חיפוש

איך מתכוננים לניתוח קטרקט?

כל אדם במהלך חייו ימצא את עצמו עובר פרוצדורה רפואית כזו או אחרת, בין אם מדובר במצב רפואי ידוע מראש ובין אם מדובר על תקלה בלתי צפויה. פרוצדורות אלה בהרבה מקרים הן פשוטות למדי, ללא דרישות מיוחדות. אך לפעמים נדרשת הכנה מראש לקראת התהליך על מנת שהוא יתבצע בצורה אפקטיבית ונטולת נזקים צדדיים. המאמר הבא יפרט על תופעת הקטרקט וגם על איך מתכוננים לניתוח קטרקט מראש.

 

מהו קטרקט?

קטרקט מתייחס למצב רפואי בו נוצרת עכירות באחת או שתי עדשות העין. במצב בריאותי תקין, העדשה היא שקופה לחלוטין, מה שמאפשר ראייה תקינה. במקרים בהם נוצרת עכירות, האור לא מסוגל לעבור ללא הפרעה לתוך העין, מה שפוגע באיכות הראייה של המטופל הסובל מהמחלה. ככל שהעכירות משמעותית יותר, כך הראייה נהיית פחות ופחות חדה וברורה.

ישנן סיבות רבות להיווצרות קטרקט בעין. אנשים מבוגרים למשל בעלי סיכון יותר גבוה לסבול מהתופעה. כמו כן, שינויים בחילוף החומרים בגוף, אשר יכולים לנבוע בין היתר מסוכרת והפרעות תזונתיות, גורמות להצטברות של החומר המעכיר בעין, מה שפוגע בראייה.

ניתוח קטרקט עי מומחה

מה עושים בניתוח קטרקט?

ניתוח קטרקט ע"י מומחה נחשב פרוצדורה יחסית פשוטה, ולרוב אין במסגרתה אפילו צורך לאשפז את המטופל. בניתוח עצמו המנתח מבצע חיתוך קטן שמאפשר שאיבה החוצה של העדשה העכורה. במקומה של העדשה הטבעית מכניסים עדשה מלאכותית ונקייה מעכירות. הניתוח נמשך בין 20 ל-40 דקות ולרוב המטופלים משתחררים כמספר שעות לאחר סוף הניתוח.

 

דברים שחשוב לעשות לפני ניתוח קטרקט

לרוב ההכנות לניתוח הן לא תובעניות מדי ומשתנות בין אדם לאדם. כשעה עד שעתיים לפני הניתוח מבצעים הרחבת אישונים לעיניים שעוברות טיפול. במקרה של מטופל הלוקח תרופות נוגדות קרישה ייתכן והמנתח ידרוש את הפסקתן לפני הניתוח, אך גם זאת לא בהכרח דרישה שניתנת תמיד.

בנוסף, לרוב אין צורך בטיפול אנטיביוטי מונע שכן במהלך הניתוח מטפטפים טיפות פולידין לחיטוי האזור המנותח. תרופות כאלה יילקחו רק במידה ורופא העיניים ימליץ על כך.

ניתוח קטרקט עי מומחה

הוראות שצריך לבצע אחרי הניתוח

לאחר הניתוח, מתבצעת ביקורת על העין כשבוע אחרי מועדו וגם בדיקה כחודש לאחר הניתוח. לעיתים מופיע כאב קל, אדמומיות, או הרגשה של גוף זר שנמצא בתוך העין. ייתכן ובמצבים אלה הרופא יאשר שימוש במשככי כאבים כל עוד הכאב נמשך.

לרוב גם נדרש לטפטף טיפות עין לתוך העין ולחבוש אותה במשך מספר שבועות. ישנן גם מספר הגבלות מבחינת פעילות, כמו למשל איסור על הרטבת העין במשך חודש, שמירה על העין מפני מכות חזקות, וכדומה.

 

לסיכום

קטרקט הוא ניתוח פשוט מאוד לביצוע שאינו דורש הכנות משמעותיות או שינוי חסר תקדים בהתנהלות לאחר הניתוח. יחד עם זאת, כן חשוב להקפיד על ההוראות שהרופא נותן לאחר הפרוצדורה על מנת לא לגרום נזק לעין שהרגע עמלתם כדי לתקן.

ניתוח קטרקט עי מומחה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא