חיפוש

בחירת ביטוח אחריות מקצועית נכון למהנדסים: שיקולים מרכזיים

בתור מהנדסים אתם מודעים לחשיבות רכישת ביטוח אחריות מקצועית. אף בעל מקצוע לא רוצה למצוא את עצמו נדרש לשלם מכיסו על תקלות שארעו בגלל החלטה שגויה שקיבל. כאשר מדובר בתחום רגיש כמו הנדסה, העניין הופך לקריטי יותר, עלויות בניה ופיצויים בתחום, עלולות לגבות מחיר יקר מהמהנדס. איך מתמגנים מתביעות כאלו? רוכשים ביטוח אחריות מקצועית. כאן ריכזנו את המידע על השיקולים המרכזיים בבחירת ביטוח זה. 

 

לא מוותרים על רצף ביטוחי

הייתם מבוטחים עד עכשיו בביטוח בסיסי למהנדסים ועכשיו אתם מעוניינים לשדרג ולעבור אל ביטוח אחריות מקצועית למהנדסים המעניק כיסוי נרחב יותר? שיקול מרכזי הוא הרצף הביטוחי. וודאו שהרצף לא נשבר ולא תצטרכו להמתין תקופת אכשרה חדשה רק בגלל המעבר. אתם לא רוצים לאבד זכויות בגלל המעבר. וודאו שהחברה החדשה תבטח אתכם גם על תביעות בפרויקטים קודמים.

ביטוח אחריות מקצועית למהנדסים

תוקף פוליסת הביטוח

מרבית התביעות המוגשות נגד מהנדסים מוגשות כשנה לאחר תום העבודות בפרויקט. תצטרכו לוודא שהביטוח ממשיך לבטח אתכם לאורך כל התקופה בה תביעות יכולות להיות מוגשות. תקופת הביטוח לא יכולה להיות מוגבלת ולא לתת לכם מענה כשאתם צריכים. לביטוח זה קוראים כיסוי לאחר הפסקת פעילות.

 

הפוליסה כוללת את כל ההרחבות הנדרשות

לכל מהנדס תחומי עבודה אחרים. הביטוח הבסיסי לא כולל הרחבות אך בתוספת תשלום ניתן לרכוש כתבי שירות המציעים הרחבה לביטוח. זה יכול להיות כיסוי על הדלפת מידע, פירוק שותפות, אובדן מסמכים, תביעות משפטיות, צד ג', חריגה מסמכות ועוד.

 

הגדרת תחום פעילות

תחום ההנדסה יכול לכלול מגוון תפקידים כמו ייעוץ, פיקוח ותכנון. חשוב להגדיר את התפקיד בצורה נכונה בחברת הביטוח ולראות מה כוללת הפוליסה המוצאת לתחום אחריות זה. אם אתם עוסקים במספר תחומים, יהיה עליכם להרחיב את הכיסוי הביטוחי. לעולם לא כדאי להסתפק בביטוח הבסיסי ותמיד חשוב לבדוק מה הפוליסה הבסיסית כוללת ואיך ניתן לייעל אותה כך שהיא תספק מעטפת ביטוחית טובה ומועילה.

ביטוח אחריות מקצועית למהנדסים

ההליך לקבלת הביטוח

ההליך לקבלת הביטוח יכול להיות מורכב ואם יש סוכנות חיתום המורשה מטעם חברת הביטוח לאשר ביטוחים, ההליך יהיה מהיר וקל יותר ולכן, יש מי שיעדיף לפנות דווקא אל סוכנויות כאלו.

 

מחיר הביטוח

שיקול מרכזי יכול להיות מחיר הפוליסה. אך הוותיקים יודעים שלא הולכים על מחיר זול רק בגלל שהוא זול. יש מחיר זול שעלול לעלות ביוקר בסופו של דבר… מחיר ביטוח נע בסביבות החמשת אלפים לשנה והוא יכול בקלות להגיע למחיר אף יותר גבוה, המחיר נקבע בהתאם לגובה הכיסוי הניתן, גודל החברה, היקף הפרויקטים וכו'.

 

לסיכום

בחירת ביטוח אחריות מקצועיות למהנדסים מצריכה בדיקה מעמיקה והשוואה. ההמלצה היא לפנות לסוכנות ביטוח מקצועית לתחום הספציפי הזה בכדי לקבל את המענה הנכון לכם. בהצלחה!

ביטוח אחריות מקצועית למהנדסים

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא