חיפוש

הדרכים היעילות ביותר להרחקת יונים

יונים יכולות להוות מטרד של ממש ולפגוע משמעותית באיכות החיים שלנו. מלבד הרעש המציק, הריח הרע והלכלוך שהן מייצרות, הן נושאות איתן גם מחלות מזיקות לבני אדם, ולכן חשוב להרחיק אותן מסביבת הבית. איך עושים זאת? מאמר זה מרכז עבורכם את מיטב הפתרונות ההומניים להתמודדות עם הבעיה.

 

כיצד לבחור את הפתרון הנכון?

קיימים בשוק מגוון פתרונות יעילים והומניים להרחקת יונים, והם יכולים להתאים למגוון חללים ומשטחים בגדלים שונים. חשוב לשים לב כי בוחרים בפתרון המתאים למקום בו רוצים לטפל. בעל מקצוע ידע להתאים עבורכם את הפתרון המתאים. בהמשך תוכלו לקרוא על הפתרונות השונים ואילו מהם מתאימים לסוגים שונים של חללים ומשטחים.

 

רשת נגד יונים

רשת נגד יונים היא פתרון יעיל המתאים לחללים גדולים ופתוחים כמו מסתורי כביסה, מרפסות, כוכים וכדומה. העמידות והיעילות של הרשת לאורך זמן תלויה בחומר ממנו היא עשויה, בעובי החוטים ובצפיפותה. ניתן למצוא רשתות העשויות פוליאתילן הנחשבות לעמידות במיוחד, כמו גם פלסטיק וחבל קלוע, הנחשבות לעמידות פחות. לבחירה בסוג החומר יש גם השפעה אסתטית ויש לקחת זאת בחשבון.

 

דוקרנים

זה רק נשמע כמו פתרון אלים, אך אל דאגה, הדוקרנים בעלי קצה קהה ואינם פוגעים ביונים בפועל. הדוקרנים מתאימים לאדן החלון, לקצה הגג, מעקה או כל חלל צר וארוך. גם כאן, עמידותם של הדוקרנים תלויה בחומר ממנו הם עשויים, ותוכלו למצוא דוקרנים העשויים פלסטיק, פח או נירוסטה. דוקרני נירוסטה הם המומלצים ביותר, שכן הם העמידים ביותר לתנאי מזג האוויר בישראל.

 

קפיץ מקפיץ או חוט רטט

קפיץ מקפיץ וחוט רטט פועלים באופן דומה לדוקרנים והופכים כל משטח ללא יציב עבור יונים לנחות עליו.

בדומה לדוקרנים, גם הם מתאימים למשטחים צרים וארוכים כמו מעקה, אדן חלון, גגות רעפים וכדומה, אך מהווים פתרון אסתטי יותר. כמו כן, מדובר בפתרונות ידידותיים יותר לבני אדם, ולכן מתאימים למקומות אליהם רוצים גישה כמו מעקה של מרפסת, או מקומות אליהם ילדים יכולים להגיע.

 

הרחקה אלקטרונית

כיום יש פתרונות אלקטרוניים להרחקת יונים המבוססים על זרמים חשמליים עדינים כמו פסי דריכה חשמליים, או על תדרים ספציפיים שרק יונים שומעות וגורמים להן לאי נוחות שמונעת מהם מלקונן במקום. בעוד פסי דריכה חשמליים עלולים לפגוע קלות גם בבני אדם, השימוש בתדרים אינו פוגע בבני אדם כלל. עם זאת, יש בעלי מקצוע הטוענים כי היונים מתרגלות לזרמים החשמליים או לתדרים ולכן לא מדובר בפתרון יעיל לטווח ארוך.

 

לא צריך לסבול

לסיום, מאמר זה סקר את הפתרונות המובילים להרחקת יונים, החל מרשת נגד יונים ועד אמצעים אלקטרוניים. קיימים גם פתרונות נוספים כמו בובות ודחלילים. עליכם לבחון מהו הפתרון המתאים למקום או המשטח ממנו תרצו להרחיק יונים ולבחור האם לעשות זאת בעצמכם או ליצור קשר עם בעל מקצוע.

רשת נגד יונים

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא