חיפוש

פיצוי כספי או טיסה חלופית: מה מגיע לכם כשהטיסה מתעכבת?

אנו עדים לאחרונה לעיכובים משמעותיים בטיסות לישראל ומחוצה לה. תרחיש זה הוביל להתעניינות בכל הנוגע לפיצויים שמגיעים לנוסעים המתוסכלים שהמתינו במשך שעות ארוכות בשדה התעופה. החלטנו לקחת את העניין לידיים ולהעלות מדריך מקוצר שיעשה לכם סדר בנושא. הישארו כאן ותגלו אם מגיע לכם פיצוי כספי או טיסה חלופית במצב שבו הטיסה התעכבה.

 

הקדמה – עיכובי הטיסות, למה זה קורה?

כאמור, יש לא מעט טיסות שמתעכבות לאחרונה. בירור שערכנו בנושא העלה כמה תשובות אפשריות. האשונה נוגעת למצב הבטחוני המורכב ששורר כרגע במדינת ישראל. יש הטוענים שתרחיש זה הוביל לעיכובים משמעותיים. אחרים טוענים שזהו לא תרחיש חדש. לדבריהם, כניסתן של חברות תעופה LOW COST הובילה לאיחורים שפוגעים בנוסעים שנאלצים להמתין זמן רב. עכשיו, כשאתם מכירים במידע הבסיסי, ניתן להציג בפניכם את החוק שקובע מה תקבלו בעקבות עיכוב של הטיסה.

אדם ממתין עקב עיכוב בטיסה

הפיצוי תלוי במשך העיכוב

זו העת לגלות שאתם צפויים לקבל פיצויים על עיבוכ טיסה בהתאם למשך העיכוב שאירע. נוסעים שטיסתם התעכבה לשעתיים או יותר, צפויים לקבל את הפיצויים הבאים:

  • מזון
  • משקאות
  • שירותי תקשורת

בעוד נוסעים שהטיסה שלהם התעכבה בטווח שנע בין 5 – 8 שעות צפויים לקבל פיצויים אחרים. תרחיש זה מאפשר קבלת טיסה חלופי או השבת הכסף ששולם מראש על כרטיס הטיסה. חשוב לציין שניתן לקבל שירותי לינה ואף הסעה לבית המלון במידה והטיסה נדחתה ליום שלמחרת.

 

הטיסה התעכבה מעל 8 שעות? מגיע לכם פיצוי כספי

הפסקאות שלעיל הציגו בפניכם פיצויים שאינם כספיים. זו העת לגלות שיש אפשרות לקבל פיצוי כספי. מדובר כאמור במצב שבא לידי ביטוי בקרב נוסעים שטיסתם התעכבה ב – 8 שעות או יותר. גובה הפיצוי נקבע בהתאם למרחק הטיסה. כאשר טיסות שיעדן היה במרחק שלא עולה על 2,000 ק"מ צפויות להוביל לפיצוי בגובה 1,280 ₪. נוסעים שהיו צריכים לטוס ליעד שמרחקו נע בין 2,000 ק"מ ל – 4,500 ק"מ, צפויים לקבל פיצוי של כ – 2,050 ₪. הפיצוי הגבוה ביותר (3,080 ₪) יינתן לנוסעים שהיו צפויים לטוס ליעד שהמרחק אליו עולה על 4,500 ק"מ.

 

תכירו בגורם שאחראי על הפיצויים

זו העת לגלות שחברת התעופה היא האחראית למסירת הפיצויים שמגיעים לכם לפי החוק. עליכם לפנות לנציג מטעמה ולציין בפניו את פרטי הטיסה והעיכוב שאירע. שימו לב, חברות התעופה עשויות להתנער מאחריות ולהקשות על קבלת ההחזרים. תרחיש שכזה מצריך הסתייעות מצד גורם מקצועי שילווה אתכם לאורך הדרך וידרוש מחברת התעופה את הפיצוי המגיע לכם על פי החוק.

 

מילים אחרונות לסיום

עד כאן המדריך שהציג בפניכם את המצבים שבהם תקבלו פיצוי ו\או טיסה חלופית. בשלב זה יש בידיכם את המידע המלא בנושא, כך שנותר לכם רק לפנות לחברת התעופה ולבקש את הפיצוי המגיע לכם, בהתאם למידע שהופיע לעיל.

טיסה מתעכבת על מסך הטלפון

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא