חיפוש

איך לרדת במשקל בשבוע

כולנו רוצים להיות רזים ויפים, אך לא כולנו כאלה. לכן, לפעמים נדרש מאיתנו שינוי בהרגלי בצריכת המזון ושגרת האימון שלנו כדי להוריד את אחוזי השומן הללו. במאמר זה נסקור כיצד ניתן לעשות זאת, מה הם הסיכונים ועוד. אז בואו נראה כיצד לרדת במשקל בשבוע אחד בלבד.

 

אז בואו נדבר על זה – למה משקל הגוף חשוב?

אבולוציה

תפיסת המשקל של אינדיבידואל משתנה בין תרבויות. לדוגמא קיימות תרבויות בהן נשים בעלות אחוז שומן גבוהה נתפסות כנחשקות יותר, שכן סביר להניח שלהן יש יותר מזון. אולם, בעולם המערבי התפיסה בנוגע למשקל היא שאדם בעל אחוזי שומן נמוך הוא נחשק יותר, אך מהי הסיבה?. למעשה, ניתן להתבונן בממלכת החיות כדי לקבל תשובה. לפי תורת האבולוציה, שתי השאיפות החשובות ביותר של כל אורגניזם חי הן – לשרוד ולהתרבות. לחצים אלו עצבו את הצורה בה אנו תופסים את בני מינינו לטוב ולרע. הסיבה, כל יצור חי המתחלק לשני מינים ינסה למצוא את בן\ת הזוג הנחשקים ביותר. אך, כיצד נבחר בני זוג נחשקים? נבדוק את הדברים הבולטים לעין כמו – משקל, גובה, יופי ועוד. לפי סימנים אלו נוכל להבין אם האדם העומד מולנו בעל גנים טובים, לדוגמא לאדם בעל משקל נמוך, חזק וגבוהה ישנו סיכוי טוב יותר לשרוד ולכן ייחשב כבן זוג אידאלי.

 

 

בריאות

כמו שצויין לעיל, אנו נוטים לבחור את בני הזוג שלנו על-בסיס הנראות שלהם. עובדה זו יכולה להשמע מעט צינית, אך היא כלי מצויין לבחינת הגנים של הצד השני. ניקח את משקל הגוף כדוגמא, אדם בעל משקל גבוהה בדרך-כלל גורר איתו בעיות רפואיות כמו – בעיות לב, סוכרת, סיכון גבוהה יותר לסרטן, עייפות כללית ועוד. למעשה, כבר בתחילת המאה ה-21 ארגון הבריאות העולמי הגדיר את השמנת היתר כמחלה. שכן, היא מביאה איתה תחלואה רבה.

 

לתשומת לבכם

דיאטה היא דבר חשוב לכל אדם בעולם המערבי, שכן כמות האוכל אותה אנו יכולים לצרוך גובהה בעשרות מונים מהכמות אותה אנו צריכים. לכן, הקושי בשמירה על המשקל הוא ברור ומובן מאליו, במיוחד אם יש לכם עבודה מלחיצה כמו עבודתו של עורך דין. אולם, ירידה גדולה במשקל בפרק זמן קצר יכולה להזיק לכם יותר בטווח הארוך. זאת מכיוון ושינוי קיצוני במשקל הגוף בדרך כלל נובעת לא מירידה באחוזי השומן, אלא ירידה במסת שריר ואחוזי הנוזלים. עובדות אלו גורמות לגוף להכנס למצב של "סטרס מטבולי" ולכן זה שואף להחזיר עצמו למצב הקודם שלו. בנוסף, ניסיונות אלו, פוגעים במטבוליזם הטבעי שלכם, ויקשו עליכם לשמור על דיאטות עתידיות. לבסוף, ירידה משמעותית במשקל הגוף בפרק זמן קצר, יכולה לגרום להפרעות בלחץ דם, מחסור בויטמינים, אנמיה ועוד.

