חיפוש

האם כדאי להיעזר ביועץ משכנתאות?

כאשר מדובר בלקיחת משכנתא, רבים תוהים האם כדאי להיעזר ביועץ משכנתאות. במאמר זה נעמיק ביתרונות של התייעצות עם יועץ משכנתאות ונדון בתרחישים בהם הכי מומלץ לפנות לייעוץ המקצועי שלו. בנוסף, נציג את העלויות הכרוכות בשימוש ביועץ משכנתאות. כך, נעזור לכם לקבל החלטות מושכלות ואולי לחסוך סכום כסף משמעותי בתהליך לקיחת המשכנתא.

 

עלות ייעוץ משכנתאות

בדומה לבנקים, העלויות והריביות המוצעות בבקשות למשכנתא מתומחרות בהתאם למורכבות העסקה ולפרטיו הספציפיים של הפונה. יועץ משכנתאות קובע גם את עלות השירותים שלו על סמך גורמים אלו ושיקול דעתו. אמנם אין "מחירון" קבוע המכתיב את עלות יועץ משכנתאות, אך על מנת לענות על השאלה "כמה עולה יועץ משכנתאות" ניתן לענות בכלליות כי קיימת נורמה המבחינה בין תיקים סטנדרטיים לתיקים מורכבים וכן בין ליווי חלקי או מלא בתהליך המשכנתא

הבנת המסלולים והעלויות השונות של ייעוץ משכנתאות

הבנת המסלולים והעלויות השונות של ייעוץ משכנתאות

ישנם מסלולים שונים של ייעוץ משכנתא זמינים, כל אחד עם העלויות הנלוות לו. להלן כמה מסלולים נפוצים והעלויות המשוערות שלהם.

 

פגישת אפיון פיננסי

אפשרות זו מתאימה למי שמעדיף לטפל בעצמו בתהליך המשכנתא, אך מעוניין לקבל ייעוץ מקצועי על מנת להבטיח שהוא בדרך הנכונה. במהלך פגישת אפיון פיננסי, הנמשכת בדרך כלל בסביבות 45 דקות עד שעה, יועץ משכנתאות יבדוק את המידע הפיננסי שלכם ויספק הנחיות. עם זאת, שימו לב כי פגישה זו מיועדת בעיקר לקבלת ייעוץ והכוונה, לא לבניית תמהיל משכנתא שלם. עלות: כ-500-1,500 ש"ח לפני מע"מ.

 

מסלול ליווי חלקי ו/או מסלול ליווי מרחוק:

מסלול זה, אידיאלי עבור אנשים המעוניינים להמשיך בתהליך המשכנתא באופן עצמאי אך מעוניינים בליווי מרחוק של יועץ משכנתאות. השירות כולל מיפוי פיננסי מלא, בניית תמהיל משכנתא מותאם וסיוע בהכנת תיק המשכנתא לבקשת האישור העקרוני.

חשוב לציין, כי המשא ומתן מול הבנקים במקרה זה מנוהל על ידי הלקוח בלבד. חלק מהאנשים בוחרים במסלול זה תחילה כדי לבחון את התהליך מול הבנקים לפני שהם מחפשים סיוע של יועץ משכנתאות, בכדי לשפר את ההצעה שהתקבלה. עלות: כ-3,500-6,000 ש"ח לפני מע"מ.

 

מסלול ליווי מלא עד קבלת המשכנתא

מסלול הליווי המלא, מעניק ליווי מקיף של יועץ משכנתאות לאורך כל תהליך המשכנתא. זה כולל אפיון פיננסי מלא, עיון במסמכים, הכנת תיק משכנתא חזק, בניית תמהיל משכנתא מותאם, הגשת בקשות לאישור עקרוני, משא ומתן על ריביות בין הבנקים וייעוץ מרחוק בשלב הביטחונות. עלות שירות כזה, משתנה בהתאם למורכבות העסקה. עלות בתיקים סטנדרטיים: כ-7,000-8,500 ש"ח לפני מע"מ

חשוב לציין שיש יועצי משכנתאות שאינם מציעים תמיכה בשלב הביטחונות. עם זאת, חברת "אמון משכנתאות", למשל, שהיא החברה המומלצת על ידינו לייעוץ משכנתאות, אינה גובה עמלה נוספת עבור שירות זה, במטרה לסייע לבעלי דירות ראשונות לקבל את המשכנתא במהירות האפשרית.

 

ליווי לתיקים מורכבים

עלות תיקים מורכבים, תושבי חוץ וייעוץ עבור מסירובי משכנתא: החל מ-13,000 ש"ח לפני מע"מ ויכול להגיע עד 25,000 ש"ח ומעלה.

מקרים מורכבים כמו משכנתאות לתושבי חוץ, פרויקטים של בנייה עצמית, ריבוי תיקי משכנתא או מקרים עם בעיות משפטיות ודוחות אשראי שליליים דורשים עבודה נרחבת יותר של יועץ משכנתאות. לכן, עלות השירותים במקרים כאלו גבוהה יותר, בשל המאמץ הנוסף הכרוך במציאת אפשרויות מימון מתאימות.

 

לסיכום

שימוש ביועץ משכנתאות יכול להעניק יתרונות רבים לאורך תהליך המשכנתא. הוא מציע מומחיות, הדרכה ותמיכה, שיכולים בסופו של דבר לחסוך לכם זמן וכסף. עלות ייעוץ משכנתאות משתנה בהתאם למורכבות העסקה שלכם ולרמת התמיכה לה אתם זקוקים.

בבחירת המסלול הנכון ועבודה עם יועץ משכנתאות בעל מוניטין, תוכלו לנווט בתהליך המשכנתא בביטחון. אם אתם מתכננים לקחת משכנתא בקרוב וברצונכם להבטיח לכם את תנאי המשכנתא הטובים ביותר, מומלץ לפנות ליועצי המשכנתאות של חברת "אמון משכנתאות". הם מציעים ייעוץ ותמיכה מקיפים המותאמים לצרכים הספציפיים שלכם, ועוזרים לכם לחסוך עשרות ואף מאות אלפי שקלים על המשכנתא.

עלות ייעוץ משכנתאות

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
משכנתא
משכנתא בריבית משתנה

משכנתא בריבית משתנה – מה זה אומר? מתי זה משתלם? מהן האפשרויות השונות בריבית משתנה? בניית תמהיל משכנתא היא עניין מורכב. חשוב שנבין היטב מהו

קרא עוד »