חיפוש

הלוחש לכלבים – מה היא תורתו של מאלף הכלבים המפורסם?

הלוחש לכלבים הוא שם הספר של אחד ממאמני הכלבים הידועים ביותר בעולם סיזאר מילאן. המאמן המקסיקני נחשב לאחד המומחים הגדולים בעולם לאילוף כלבים, והוא מהווה גם מוקד ידע מרכזי בתחום. בין השאר הספיק מילאן לכתוב ספרים, להגיש תוכניות טלוויזיה, ולפרסם את השיטות שלו בערוצים רבים. כאן נספר לכם על העקרונות המרכזיים שמנחים אותו.

 

אילוף כלבים

הכנסה של כלב אלינו הבייתה דורשת תהליך מסוים של למידה. חלק אחד של הלמידה הזו הוא החלק שבו אנחנו לומדים כיצד לטפל בכלב שלנו, ולמעשה אנחנו צריכים להתרגל לכך שיש מישהו חדש בבית. החלק השני והחשוב לא פחות הוא זה שבו הכלב לומד כיצד לחיות בחברה של בני אדם. החלק הזה נקרא אילוף.

תהליך האילוף הוא זה שקובע איך תהיה ההתנהלות שלכם עם הכלב. הליך אילוף מוצלח יאפשר לכם להנות מכלב ממושמע, כזה שתהיה לכם איתו אינטראקציה טובה. בעולם האילוף יש שיטות רבות, כאשר שיטותיו של סיזאר מילאן זוכות לפופולריות רבה. אם תרצו לקרוא עוד על אילוף תוכלו להיכנס לכאן http://my-puppy.co.il. בינתיים, הנה כמה דברים שכדאי לדעת.

הלוחש לכלבים

למידה על הכלב

אחד העקרונות המרכזיים ביותר בשיטה של מילאן היא קודם כל להבין את האופי של הכלב. בדיוק כמו לבני האדם, גם לכלבים יש אופי פסיכולוגי ייחודי, כאשר אצל כל כלב האופי הזה בא לידי ביטוי בצורות שונות. עבודה על פי כללים היא דבר חשוב, אולם התעלמות מכך שלכלב מסוים יש מאפיינים ייחודיים עלולה לפגוע בהצלחה של תהליך האילוף. אז בתור צעד ראשון, קודם כל הכירו את הכלב.

 

עבודה עם קבוצה

דבר נוסף שמייחד את השיטה של הלוחש לכלבים הוא בעבודה עם קבוצות של כלבים, כאשר המאלף מתפקד בתור המנהיג של הקבוצה. לשיטה הזו יש יתרונות, אולם חשוב להבין שהיא לא אפשרית עבור אדם פרטי. כאשר הכלבים נמצאים בקבוצה הם יכולים להרגיש נוח יותר אחד עם השני, מה שעוזר לנו להעביר את תהליך האילוף בצורה טובה יותר  מבחינתם.

התנהגות

אם חשבתם שתהליך האילוף נוגע רק לכלב, תחשבו שוב. מילאן מלמד אותנו שלהתנהגות של המאלף יש חשיבות לא פחות גדולה מאשר זו של הכלב. המאלף צריך להיות מודע למסרים שאותם הכלב קולט דרך ההנהגות שלו, ולנצל אותם על מנת לאלף את הכלב טוב יותר. שילוב של אסרטיביות יחד עם נינוחות הוא המתכון המנצח להצלחה באילוף של הכלב.

 

לסיכום

אילוף כלבים העסיק את בני האדם מאות שנים. בעשרות השנים האחרונות שיטת אילוף חדשה שנוצרה על ידי מאמן הכלב סיזאר מילאן חדרה לעולם שלנו. סיזאר מאמין שהכלבים צריכים לקבל יחס על פי האופי שלהם, והוא גם מאלף אותם בקבוצה. עיקרון נוסף בשיטה שלו נוגע להתנהגות של המאלף במשך תהליך האילוף.

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
וטרינר לכלב
איך בוחרים וטרינר לכלב?

כבעל כלב אחראי, אחת מהאחריות החשובות ביותר שלך היא להבטיח את הבריאות והרווחה של בן לוויה הפרוותי שלך. מציאת וטרינר אמין ומנוסה חיונית במתן השירותים

קרא עוד »