חיפוש

מרכיבים עיקריים שיש לחפש בתוספי תזונה לנשירת שיער

הסיבות לנשירת שיער כוללות גורמים תורשתיים, מצבי סטרס ומצוקה ממושכים וכן מצבים רפואיים, ובעיקר חוסרים שנובעים מתזונה לקויה. ההמלצה להעשיר, לגוון ולשפר את התזונה היא לא תמיד ברת ביצוע, ולכן ניתן לפתור את החוסרים גם בעזרת תוספי תזונה. במאמר זה נציג את המרכיבים העיקריים שחשוב שיהיו ברשימת הרכיבים של תוסף התזונה שתבחרו ליטול, כדי להימנע מנשירת שיער

 

נשירת שיער

התהליך התקין של גדילת שיער מתרחש באופן מחזורי לאורך שנתיים או שלוש שנים, בהן השיער גדל, מפסיק את תהליך הגדילה ובסופו של דבר נושא ומוחלף. נשירה בריאה היא נשירה של בערך 100 שערות בכל יום. אם לאחר הברשה של כל השיער, נמצאות על המברשת יותר ממאה שיערות, מדובר על נשירת יתר של השיער או נשירת שיער מוגברת.

מי שמעוניין לטפל בנשירת שיערו, יכול לבחור בין טיפולים מקומיים כמו קרמים או סבונים ייעודיים, טיפולים להמרצת קצב צמיחת השיער כמו טיפולי לייזר שונים ואף בתהליכים פולשניים כמו השתלת שיער. תוספי תזונה טבעיים למניעת נשירה, לחיזוק השיער ולעידוד צמיחתו תמצאו בהרמוני – היכנסו לקישור למעבר לאתר.

תוספים תזונתיים

הרוח משפיעה על הגוף

בין הפתרונות, הטיפולים והתכשירים למניעה, להאטה או לטיפול בנשירת שיער ישנו פתרון אחד שישפיע על הרבה יותר מאשר על צמיחת השיער שלך.

מכיוון שלא ניתן לשנות גורמים גנטיים שמשפיעים על נשירת שיער, ניתן להתייחס להשפעה של התנהגות ובחירות אורח חיים על הנשירה – מצבי סטרס עלולים לגרום לנשירת שיער מוגברת, ייתכן שבחירה בדרכי התמודדות כמו טיפול פסיכולוגי או השתלבות בקבוצת תמיכה תוכל לעזור. גם לתרופות וטיפולים רפואיים יש השפעה על נשירת שיער אבל חשוב להתייעץ עם רופא לגבי אפשרות לטיפולים חליפיים ובשום אופן, לא להפסיק טיפול רפואי על דעת עצמך.

 

תוספי תזונה

שינוי אורח החיים המשמעותי ביותר שיכול לעשות אדם, שסובל מנשירת שיער, קשור בתחום התזונה. שינויים חיוביים בתזונה – כמו מעבר לשתייה מספקת של מים והעדפה של אפשרויות בריאות יחסית כמו דגים, ירקות, פירות, אגוזים ודגנים ובאופן כללי – הקפדה על אכילה מאוזנת, מגוונת ועשירה.

לצערנו לא כולם יכולים לגוון ולהעשיר את התפריט שלהם – לעתים מסיבות בריאותיות, לעתים מסיבות דתיות, בשל המיקום הגאוגרפי של מקום המגורים או בשל חוסר בידע או מחסור כלכלי. למרבה המזל, תוספי תזונה יכולים להיות פתרון מצוין.

תוספים תזונתיים

מרכיבים עיקריים בתוספי תזונה לנשירת שיער

  • ויטמין A הוא ויטמין חיוני, עיקרי וחשוב לתוספי תזונה שמתמודדים עם נשירת שיער משום שהוא חלק מתהליך יצירת תאי שיער חדשים וגם מגן על השיער מפני חימצון.
  • ויטמין 7B שנקרא גם ביוטין והוא פועל במקביל, גם להפחתת הנשירה וגם להמרצת צמיחה מחודשת.
  • ויטמין 9B שנקרא גם חומצה פולית ויש לו חלק חשוב בשליטה על תהליך ייצור תאים.
  • ויטמין C הכרחי לייצור קולגן והעדר קולגן עלול לייצר נשירת שיער.
  • אבץ הוא מינרל ששולט על תהליך ייצור החלבון בגוף, שמשפיע מאוד על יכולת הצמיחה של השיער.
  • חומצות שומן אומגה 3 משפרות את זרימת הדם בכלי הדם של הקרקפת וזרימת הדם מעודדת צמיחת שיער.

 

לסיכום

הוויטמינים, המינרלים וחומצות השומן שהוזכרו הם המרכיבים העיקריים בכל תוסף תזונה שמיועד לסובלים מנשירת שיער. ייתכן מאוד שתמצאו ברשימת הרכיבים גם רכיבים נוספים, שיועילו לתהליך כמו קפאין לדוגמה.

תוספים תזונתיים

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא