חיפוש

פיתוח הדרכה ולמידה בארגונים

ארגונים יכולים לצמוח רק אם הם דואגים לפיתוח. אז איך מבצעים את הפיתוח בצורה נכונה וכיצד למידה מחזירה את ההשקעה? הנה כל הפרטים שכדאי לדעת על הצעד הבא של הארגון שלכם.

 

למה צריך לפתח ולהדריך ארגונים?

ארגונים תמיד הכירו בצורך בהכשרה ולמידה כדרך לשפר את הכישורים והידע של העובדים שלהם. במהלך השנים התפתחו באופן משמעותי השיטות והגישות להכשרה ולמידה ארגונית. התפתחות זו הושפעה מהתקדמות טכנולוגית, שינויים בשיטות העבודה, והבנה טובה יותר של האופן שבו מבוגרים לומדים.

מה ההבדל בין הדרכה רגילה להדרכה מודרנית?

בעבר, הכשרה בתוך חברות הייתה לעתים קרובות תהליך פורמלי, כאשר עובדים חדשים עברו תוכנית חניכה כשהצטרפו. תוכניות אלו נערכו בדרך כלל במסגרת כיתתית והיו דומות להוראה בסגנון בית הספר, תוך התמקדות בהקניית ידע ומדיניות החברה באמצעות הרצאות וחומרים כתובים. המטרה העיקרית הייתה להבטיח שלכל העובדים תהיה אותה הבנה בסיסית של החברה ופעולותיה.

כיום ארגונים החלו לעבור לשיטות אימון אינטראקטיביות ומעשיות יותר. דיונים קבוצתיים, מפגשים מעשיים והכשרה בעבודה הפכו נפוצים יותר. שיטות אלו מאפשרות לעובדים ליישם את מה שהם למדו ישירות לעבודתם, מה שמוביל להפנמה טובה יותר של מידע ומיומנויות.

 

ללמוד ולפתח את הארגון: מא' ועד ת'

אלמנטים אינטראקטיביים כגון סימולציות, משחקים ומצגות מולטימדיה הפכו את הלמידה המקוונת למרתקת יותר. פלטפורמות דיגיטליות אלו גם סיפקו את היכולת לעקוב אחר ההתקדמות ולהבין את יעילות ההדרכה שניתנה. בטווח הארוך, היתרון העיקרי של פיתוח הדרכה ולמידה בארגונים בא לידי ביטוי בשיפור בביצועים, בתפוקה ואפילו במוטיבציה של העובדים.

ללמוד ולפתח את הארגון מא' ועד ת'

לא לשכוח למידה חברתית!

שינוי משמעותי נוסף בשנים האחרונות הוא עליית הלמידה החברתית, כאשר הדגש הוא על למידה מעמיתים ובאמצעות שיתוף פעולה. גישה זו מכירה בכך שחלק גדול מהלמידה בעבודה מתרחש באופן לא פורמלי, באמצעות פתרון בעיות עם עמיתים או על ידי שיתוף חוויות. רשתות חברתיות וכלים שיתופיים אחרים הופעלו כדי לטפח סוג זה של סביבת למידה, מה שמקל על העובדים להתחבר וללמוד אחד מהשני.

 

מהי למידה מתמשכת לעומת למידה מותאמת אישית?

יתרה מכך, ארגונים החלו לאמץ את הרעיון של למידה מתמשכת. קצב השינוי המהיר בתעשיות רבות גורם לכך שמיומנויות יכולות להתיישן במהירות. כדי לתת מענה לכך, חברות מציעות הזדמנויות למידה מתמשכות, המאפשרות לעובדים לפתח ללא הרף את כישוריהם, ולהישאר מעודכנים במגמות ובטכנולוגיות העדכניות ביותר בתחומן.

למידה מותאמת אישית היא התקדמות נוספת, שבה תוכניות ההכשרה מותאמות לצרכים של עובדים בודדים. בעזרת ניתוח נתונים, ארגונים יכולים כעת להבין את מסלולי הלמידה הייחודיים של העובדים שלהם, ולספק משאבים המתאימים לרמות שונות של מומחיות וסגנונות למידה. בסופו של דבר, פיתוח ההדרכה והלמידה בארגונים עבר מגישה שמתאימה לכולם לתהליך מותאם אישית, גמיש ומתמשך יותר.

פיתוח הדרכה ולמידה בארגונים

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
6 טיפים ל-HR המתחיל
6 טיפים ל-HR המתחיל

יציאה לקריירה חדשה בתחום משאבי אנוש (HR) יכולה להיות מרגשת ומאתגרת. בתור מתחילים, דרכי ניהול של עובדים והתמצאות בדינמיקה ארגונית – זה משהו שעשוי להיראות

קרא עוד »
עובד
למי העבודה בארה"ב חוקית?

מי עובד בארה"ב באופן חוקי? זו שאלה שהרבה ישראלים שמעוניינים להגר לארצות הברית שואלים לא פעם. וזו שאלה שהופכת יותר ויותר רלוונטית ככל ששוק העבודה

קרא עוד »