חיפוש

איך יוצרים אסטרטגיה שיווקית יעילה?

כדי להבין כיצד יוצרים אסטרטגיית שיווק יעילה, אפשר לחשוב על הדוגמא של אדם שרוצה לפתוח עסק בתחום ההתמחות שלו, לדוגמה – אברהם (שם בדוי) מתקן הפנצ'רים. אברהם הוא אלוף בתיקון פנצ'רים ברכב. הוא יגיע עד הרכב שלכם תוך פחות מחצי שעה כדי לתקן עבורכם את התקלה כך שתוכלו לצאת לדרך בהקדם האפשרי וללא עיכוב.

לאברהם יש את הכלים הכי חדישים ומתקדמים שייצרו כדי לתקן פנצ'רים ברכב. בנוסף, הוא בעל ניסיון עשיר, נתקל במקרים של פנצ'רים בכל סוגי הרכבים, מאופנועים ועד משאיות, ויש לו עובדים שגם הם זמינים ומיומנים. עם זאת האם אברהם יודע בהכרח כיצד לשווק את עצמו בפני לקוחות פוטנציאליים?

 

למה אסטרטגיית שיווק היא חשובה?

פעמים רבות, בעלי עסקים לא מבינים את החשיבות הרבה של אסטרטגיה שיווקית יעילה ונבונה. הנטייה הטבעית של רוב האנשים היא לחשוב שמי שנותן את השירות הכי טוב, והוא הכי טוב בעבודה שלו, יסחף אליו את רוב הלקוחות הנמצאים בשוק וזקוקים לשירות מהסוג שהוא מציע. עם זאת, המציאות היא הרבה יותר מסובכת.

העניין שמאחורי אסטרטגיה שיווקית הוא, שלעיתים גם הצרכן לא יודע באיזה נותן שירות כדאי לו לבחור, משום שהוא לא מכיר את התחום ולא באמת יודע מי עושה את העבודה הטובה ביותר. אסטרטגיה שיווקית יעילה היא דבר חשוב, משום שהיא מאפשרת לכם, כבעלי ומנהלי עסקים, לסחוף אליכם כמה שיותר לקוחות פוטנציאליים, ולמנוע מצב בו הם לא מכירים את השירות שאתם מספקים, או שהם לא מכירים את העסק שלכם ופונים לקבלת שירות מעסק מתחרה.

 

איך מגבשים אסטרטגיה יעילה ונבונה בתחום השיווק?

אמנם עסקים מסוגים שונים דורשים שיווק בעל אופי שונה. לדוגמה, אדם אשר מתמחה בגיבוש של אסטרטגיות שיווק ככל הנראה יבנה תכנית אחרת בעבור עסק מתחום המלונאות, תכנית אחרת לעסק המתמחה בתחום בניית תוכנות מחשב, ותוכנית אחרת לשיווק בעבור עסק המתמצא במכירת מוצרי ניקיון. עם זאת, העקרון שינחה את בעל המקצוע יהיה בדרך כלל זהה בהתחלה.

הדבר החשוב ביותר הוא למפות בצורה מדויקת ככל האפשר את ההכנסות וההוצאות של העסק שלכם, כדי להבין כמה מן הכסף אפשר להשקיע לצורך שיווק. בנוסף, יבצע איש המקצוע ניתוח של מצב השוק כיום, על מנת להבין מי בדיוק מתחרה אתכם על ליבם של הלקוחות הפוטנציאליים.

 

מה עושים אחרי שמגבשים את האסטרטגיה?

גיבוש האסטרטגיה על הנייר הוא דבר חשוב בפני עצמו. עם זאת, הדבר החשוב עוד יותר הוא היישום של האסטרטגיה בשטח. חשוב מאוד להקפיד על העקרונות עליהם החלטנו מבעוד מועד בעת תכנון התהליך. עם זאת, לעיתים אנחנו מנסים להפעיל אסטרטגיית שיווק מסוימת, ואז מגלים שאנחנו לא מתאימים מספיק לשטח, ואז צריך לתכנן שינויים בדרך הפעולה.

אסטרטגיה שיווקית

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא