חיפוש

משכנתא בריבית משתנה

משכנתא בריבית משתנה – מה זה אומר? מתי זה משתלם? מהן האפשרויות השונות בריבית משתנה? בניית תמהיל משכנתא היא עניין מורכב. חשוב שנבין היטב מהו כל אחד מהמסלולים, נבחר בייעוץ משכנתאות מהימן, ולא נסתמך על "כולם עושים". הכל על משכנתא בריבית משתנה.

 

בונים תמהיל משכנתא

משכנתא היא הלוואה של הבנק המסתמכת על נכס נדל"ני (לרוב – דירה). במסגרת ההלוואה הבנק מעניק לנו סכומי כסף גדולים, ואנו מחזירים אותם בהחזר חודשי המתפרש על פני תקופת זמן של בין 10 ל-30 שנים. נוסף לסכום שהועבר לנו בהלוואה, נחזיר לבנק גם ריביות בהתאם לתנאי המשכנתא שלנו. ההחזר מורכב מכמה סוגי ריביות שונות. כל סוג ריבית מהווה רכיב אחר במשכנתא, ויחד בונים תמהיל משכנתא המורכב מכלל הרכיבים.

 

נעים להכיר: רכיבי המשכנתא

מהם רכיבי המשכנתא השונים?

סוג המשכנתא משכנתא בריבית קבועה משכנתא בריבית משתנה
צמודת מדד בסיס הריבית קבוע, אך היא צמודה למדד המחירים לצרכן, המתעדכן ב-15 לחודש משתנה מדי מספר שנים כפי שנקבע, וגם צמודה למדד המחירים לצרכן המתעדכן ב-15 לחודש
לא צמודת מדד מכונה גם קלצ (קבוע לא צמוד). לרוב, יקרה יחסית, אך לא נתונה לשינוי במהלך תקופת ההחזר משתנה מדי מספר שנים כפי שנקבע (בדר"כ מדי 5 שנים), אך לא צמודה למדד המחירים לצרכן.
ריבית הפריים ריבית משתנה, שהבסיס שלה נקבע ע"פ ריבית בנק ישראל + 1.5%. הריבית עשויה להשתנות בהתאם לשינויי הריבית של בנק ישראל, מדי חודש.

 

משכנתא בריבית משתנה – יתרונות וחסרונות

אז הבנו, פחות או יותר, מהו כל סוג של מסלול משכנתא או במילים אחרות: מהם רכיבי המשכנתא השונים. בסופו של דבר, נרצה מן הסתם שמשכנתא בריבית משתנה תהווה חלק גדול מתמהיל המשכנתא שלנו. מהם היתרונות והחסרונות של משכנתא בריבית משתנה?

יתרונות חסרונות
תשלום התחלתי נמוך התשלום עלול לעלות
אפשרות לשינוי המסלול מדי 5 שנים (או בתחנות היציאה) שינויים חדים בשוק עלולים לגרור שינויים קיצוניים
אפשרות לפירעון מוקדם בתחנות היציאה ללא תשלום קנסות יש הגבלה על החלק היחסי במשכנתא של כל אחד מהרכיבים המשתנים

 

לבחור נכון – ייעוץ משכנתאות מקצועי

יש כאן עוד שאלות רבות שעלינו לשאול, שאלות שהתשובה עליהן משתנה פר מקרה. מתי, בסופו של דבר, נבחר במשכנתא בריבית משתנה? כיצד נדע אם ריבית הפריים מתאימה לנו או שדווקא ריבית לא צמודה? ריבית משתנה יכולה להיות צמודה למדדים שונים, איזה מהם מתאים לנו? כדי לקבל את התשובות הנכונות ובעיקר – את ההחלטה הנכונה ביותר עבורנו, נפנה לוידר משכנתאות. מומחי המשכנתאות שם ילוו אותנו לאורך כל התהליך, עם ניסיון ומקצועיות של מעל 13 שנה ויותר מ-10,000 לקוחות מרוצים.

 

משכנתא בריבית משתנה – למה נשים לב?

בכל מקרה חשוב לשים לב, שלא טומנים לנו פח: ריבית התחלתית מפתה, שמתייקרת בהמשך באופן קיצוני. המשחק המסוכן הזה כבר הפיל לא מעט ישראלים, שניגשו אל הבנקים ברוב תמימות וקיבלו את ההצעות למשכנתא כפי שהן. ללא ייעוץ מקצועי, אנו עלולים לסכן עשרות ואף מאות אלפי שקלים! משכנתא בריבית משתנה – סיכוי וסיכון שדורשים החלטה מקצועית. כדי שלא ניפול, כדי שלא נפסיד, כדי שלא נתחרט: פונים לייעוץ משכנתאות מקצועי של סוכנות משכנתאות מובילה.

משכנתא

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא