חיפוש

דרכים לאיתור נזילות מים – ואיך מתקנים אותם

חשים ברטיבות משונה בבית שלכם? או שהופתעתם לגלות חשבון מים מנופח ללא כל שינוי בצריכת המים שלכם? ייתכן שיש בעיה בצנרת. לעיתים נזילות יהיו ברורות במיקומן ולעיתים מסתוריות וידרשו איתור נזילות מקצועי, מה הדרכים

לעשות זאת? ואיך מתקנים את הנזילות שמוצאים?

 

איך יודעים שיש נזילה ולא בעיה באיטום?

כשמופיעה רטיבות, נשמע טפטוף, עובש או כתמים משונים ניתן להסיק שהבעיה הינה באיטום הדירה או בצנרת. לפני שקוראים לאינטסלטור עבור איתור הנזילות באחת מהדרכים המתקדמות שקיימות היום מומלץ לבצע מספר בדיקות בעצמכם על מנת להבין מה עומד לפניכם. במידה ותגלה שאכן מדובר בנזילה מהצנרת לחץ כאן להזמנת איש מקצוע עבור איתור ותיקון נזילות.

 

בדיקות ביתיות לאבחון הבעיה

  1. בדיקת לחץ – סגרו למשך לילה שלם את כל הברזים בבית ובדקו אם מונה המים זז, אם המונה לא זז אך הבחנתם בתסמיני רטיבות ככל הנראה שהבעיה באיטום. אם המונה זז אכן מדובר בנזילה נסתרת.
  2. בדיקת דוד השמש – הדוד אחראי בהרבה מקרים על טפטופים ורטיבות בבית, בדקו ואם הבעיה נמצאת שם הזמינו איש מקצוע.
  3. נזילה מהניאגרה לאסלה – סגרו את הניאגרה ובדקו את מונה המים, אם הנזילה מתרחשת שם קראו לאינסטלטור לתיקון הבעיה אך ללא צורך באיתור הנזילה.

 

איך מאתרים נזילות?

אז הגעתם למסקנה שמדובר בנזילה ולא בבעיה אחרת, עכשיו זהו הזמן להזמין איש מקצוע שהוא אינסטלטור למען איתור נזילות, שימו לב שמאתר נזילות לא תמיד מתקן אותם ועבור התיקון מומלץ לבצע השוואת מחירים והצעות לפני סגירת התיקון. השלב הראשון באיתור הנזילות הוא אבחנת המערכת בה מתקיימת הנזילה מתוך שלושת המערכות הבאות –

  • מערכת הביוב והדלוחין – המערכת המנקזת לביוב הראשי את המים מהמקלחות וכיורים בבית, על מנת לבדוק מערכת זו יש לבצע בדיקת הצפה שבו סותמים את פתח היציאה של המים ומזרימים מים, אם מפלס המים בכיור יורד – משמע יש נזילה בצינור מערכת זו.
  • מערכת ההסקה – בבתים ישנים בהם יש שימוש במערכת זו יש לבדוק את טיבה.
  • מערכת אספקת המים – מערכת אספקת המים וההסקה קשורות זו בזו לכן האבחון יעשה בצורה דומה על פי תוואי הדירה והסימנים שמרמזים על הנזילה.

השלב השני באיתור הנזילות יהיה מציאת המיקום המדויק של הצינור הפגום, בעבר השיטה היחידה הייתה הרמת הבלטות עד שימצא המיקום הפגוע, היום כבר ניתן לאתר נזילות על ידי מכשירים מיוחדים כמו מצלמה תרמית, חיישן גז או מכשיר אקוסטי.

 

לסיכום

האינסטלטור שיגיע אל ביתכם ישתמש בנסיון והידע שלו לדייק את החיפוש באמצעות המכשיר המתאים לתוואי הדירה וסימני הנזילה הנראים לעין, לאחר האיתור התיקון יעשה בהתאם לסיבה ממנה נפגע הצינור – חלודה, ריצוף לא נכון או תרמוסטט מקולקל. וודאו עם מאתר הנזילות שהזמנתם על מומחיותו בתיקון ואם אינו מומחה בכך הזמינו בעל מקצוע שני לתיקון הנזילה.

מערכת מים

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא