חיפוש

כל המידע שאתם צריכים לדעת על גרירת משכנתא

עשר שנים עברו מאז נכנסתם לדירה שלכם, כמה הייתם שמחים ביום ההוא, כמה המתנתם כבר לעבור לדירה הזאת שנראתה לכם אז הדירה היפה ביותר שזוג יכול לבקש. אבל, לחיים ולנו כחלק מהם דינמיקה משלהם והיום, אחרי 10 שנים בדירת חלומותיכם יש לכם כבר חלום חדש, לעבור לדירה של 5 חדרים ולגדול בחדר.

כדי לבצע את המהלך אתם נדרשים להוסיף כסף שיש לכם אבל, עליכם לבצע דבר נוסף, עליכם לבצע תהליך של גרירת משכנתא. בואו ננסה יחד להבין במה מדובר ומה כדאי לדעת בנושא.

לגרור זה פשוט

אמנם תהליכים ביורוקרטיים מול בנקים הם בדרך כלל תהליכים מתישים אולם, גרירת משכנתא היא תהליך פחות מסורבל ודורש פחות ניירת ואישורים. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שכבר יש לכם משכנתא והפרוצדורה היא בסך הכל לגרור אותה מנכס אחד לנכס אחר.גרירת המשכנתא עשויה להיות הפתרון הטוב ביותר במצב בו אתם נמצאים כי היא תחסוך לכם את עמלת הפירעון המוקדם על המשכנתא הקיימת.

אז כל מה שעליכם לעשות הוא לגשת לבנק ולהגיש בקשת גרירה, הבנק לא חייב לאשר לכם את ההליך אבל, הוא צריך סיבה מאוד טובה כדי לא לאשר לכם את הדבר. במידה והבנק אישר לכם את גרירת המשכנתא כל שנותר הוא מילוי טפסים ורכישת הדירה החדשה.

 

מתי יכול בנק לא לאשר לכם גרירת משכנתא

ישנן מספר סיבות אפשריות לכך שהבנק לא יאשר לכם לגרור משכנתא, להלן הסיבות המרכזיות –

  • הרעה במצב ההכנסות שלכם.
  • מעבר אחד מבני הזוג לעבודה אחרת במקום עבודה פחות בטוח ממקום העבודה הקודם.
  • הנכס החדש נמצא בעיר בעלת מוניטין פחות טוב מזו של העיר בה נמצא הנכס הקיים.

 

תאום לוחות זמנים בין ישן לחדש

אחת הבעיות המוכרות במצבים של מכירת וקניית נכסים היא פערים בזמני היציאה והכניסה מהנכסים ולנכסים. מה ניתן לעשות כשלדירה שלכם יש קונה ואפשר למכור אבל טרם מצאתם דירה חדשה במקומה?

הפתרון לבעיה זו מול הבנק נקרא – ”הקפאה ”. כלומר, תמכרו את הדירה שלכם לאחר שהבנק אישר לכם את גרירת המשכנתא ואז בקשו מהבנק להקפיא את המשכנתא הקיימת. כדי שהבנק יאפשר לכם את הקפאת המשכנתא תדרשו לתת לו בטחונות אחרים במקום הנכס שהיה הביטחון של הבנק טרם הגרירה. אלו בטחונות יכולים לספק את הבנק?

  • שיעבוד נכס אחר שבבעלותכם שאין עליו שעבודים או הערות אזהרה.
  • פיקדונות בנק על שמכם בסכום מתאים.
  • ערבות בנקאית מהבנק בו אתם מנהלים את חשבונותיכם.

 

אופציה נוספת לפני שגוררים משכנתא

מעבר הדירה שלכם יכול להיות גם הזדמנות מצוינת להוזיל את המשכנתא באמצעות הליך של מחזור המשכנתא. כדאי לבדוק את כדאיות המהלך בעזרתו של יועץ משכנתאות שידע לחשב עבורכם את היתרונות אל מול החסרונות שבביצוע תהליך זה וייתן לכם את המלצתו wayout.org.il. במידה והוא יוכיח לכם שמהלך כזה יחסוך לכם כסף זו ללא ספק צריכה להיות האופציה המועדפת עליכם.

גרירת משכנתא

 

 

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
משכנתא
משכנתא בריבית משתנה

משכנתא בריבית משתנה – מה זה אומר? מתי זה משתלם? מהן האפשרויות השונות בריבית משתנה? בניית תמהיל משכנתא היא עניין מורכב. חשוב שנבין היטב מהו

קרא עוד »