 

עשה ואל תעשה של לרדת במשקל בשבוע

 

מפגש עם תזונאי

בשנים האחרונות מבינים בעולם הרפואה כי כל אחד מאיתנו נזקק לדברים שונים. לדוגמא: ישנם אנשים בעלי חילוף חומרים כזה או אחר, תיאבון מסויים, הרגלים מסויימים, מערכת חיסונית שונה ועוד. לכן, כדי לרדת במשקל באופן מהיר, מומלץ להיפגש עם תזונאי אשר מתאים את הדיאטה בדיוק בשבילכם. התזונאי, יתאים את הדיאטה לצרכים האישיים שלכם וייקל על הירידה במשקל. בנוסף, תזונאי ידרבן אתכם בכל צעד, כך תבטיחו ירידה מהירה במשקל. לקביעת פגישה וייעוץ עם תזונאי מקצועי ניתן להכנס לאתר stronger.co.il שם, תמצאו אנשי מקצוע מעולים שיעזרו לכם בתהליך החשוב והקשה הזה.

צריכת מים רבה

מים הם הגורם הראשון לחיים, למעשה מדען שמחפש חיים בכוכב אחר יחפש מים. אך, לא רק יצירה של חיים, מים הם הדבר הראשון והאחרון אותו אנו צריכים לצרוך. אז, איך מים יעזרו לכם להוריד במשקל? למעשה במים כמעט ואין כלוריות בניגוד למשקאות אחרים. לכן, צריכה של מים בלבד תעזור לכם להוריד משקל. בנוסף, צריכה גבוהה של מים תעזור לחילוף החומרים הטבעי בגוף שלכם ובכך תאיץ את הירידה במשקל. שימו לב, במידה ומים לא טעימים לכם, ניתן להוסיף למים ירקות כמו מלפפון, לימון, ג'ינג'ר, נענע ואף פירות ופירות יער, או ניתן להחליף את המים בסודה(ללא תוספות) ואף בתה ירוק לו נוגדי-חמצון רבים התורמים לשיפור התהליכים המטבוליים בגוף ועשויים להפחית תחושת רעב.

לעוד מידע על נוגדי חמצון – קראו במאמר של מכבי

 

עשו סדר פסח בבית

בחג הפסח נהוג לעשות ביעור חמץ. גם בדיאטה מומלץ לעשות אותה פעולה. הוציאו מביתכם את הלחם על כל מרכיביו: פסטות, פיתות, עוגות, דגני בוקר אף לחמים מלאים(אשר מורכבים מכמות גבוהה של גלוטן). בנוסף, נסו להיפטר מכמה שיותר סוכר בבית, ממתקים, סוכר בקפה ועוד. צעד זה, יבטיח לכם ירידה במשקל ותחושה כללית טובה יותר, שכן מחקרים מראים שהגורם הגדול ביותר להשמנה הוא הפחמימות והסוכרים אותו אנו צורכים בכמויות גבוהות מאוד. ניתן להחליף את הפסטות בבית באטריות שעועית, קינואה במקום אורז ועוד. ניתן להסביר את הצורך שלנו בקושי מהמנעות בצריכת סוכר על ידי אבות אבותינו הציידים לקטים, אלו אשר היו נתקלים בפירות נדרשו לאכול כמה שיותר במהירות הגבוהה ביותר. שכן, פירות אלו היו נאכלים על-ידי חיות אחרות או מתכלים במהירות. לכן, האדם הממוצע כיום מתקשה לוותר על מתוקים הנקרים בדרכו.

 

עשו פעילות גופנית

הדרך הקלה ביותר לשריפת קלוריות היא הגדלת מסת השריר. שכן, השרירים שלנו שורפים קלוריות גם במנוחה. בנוסף, פעילות גופנית תשפר את מצב הרוח שלכם ובנסוף תרגישו פחות עייפים. אם כן, מומלץ לבצע לפחות חצי שעה ביום של פעילות גופנית. שימו לב, כי חשוב שבמהלך הפעילות הגופנית יעבדו כמה שיותר שרירים, לכן תרגילים מומלצים הם תרגילים כמו: סמוך-קום, ריקוד, סקס, טיפוס שחייה וכו'. 

 

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא