חיפוש

ללא מצליחים להחליט על סגנון עיצוב לבית? כך תעשו את זה נכון!

אם גם אתם מכורים לעיצוב פנים, גוללים כל היום בפינטרסט ועוברים בין בית חלומות אחד לאחר הנה המדריך לבחירת סגנון עיצוב לבית.

 

עיצוב פנים

עיצוב הבית הוא חלק משמעותי מחיי היום יום שלנו, בכל בוקר אנחנו קמים לסביבה שבחרנו לעצמנו וחשוב שהיא תהיה כזאת שנאהב. עיצוב הפנים הוא המקצוע שמתעסק בכל מה שקשור לסטיילינג של החלל- בחירת אסתטיקה, הבנה בסגנונות עיצוב, סידור וארגון הרהיטים במרחב וכמובן עיצוב הבית באופן פונקציונלי ויפה.

לא כל אחד יכול לעצב לבד את הבית ולשם כך קיימים מעצבי הפנים- אם אתם רוצים ייעוץ והכוונה בכל מה שקשור לסגנון העיצוב שמתאים לבית שלכם או שאתם מחפשים איש מקצוע שיעשה בשבילכם את העבודה כדאי שתדברו עם איש מקצוע. להתייעצות עם מעצבת פנים מומלצת לחצו כאן.

מעצב פנים

DIY

כשמדובר בעיצוב פנים רבים בוחרים בגישת ה"עשה זאת בעצמך". הDIY או העשה זאת בעצמך היא הגישה לעיצוב שלוקח השראה מדברים שרואים במקומות אחרים ומהאינטואציה. עיצוב הפנים בשיטת הDIY הוא ללא ספק דרך מצוינת לגשת לעיצוב: אתם גם מגיעים בדיוק למה שאתם רוצים, גם חוסכים כסף וגם מפתחים תחביב חדש שמעביר לכם את הזמן ומלמד אותכם כישורים חשובים.

חשוב לבחור בסגנון העיצוב לבית לפני שניגשים לפרוייקט כדי להמנע מתוצאה חובבנית, ילדותית או לא מוצלחת. אלו השלבים לעיצוב הבית בעצמכם:

  1. חפשו השראה: הצעד הראשון לתחילת הפרוייקט הוא חיפוש אחר השראה לסגנון העיצוב, חפשו בפינטרסט, בטיקטוק, באינסטגרם, באתרי עיצוב ואפילו בחנויות לבית אחר השראה לסגנון העיצוב. צלמו כל רהיט, חפץ או דבר שמוצא חן בעינכם ושמרו את התמונות בתיקייה מיוחדת או בלוח השראה.
  2. בנו תוכנית: הסתכלו על כל החלל, הרהיטים והחפצים שעומדים לרשותכם- בנו תוכנית במסגרת התקציב והאפשרויות שלכם ותכננו כיצד אתם רוצים שהחלל יראה. נסו להשתמש במה שכבר עומד לרשותכם ושפצו או מחזרו דברים קיימים, במידת הצורך קנו חפצים חדשים שתואמים לסגנון שבחרתם בשלב הקודם ותכננו לאן כל דבר ילך ואיזה קירות צריכים צבע חדש. לפעמים החלפת הוילונות וילונות חדשים, הוספה של שטיח חדש וצביעת קיר אחד יכולים לעשות הבדל של שמיים וארץ.
  3. שמרו על קו אחיד: הדבר האחרון שחשוב לעשות במהלך העיצוב כדי לעשות אותו נכון הוא שמירה על קו עיצוב אחיד בין כל החללים. שימו לב שאתם מוסיפים אלמנט מתוך הסגנון שבחרתם לכל חדר כך שהבית יראה אחיד ואסוף.

