חיפוש

דברים שחובה לדעת על חדרי קירור

חדר קירור הוא דבר חיוני ביותר עבור בעלי עסקים שצריכים לקרר חללים מסוימים בבית העסק שלהם.

כשמדברים על חדרי קירור, יש נטייה לחשוב אוטומטית על חנויות מזון למיניהן, כגון: סופרים או מקררים גדולים במטבחים בצבא.

אולם, חדרי קירור משמשים גם מקומות אחרים, כגון: אולמות אירועים, מסעדות ואפילו בתי חולים שנדרשים לאחסן כמות גדולה של מוצרים ואוכל בקירור.

מלבד פונקציית הקירור, חדרי קירור תעשייתיים גם משמשים גם כחלל עבודה בו פורקים סחורה , מסדרים חומרי גלם ועוד. בנוסף, בהרבה מקרים יש צורך בשמירה על חומרים מסוימים בבתי חולים או במעבדות – בטמפרטורה נמוכה והדבר נעשה באמצעות חדרי קירור גדולים המשמשים לאחסון של אותם חומרים.

 

בנייה של חדרי קירור

תהליך הבנייה של  חדרי קירור הינו מורכב ומחייב מקצועיות רבה, תוך התאמה למבנה ולתשתיות הקיימות. בכדי להימנע מכשלים או מטעויות בבניית חדר קירור, יש לתת את הדגש על השלבים השונים שבתהליך:

  1. ראשית, יש לקחת בחשבון את הגדול הפיזי המוקצה לבניית חדר הקירור.
  2. שנית, יש לתכנן במדויק את הבנייה של חדר הקירור.
  3. בשלב הבא, יש לייצר את חדר הקירור ולהתקין אותו במקום המיועד.
  4. יש לבדוק הרצה של חדר הקירור בכדי לוודא את תקינותו.

 

דגשים חשובים לגבי חדרי קירור

באופן כללי, חדרי קירור מותאמים לסוג התעשייה אותה הם אמורים לשרת והם מותאמים לפי רמת הטמפרטורה והלחות הנדרשים. אולם, ישנם כמה דגשים כלליים לבנייה נכונה של חדרי קירור, שיש לתת עליהם את הדגש:

  1. יש להקפיד על תכנון מדויק של חדרי הקירור. תכנון זה אמור לכלול את כל המאפיינים שדרושים להקמה ולקחת בחשבון את הטמפרטורה הנכונה שתהיה בחדר הקירור. ההמלצה היא לקחת בחשבון את גודל החדר שייבנה, מערכת החשמל שתהיה בו וכמובן מערכת הקירור שבאמצעותה יתאפשר הקירור שבחדר.
  2. פרמטר נוסף, הוא בנייה של מערכת פיקוד ובקרה בחדר הקירור. תפקידה הוא לפקח ולשלוט על הטמפרטורה שבחדר הקירור.
  3. התקנה של דלתות איכותיות – אמנם דלתות חדר הקירור אטומות ובעלות יכולת לשמור על הרמטיות, אבל הדלת אינה אטומה ולפיכך, יש לדאוג לדלת איכותית שבעת סגירתה, ייווצר איטום לחדר שישמור על הקור.
  4. בנייה של חדר קירור מצריכה השקה ומשאבים ולכן יש לדאוג ליצור אופציה לשינוי טמפרטורות ולחות, כדי לאפשר שינויים בשימוש בחדר הקירור במידת הצורך.
  5. יש להתחשב גם בנושא הבטיחות. מאחר ומדובר בסגירה הרמטית של חדר הקירור, צריך לדאוג למנגנון פתיחה מבפנים כדי למנוע לכידה של בני אדם בפנים.
  6. כיום, הודות לטכנולוגיה המתקדמת, ישנם חדרי קירור עם מערכת המאפשרת לשלוט עליהם גם מרחוק.
  7. בניית חדר קירור נעשית עפ"י תכנון מפורט המותאם למקום הספציפי בו הוא אמור להיות. דבר זה הכרחי בכדי להביא לאפקטיביות בתפקוד חדר הקירור.
  8. בבניית חדר קירור, יש להקפיד על שימוש בחומרים איכותיים, בכדי ליצור בידוד תקין.

 

גג

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא