חיפוש

קידום אתרים בעצמך – דברים שחובה לדעת על קידום באופן עצמאי

אני מניח שאם כבר יצא לכם לחפש מידע הקשור אל קידום אתרים חינם נוכחתם לגלות כי למרות שהאינטרנט רווי במידע, לא באמת מצאתם משהו ממשי על פיו אתם יכולים להתבסס בכדי לבצע את עבודת הקידום בעצמכם מבלי לערב חברת SEO. אם נצא מתוך נקודת הנחה שאין ברשותכם ידע מעמיק בנושא קידום אתרים אורגני, סביר להניח כי משפטי מחץ ומונחים מקצועיים בהם נתקלתם כגון ניתוח סקר שוק, ROI, PPC ועוד מונחים רבים אחרים רק בלבלו אתכם יותר ממה שהייתם לפני.

התוצאה שבדרך כלל מתרחשת אצל בעלי אתרים "מבולבלים" שרוצים לקדם את אתר האינטרנט בעצמם והלכו לאיבוד בעקבות אין ספור תכנים שקראו, באה לידי ביטוי כאשר אתם כבעלי אתרים מחליטים לחפש מקומות מהם תוכלו לקבל קישורים ותו לא. ביצוע פעולות נוספות מעבר לקישורים הן הכרחיות לצורכי קידום, אבל הן אינן עולות כלל בראשכם ובצדק, איך תדעו מה צריך לעשות כאשר מקורות המידע מהם ניסיתם ללמוד הסתכמו בתחושה של עוד דף מידע מרוח במילים שכלל לא עוזר לכם להשגת המטרה?

אז דבר ראשון שרצוי שתדעו זה שקידום אתרים אינו מבוצע רק באמצעות קישורים! נכון, השגת קישורים ממקורות רלונטיים הם חובה לצורכי קידום, אבל זה לא מסתיים בזה. הדבר השני הוא שלאחר עיון במידע שתקראו כאן, אתם יכולים להיות בטוחים שהפעם תצאו עם ערך מוסף כלשהו שיעזור לכם לקדם את האתר בעצמכם! למעשה, כבר בסיום קריאת הפוסט תוכלו להטמיע את הדברים באתרכם ותוך זמן קצר יחסית להיווכח בשיפור אורגני משמעותי הקשור לביטויים שברצונכם לקדם.

רגע לפני שנתחיל לרדת לשורש העניין חשוב מאד לציין כי הדפים המקושרים מדף זה מהווים חלק בלתי נפרד מהלמידה שלכם לקידום עצמי בתוצאות האורגניות של גוגל. לכן, רצוי מאד שתעקבו גם אחר דפים אלו – הם יעזרו לכם להבין טוב יותר את עבודת הקידום הנדרשת מכם ויחסכו מכם לעבוד כמו תוכים בעת ביצוע הפעולות.

עשה ועל תעשה – סודות מעולם הקידום שאנשי SEO לעולם לא יספרו לכם

כפי שכבר הזכרנו בתחילת הפוסט מציאת מידע עדכני באינטרנט שיעזור לכם להתקדם באופן עצמאי הוא כמעט בלתי אפשרי. מטבע הדברים שום איש SEO שמבין עניין לא ירוץ לספר לאחרים את סודות הקידום ובטח שלא יפרסם אותן ברשת. אבל כמו בכל דבר בחיים תמיד יש יוצא מן הכלל, והנה הוא לפניכם, אז בואו נתחיל בהסברים הראשוניים שיאפשרו לכם להתחיל בשיפור דירוגי הביטויים שבחרתם.

1. כותרות ראשיות

בכל דף באתרכם קיימת כותרת ראשית שמטרתה להסביר למשתמש ולמנוע החיפוש במה עוסק התוכן הקיים בדף. הטקסט שמופיע בכותרת הראשית של הדף אמור להיות שונה לחלוטין מכותרות של דפים אחרים. אחת הטעיות הנפוצות בהן אני נתקל לא מעט היא הופעה של כותרות זהות בכל דפי האתר, דבר שמתבצע לרוב על ידי בעל האתר שהוסיף את מילות המפתח שברצנו לקדם בכל כותרות הדפים. כאשר קיימות כפילויות של כותרות בדפים השונים, מנוע החיפוש מתקשה להבין איזה דף הוא החשוב ביותר וכתוצאה מכך היכולת להשגת מיקומים בתוצאות האורגניות על ביטויים שבחר בעל האתר היא כמעט בלתי אפשרית.

URL נכון

קוד מקור של הכותרת הראשית:

קוד מקור

במידה ומצאתם כי קיימים דפים עם כותרות דומות או זהות לדפים אחרים ערכו אותם מחדש ותנו להם שם שיתאים לתוכן הכתוב בדף.

2. כותרות משניות

מתחת לכל כותרת ראשית קיימת כותרת משנית הנתחמת בתוך הקוד בתגית H1 ומספקת תיאור נוסף של נושא הדף. הכותרת המשנית יכולה להיות זהה לכותרת הראשית הנמצאת באותו דף אך מומלץ יותר לספק תיאור שונה המתאים לכותרת הראשית אותה בחרתם.
כותרת משנית

כפי שניתן לראות בדוגמא הטקסט של הכותרת המשנית שונה מהכותרת הראשית והיא משולבת עם מילות המפתח נוספות המתאימות לתוכן הדף.

הקוד של הדף מייצר את הפלט שיוצג למשתמשים ולמנועי החיפוש. לרוב, בממשקי ניהול אתרים שנבנו כהלכה, כגון אתרים שנבנו על מערכת wordpress, יוסף תג H1 באופן אוטומטי בכל דף חדש שתצרו. במידה והכותרת המשנית אינה נתחמת אוטומטית תחת H1 יהיה עליכם לבצע התאמה קלה להצגת התגית בכותרות המשניות.

הקוד של הדף

3. כפילות מילות מפתח בתגיות מטא

עוד טעות נפוצה שאני ניתקל בה כמעט בכל פרויקט קידום חדש זו התופעה של פיזור מילות המפתח באיזור המטא של כל דפי האתר.
כפילויות מילות מפתח

את מילות המפתח באזור המטא עליכם להגדיר אך ורק בדף הבית. מילות המפתח צריכות להיות ייחודיות כאשר הן מופרדות בפסיק ורווח לאחר כל מילה, הן צריכות להיבחר על פי תחום האתר ואינן אמורות לחזור על עצמן. בשאר הדפים רצוי להשאיר את איזור המטא ריק מביטויים. להבדיל מקידום במנוע החיפוש של גוגל ישראל, בעלי עסקים בחו"ל נוהגים לבצע קידום גם במנועי חיפוש אחרים, במקרים בהם יש צורך בקידום שאינו רק בתוצאות האורגניות של גוגל אלא במנועי חיפוש נוספים, ניתן להגדיר מילות מפתח פרטניות לכל דף.

 

4. תיאורי מטא (meta name="description")

אזור ה – meta description קיים בכל דף באתר והוא מהווה תפקיד חשוב הן מבחינת משתמש הקצה והן מבחינת מנועי החיפוש. איזור זה מוצג בפלט של התוצאות האורגניות כאשר משתמש נחשף לאתרכם בתוצאות החיפוש של גוגל, זו בהחלט סיבה מספיק טובה מדוע שווה להשקיע מעט מחשבה בכדי ליצור תיאור דף ייחודי ומעניין, כזה שידרבן משתמשים שנחשפו אליכם ללחוץ על התוצאה ולבקר באתרכם.

תיאורי מטא

דבר נוסף שאין לפסוח עליו הוא הנושא של שימוש בביטויים הנמצאים בתיאור הדף (meta description). משום מה, אנשים שמנסים לבצע קידום בעצמם נוטים לשלב את מילות המפתח שברצונם לקדם בתיאורי המטא של כל דפי האתר, זוהי בהחלט טעות קריטית המובילה לתוצאה הפוכה לגמרי ממה שאתם מצפים לה. הטקסט שאתם מזינים בתיאור המטא צריך להיכתב באופן שיצור עניין למשתמש הקצה וימשוך אותו להקליק בכדי לבקר באתר, מבחינת שילוב מילות מפתח, דאגו להזין אך ורק את המילה או המילים שקשורות לתוכן הדף, זכרו שאם הוספתם ביטוי לקידום בתיאור המטא של דף מסוים, אזי הוא לא אמור להופיע בתיאורי מטא של דפי תוכן אחרים.

הפלט שיוצג בתוצאות החיפוש האורגניות של גוגל יראה כפי שמוצג בתמונה מטה. ניתן לראות כי הכותרת הראשית ותיאור הדף מייצרים הנעה לפעולת המשתמש (הקלקה על התוצאה) על ידי שילוב של טקסט מעניין בין הכותרת הראשית לתיאור הדף.

meta description

5. קישורים בתוך האתר

הקישורים שאתם מוספים במקומות שונים באתר כגון קישורי FOOTER (קישורים בתחתית הדף), קישורים מדפי תוכן ומאזורים אחרים באתרכם צריכים להיות מכוונים לשם מטרה אחת – עזרה לצורך ניתוב עבור משתמש הקצה. במידה וכתבתם תוכן כלשהו באתר וברצונכם לקשר ממנו אל דף אחר, חשבו תחילה האם אותו קישור יעזור למשתמש לקבל את המידע אותו הוא מחפש. הוספת קישורים סתמיים שהוספתם אך ורק בכדי להתקדם בתוצאות האורגניות עשויה להביא לתוצאה הפוכה שתתבטא בירידה חדה של דירוגי הביטויים שברצונכם לקדם. דבר נוסף שמהווה משקל רב הוא האופן בו אתם מוצאים את הקישורים מדפי התוכן, אם ברצונכם לקשר לביטוי מסוים, עליכם להימנע לחלוטין מחזרה על הוצאות הקישור מדפי תוכן אחרים תחת אותה נגזרת לביטוי. למשל, אם יש לכם חנות למוצרי חשמל וברצונכם לקשר מדפים שונים אל דף בנושא קניית מקרר במבצע, הקפידו לקשר אל הדף תחת נגזרות שונות כמו "מבצע על מקרר, לקנות מקרר במבצע, מקרר במחיר מוזל". למעשה כל קישור שיתאים לתוכן הדף יחשב כקישור טוב מבחינת גוגל, בעיקר כאשר משתמשי הקצה יגלו עניין בקישור שהוספתם ויקליקו עליו.

 

6. קישורים מחוץ לאתר

אחת הסוגיות המורכבות יותר מבחינת קידום היא עניין השגת הקישורים לאתרכם. אם בעבר קישורים שאינם נראים טבעיים למנוע החיפוש לא היו מועילים, הרי שקיום מספיק קישור אחד שיראה לא טבעי בכדי להוריד אתכם מטה בתוצאות החיפוש האורגניות. קישורים שמגיעים לאתרכם הם למעשה המלצה וניתן להניח שאת עניין ההמלצה הזו שמעתם כבר לא מעט, אבל השאלה היא כיצד משיגים את אותם קישורים שיראו כהמלצה טבעית? חברות SEO ותיקות למשל, משיגות את הקישורים עבור לקוחותיהם באמצעות אתרים בתחומים שונים הנמצאים בבעלותם ונבנו במשך שנות פעילות החברה, אבל כאשר אדם פרטי מנסה לקדם את אתר האינטרנט שלו בעצמו, הסבירות שהיו לו אתרים נוספים בבעלותו היא נמוכה למדי. פתרון השגת הקישורים הטבעיים תלויה אך ורק בכם, ביצירתיות שלכם ולעיתים גם בתקציב הכספי הקיים בידכם. המפתח להצלחה בהשגת קישורים מסוג זה יכולה להגיע באמצעות קישורים שהושגו דרך אתרי מאמרים, ניהול משא ומתן עם בעלי אתרים לחלופת קישורים והשגת מקורות מקשרים מכל גורם סמכותי המעביר TRUST ברמה מספקת שתחזק את הביטוי המקודם. מצידו השני של המטבע, עליכם לשנן תמיד את עניין הקישורים הבלתי טבעיים, קישורים שהשגתם מפורומים, פוסט אורח או מכל מקום אחר ממנו כל אחד יכול לקבל קישור יחשבו לרוב לקישורים בלתי טבעיים שיותר יפגעו מאשר יועילו לעבודת הקידום שלכם.

 

התכנים באתר – דעו למי אתם כותבים והבינו את מטרת הכתיבה

איכות התוכן הקיים באתרכם וזה שתכתבו בעתיד לא רק מהווה משקל רב לגבי פעולת הקידום אלא שגם ישמש כמפתח להצלחה השיווקית שלכם הקשורה במכירות העסקיות דרך האתר. אחת השגיאות הנפוצות בקרב בעלי אתרים שמנסים לבצע קידום עצמי היא לכתוב כמה שיותר תכנים מבלי לדעת מה מטרתן של התכנים, איך כותבים אותם וכיצד לכוונם למשתמשים הנכונים. בכדי להבין אחת ולתמיד כיצד לבצע כתיבת תוכן שיווקי מכוון אל לקוחות פוטנציאלים, המשפר את גידול המכירות של העסק ומקדם משמעותית את דירוגי אתרכם בתוצאות האורגניות, בקרו בקישור שהוזכר ועברו על עשרת הטיפים שילמדו אתכם כיצד להשיג את המטרות באמצעות בניית אסטרטגיה שמקורה בכתיבת תכנים שיווקיים.

 

פרסום לצורכי קידום – שילוב פעולות להשגת המטרות

לאחר שהבנתם את כל הפעולות הנדרשות שעליכם לבצע עד כה, ישנם עוד שלושה סעיפים הקשורים בקידום ובמידה ותבצעו אותם כפי שהוסבר תוכלו ליהנות מ- BOOST רציני שידחוף את אתרכם קדימה. הסעיף הראשון שאותו יש לבצע כבר בשבלי הקידום הראשוניים (למרות שהוא מוסבר בסוף הפוסט), הינו הנושא של ביצוע מחקר מילות מפתח בשילוב עם הטמעת קמפיין פרסום בגוגל וביצוע הפעולות עליהם דיברנו, שילוב שלושת הדברים הללו יאפשר לכם לייצר אופטימיזציה מלאה לאתר שתבטיח את הצלחת הקידום האורגני לאתרכם ותשפר משמעותית את גידול המכירות של העסק מלפניו עומד האתר. בכדי להבין כיצד תוכלו לבצע מחקר מילות מפתח מעמיק ולשלבו יחד עם פרסום ממומן בגוגל, הכנסו לדף שהוזכר ועקבו אחר ההסברים המקושרים. במידה ואתם שואלים איך קשור הפרסום בגוגל לקידום אורגני? אז התשובה לכך מאד פשוטה – מעבר לעבודת האופטימיזציה המורכבת מכלל הסעיפים עליהם דיברנו, קיים הצורך להראות למנוע החיפוש כי ישנה כמות סבירה של מבקרים המגיעים לאתרנו ולעיתים גם חוזרים לבקר בו. כמות מבקרים סבירה ומבקרים חוזרים לאתר תצביע על גילוי עניין מצד מנוע החיפוש, מה שאומר שאם אתרכם מעניין את המבקרים בו, סביר כי הוא משרת בהצלחה את המטרות לשמן הוא נועד ולכן תקבלו נקודות זכות רבות מצד מדד הסמכותיות שתעניק גוגל לאתר.

 

מאגרי מידע – להשאר מעודכנים בהתאם לטכנולוגיה

הקושי העיקרי בקידום אתרים נובע משינויים בלתי פוסקים שגוגל מבצעת באלגוריתם של מנוע החיפוש. במקרים רבים, לאחר שהוטמע עדכון אלגוריתם חדש, ניתן לראות עשרות אתרים שנעלמו מהתוצאות האורגניות לאחר שעמלו מזה חודשים רבים להשגת הדירוגים הגבוהים שקיבלו. בדרך כלל כאשר עבודת הקידום מתבצעת על פי מוסכמות ברורות, ומבלי שבוצע ניסיון ליצור מניפולציות שקריות על המנוע, הסיכוי להענשה או ירידה חדה בדירוגים יהיה קלוש. בכדי לא ליפול קורבן בעקבות אותם עדכונים יהיה עליכם לעקוב אחר השינויים שמתבצעים באופן קבוע, מעקב מתמיד אחר שינויים אלו, יאפשר לכם להבין כיצד ניתן לקדם אתר בעקבות עדכוני גוגל כאשר הוא יבטיח את שימור הדירוגים האורגניים שהשגתם.

