסיסים להאכלת ציפורים הוא ערבוב של תערובת תבואה עם שאותה מערבבים עם דוחן, שיבולת שועל, זרעי חמניות וזרע קנרי. חשוב מאוד לשלב זרעים ואגוזים אם התזונה מבוססת עוף. שלבו להם ירקות ופירות המשלבים ויטמינים ומינרליים שמאוד חיוניים לתוכים וציפורים שלכם.

 

לסיכום

כאשר אתם מטפלים בגוזלים, הטיפול שונה מאוד מטיפול בציפור או תוכי בוגר. חשוב מאוד להקפיד בתזונתם בין אם הם גוזלים או בוגרים שיקבלו את כל הוויטמינים והמינרלים שהם צריכים על מנת לגדול ולהתפתח בצורה הטובה ביותר ללא שום מחסור.

 

בעל חיים

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
וטרינר לכלב
איך בוחרים וטרינר לכלב?

כבעל כלב אחראי, אחת מהאחריות החשובות ביותר שלך היא להבטיח את הבריאות והרווחה של בן לוויה הפרוותי שלך. מציאת וטרינר אמין ומנוסה חיונית במתן השירותים

קרא עוד »