חיפוש

למי העבודה בארה"ב חוקית?

מי עובד בארה"ב באופן חוקי? זו שאלה שהרבה ישראלים שמעוניינים להגר לארצות הברית שואלים לא פעם. וזו שאלה שהופכת יותר ויותר רלוונטית ככל ששוק העבודה האמריקאי נפתח ליותר עובדים זרים. עבור ישראלים המעוניינים לעבוד בארה"ב, הבנת הדרישות החוקיות לתעסוקה היא חשובה במיוחד.

החדשות הטובות הן שיש הרבה הזדמנויות לישראלים לעבוד בארה"ב באופן חוקי. עם זאת, חשוב להבין שהתהליך של קבלת אישור עבודה חוקי בארה"ב יכול להיות מסובך ולקחת קצת זמן. במאמר הבא, נסקור מקרוב את סוגי ויזות העבודה השונות הזמינות לישראלים, ונציג את כל מה שתצטרכו לדעת כדי ליהנות מעבודה חוקית בארה"ב.

 

ויזת H – 1B

אחת מן הדרכים הנפוצות ביותר עבור ישראלים לעבוד בארה"ב באופן חוקי היא באמצעות ויזת H – 1B. ויזה מסוג זה מיועדת לעובדים זרים מיומנים במקצועות מיוחדים, והיא משמשת לעתים קרובות חברות טכנולוגיה ישראליות כדי להציע לעובדיהן עבודה בארצות הברית.

כדי להיות זכאי לויזה H – 1B, עליך להיות בעל תואר ראשון ומעלה בתחום הקשור למשרה אליה אתה מגיש מועמדות. עליך לקבל גם הצעת עבודה ממעסיק בארה"ב, והמעסיק חייב להיות מוכן לתת חסות לבקשת הויזה שלך.

וִיזָה

ויזת E – 2

אפשרות פופולרית נוספת עבור ישראלים שרוצים להתחיל עבודה בארה"ב היא ויזת E-2. ויזה זו מיועדת למשקיעים ויזמים שרוצים לפתוח עסק בארה"ב. כדי להיות זכאי לויזה E – 2, יהיה עליך להשקיע סכום כסף משמעותי בעסק בארה"ב ולמלא תפקיד פעיל בניהולו. יהיה עליך להחזיק באזרחות של מדינה שיש לה אמנת מסחר וניווט עם ארה"ב.

 

OPT

אם אתם בוגרים טריים של אוניברסיטה ישראלית, ייתכן שתהיו זכאים לתוכנית הנדסאים אופציונלית (OPT). תוכנית זו מאפשרת לכם לעבוד בארה"ב עד 12 חודשים לאחר סיום הלימודים, וניתן להאריך אותה ב-24 חודשים נוספים אם יש לכם תואר בתחום STEM. כדי להיות זכאי ל-OPT, עליכם להשלים תכנית לימודים במכללה או אוניברסיטה מוסמכת בארה"ב, והתפקיד שלכם חייב להיות קשור לתחום הלימודים שלכם.

 

 

ויזת O – 1

אם יש לכם יכולות יוצאות דופן באמנויות, מדעים או עסקים, ייתכן שאתם זכאים לויזה O – 1. ויזה זו מיועדת לאנשים שזכו להערכה לאומית או בינלאומית בתחום המומחיות שלהם. כדי להיות זכאי לויזה O – 1, עליכם לספק הוכחות ליכולתך יוצאת הדופן, כגון פרסים, פרסומים וסיקור תקשורתי.

לסיכום, ישנן הזדמנויות רבות עבור ישראלים לעבוד בארה"ב באופן חוקי, אך חשוב להבין את הדרישות המשפטיות ואת התהליך הכרוך בכך. אם אתם מעוניינים לעבוד בארה"ב, מומלץ להתייעץ עם עורך דין הגירה שיוכל להדריך אתכם בתהליך הגשת הוויזה ולעזור לכם למצוא עבודה העונה על דרישות הויזה שלכם. עם הכנה ותכנון נכונים, תוכלו להגשים את החלום שלכם לעבוד בארצות הברית – ארץ ההזדמנויות הבלתי נגמרות.

עובד

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
6 טיפים ל-HR המתחיל
6 טיפים ל-HR המתחיל

יציאה לקריירה חדשה בתחום משאבי אנוש (HR) יכולה להיות מרגשת ומאתגרת. בתור מתחילים, דרכי ניהול של עובדים והתמצאות בדינמיקה ארגונית – זה משהו שעשוי להיראות

קרא עוד »