 

בכדי להקל עליכם את תהליך הלמידה העצמית, להלן הסבר קצרצר הנוגע לקישור המצורף:

שתי האזכורים הראשונים המכוונים לבלוג הרשמי של גוגל יכולים לכוון אתכם לרמיזות הקשורות בעדכוני אלגוריתם כלליים, זאת מכוון שגוגל לעולם לא יחשפו באופן מלא את העדכונים שבוצעו. האזכור השלישי המכוון אל MOZ (SEO MOZ) מציג את כל רשימת עדכוני האלגוריתם שהיו החל משנת 2010 ועד שנת 2014, דבר שבהחלט יכול לעזור לכם להבין האם אתם עומדים מול הדרישות של גוגל בהתאם לעדכוני האלגוריתם. החלק שמתחת לאזכורים אלו, תחת הכותרת דגשים חשובים לאנשים שעושים קידום עצמי, מחזק את ההסברים שהצגו לכם בהקשר של כותרות, קישורים, איכות תכנים ואופטימיזציה.

 

תחילת עבודה – מספר דברים חשובים לפני שאתם מתחילים

אין שום צל של ספק כי במידה ותבצעו את הדברים כפי שהוסבר תוכלו ליהנות מקידום אורגני איכותי שאתם בעצמכם ביצעתם. כאשר כל שלבי הקידום מוצגים בפניכם אין הרבה סיבות שיגרמו לכם לעשות טעויות, אך יחד עם זאת קיים עוד פרט נוסף עליו שווה להשקיע בכדי להבטיח את מידת הצלחתכם, שלב זה נקרא אופטימיזציית מבנה והוא נחשב לאחד השלבים המהווים משקל רב בהליך הקידום. אופטימיזציית מבנה הינה דבר מורכב בפני עצמו והיא מצריכה שינויי קוד, קנפוג של היררכיית נכונה ועוד פרמטרים רבים אחרים המצריכים בחלקם ידע טכני, לכן הסבירות להטעמת אופטימיזציה שכזו בצורה נכונה ומדויקת, תהיה כמעט בלתי אפשרית עבור אנשים שאינם בקיאים בתחום. במידה והחלטתם לקדם את אתר האינטרנט בעצמכם, זהו השלב הראשון שיהיה עליכם לבצע (לאחר מחקר מילות מפתח) כאשר לאחר מכן תוכלו להמשיך את כל שלבי הקידום הנוספים עליהם דיברנו. אם ברצונכם ליצור אופטימיזציית מבנה מקצועית לאתרכם, אשר תבטיח בסיס נכון לתחילת העבודה, הנכם מוזמנים לכתוב לנו בנושא הזמנת ביצוע עבודת אופטימיזציה למבנה האתר ונשמח לעמוד לרשותכם. כאמור, שלב זה הוא אינו מחייב ואתם יכולים להצליח לקדם את אתרכם גם בלעדיו, רק שעליכם להתחשב בעובדה כי הטמעת אופטימיזציה תקינה למבנה האתר משפרת ביצועים ומזרזת את הליך הקידום כולו.

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מה זה eSIM?

בין אם מדובר בנסיעת עסקים ובין אם בחופשה חווייתית, גם כשאנחנו נמצאים בחו"ל, חשוב שנשמור על אפשרויות תקשורת פתוחות עם החברים ובני המשפחה בארץ, וכן

קרא עוד »
הכל על  PPC
הכל על PPC

בתחום השיווק הדיגיטלי, פרסום בתשלום לפי קליק (PPC) הופיע כגיים צ'יינג'ר לעסקים המעוניינים להרחיב את טווח ההגעה המקוון שלהם, למשוך תנועה ממוקדת ולהניב המרות. עם

קרא עוד »
אישה עובדת
4 הסוגים של כתיבת תוכן

כתיבת תוכן היא אחת העבודות הנוחות ביותר שאתם יכולים למצוא לעצמכם. אם ראיתם לאחרונה מודעה של דרושים כותבי תוכן ולא ידעתם בדיוק על מה מדובר,

קרא עוד »