 

שלבים להחלטה על סגנון עיצוב לבית

ההחלטה על סגנון עיצוב הבית היא בחירה אישית שתלויה בהעדפותיכם, אורח החיים, והאווירה שתרצו ליצור בביתכם. להלן מספר שלבים שיעזרו לך להחליט על סגנון עיצוב הבית:

1. חקרו ואספו השראה: חפשו השראה במקורות שונים כמו מגזינים לעיצוב הבית, אתרי אינטרנט, פלטפורמות מדיה חברתית ואפילו ביקור בבתים פתוחים או אולמות תצוגה. שמור או סימנייה תמונות המהדהדות איתך.

2. זהה את ההעדפות והצרכים שלך: שקול את הטעם האישי שלך, את אורח החיים ואת הצרכים של משק הבית שלך. חשוב על הפונקציונליות, הנוחות והפרקטיות שאתם רוצים בבית שלך.

3. חקרו סגנונות שונים: הכירו סגנונות עיצוב שונים של הבית כגון מודרני, עכשווי, מינימליסטי, מסורתי, כפרי, בית חווה, תעשייתי, סקנדינבי, חופי, מודרני של אמצע המאה, בוהמייני וכו'. חקרו את המאפיינים, האלמנטים המרכזיים והאסתטיקה של כל סגנון.

4. קחו בחשבון את האדריכלות של הבית שלכם: סגנונות עיצוב מסוימים משלימים מאפיינים אדריכליים מסוימים טוב יותר מאחרים. לדוגמה, עיצוב מודרני של אמצע המאה עשוי לעבוד היטב עם בית בסגנון חווה, בעוד בית ויקטוריאני עשוי להתאים לעיצוב מסורתי או אקלקטי יותר.

5. העריכו את הריהוט והעיצוב הקיימים שלכם: חשבו אם אתם רוצים לשלב את הריהוט והעיצוב הקיימים שלכם בסגנון החדש או שאתם פתוחים להתחיל מחדש. זה ישפיע על התאימות של סגנונות עיצוב שונים עם הרכוש הנוכחי שלך.

6. צור לוח מצב רוח: רכז את התמונות, הצבעים, הדפוסים, הטקסטורות והאלמנטים המועדפים עליך ללוח מצב רוח. זה יעזור לך לדמיין כיצד אלמנטים עיצוביים שונים מתאחדים ולקבוע אם הם יוצרים את האווירה הרצויה.

7. פנו לייעוץ מקצועי: אם אתם עדיין לא בטוחים לגבי סגנון העיצוב, שקול להתייעץ עם מעצב פנים או מעצב פנים. הם יכולים לספק תובנות, הדרכה והצעות על סמך ההעדפות והצרכים שלך.

8. התנסו והתאם אישית: זכרו שסגנונות עיצוב אינם כללים נוקשים אלא קווים מנחים. אל תהסס לערבב ולהתאים אלמנטים מסגנונות שונים, וליצור חלל ייחודי ומותאם אישית המשקף את האישיות וההעדפות שלך.

9. התחל בקטן: אם אינך בטוח לגבי התחייבות לסגנון מסוים, התחל בהתנסות באלמנטים עיצוביים קטנים כגון צבעי צבע, אביזרים או רהיטים. זה מאפשר לך לבדוק את המים ולראות איך אתה מרגיש לגבי הסגנון לפני שתבצע השקעות גדולות יותר.

10. סמכו על האינסטינקטים שלכם: בסופו של דבר, סמכו על האינסטינקטים שלכם ובחרו בסגנון עיצוב הבית שמהדהד אתכם. הבית שלך צריך להיות השתקפות של הטעם והאישיות שלך, אז לך עם מה שמרגיש לך נכון.

 

לסיכום

לעיצוב הבית ניתן לגשת בשתי גישות: עשו זאת בעצמכם או שתעזרו במעצבת פנים מקצועית. אם בחרתם בדרך ה-DIY כדאי שתעזרו בשלושת העצות שלנו: חפשו ואספו השראה, תכננו את העבודה ושמרו על קו אחיד בין החלקים השונים בחלל.

מעצב פנים

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא