חיפוש

הכל על התמודדות עם ילד אפילפטי

אומנם הילד שלכם הוא זה שסובל מאותה תופעה, אך למעשה גם אתם חווים את הבעיות השונות איתו במהלך הגידול שלו. אפילפסיה היא אחת התופעות הרפואיות שיכולות להקשות על הורים בגידול הילד. הנה כל מה שצריך לדעת על התמודדות עם ילד אפילפטי. 

 

אפילפסיה בילדים

אפילפסיה מוגדרת כרצף מסוים של הפרעות נוירולוגיות, הגורמות להתקפים הבאים לידי ביטוי בפרכוסים עקב פעילות חריגה במוח. יש שוני בין התקפי האפילפסיה השונים. בעוד שאדם אחד יכול לחוות התקפים רצים, אחר יחווה התקפים ארוכים ואינטנסיביים יותר. אדם אחד יכול לחוות את ההתקפים הללו בשכיחות, בעוד שאחר יחווה אותם אחת לכמה זמן או בזמנים מסוימים במהלך היום.

אפילפסיה יכולה להופיע בכל גיל, אך אצל ילדים היא בעלת השלכות ייחודיות, כפי שתוכלו לראות באתר קול הזכויות. ילד נמצא בשלב התפתחותי, בו הוא לומד לתקשר עם ילדים אחרים, עם אנשים אחרים, עם סביבה שונה. הוא מתחנך ונמצא במסגרות מסוימות. אפילפסיה בילדים עשויה להפריע לאותו תהליך התפתחותי, עקב אותם התקפים שיכולים לצוץ.

 

זכויות שונות

התמודדות עם ילד אפילפטי היא לא פשוטה בכלל להורים שלו. האפילפסיה יכולה לפגוע בהתפתחות של הילד, כך שיש לטפל בה. הטיפולים הללו יכולים לגזול מההורים כסף וזמן, אך עם הכרת הזכויות השונות ניתן לפצות על כך. הזכויות שניתנות מטעם המדינה יכולות לסייע גם לילד וגם להורים של הילד בהתמודדות עם הקשיים הנלווים לאפילפסיה.

 

קצבה מהביטוח הלאומי

הביטוח הלאומי הוא הגוף שאחראי לסייע לאזרחים השונים המשלמים את דמי הביטוח, או שעומדים בתנאי החוק השונים, בעת צרה. הורים לילד אפילפטי יכולים לקבל קצבת ילד נכה במקרים מסוימים.

הקצבה הזאת היא למעשה סכום כספי המשולם באופן חודשי, שיכול לסייע להורים להתמודד עם הקשיים שמגיעים כתוצאה מהאפילפסיה של הילד שלהם. הקצבה תינתן עבור ילד אפילפטי הזקוק להשגחה מסוימת או שעובר טיפולים רפואיים שונים בהקשר של האפילפסיה.

 

זכויות מקופת החולים

במקרים יותר חמורים של אפילפסיה, ישנן זכויות שונות שיכולות לסייע להורים הניתנות ממערכת הבריאות. בין היתר, ניתן לקבל מימון לטיפולים פרא-רפואיים, כמו פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, ריפוי בדיבור או טיפול פסיכולוגי, לפי המלצת רופא. ישנם מקרים בהם ההורים של הילד יהיו זכאים לקבלת סבסוד של תרופות וטיפולים שונים בהתאם לתקרה.

 

סייעת רפואית

החל מגיל שלוש, ניתן לקבל זכאות לסייעת רפואית לילד אפילפטי הלומד במסגרת חינוך רגילה. ילד עם אפילפסיה בחינוך המיוחד לא אמור להיות זכאי לקבלת סייעת רפואית. כדי לקבל את הזכאות יש להציג מסמך רפואי רלוונטי מנוירולוג לוועדה האחראית.

קול הזכויות

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא