חיפוש

סוגי כאבי גב – מה הם מסמנים

אין ספק, סוג הכאב המלחיץ ביותר הוא כאבי גב. לא סתם המילה "גב" היא מטפורה לתמיכה, לגיבוי, לחוזק.

ישנם סוגים רבים של כאבי גב. במשך חיינו בוודאות נרגיש את אחד מהם, מאחר והם נפוצים.

הדבר החשוב ביותר מעבר למתן המנוחה לגוף כאשר אנו חווים כאבים אלו, היא להיות מודעים לסוגי הכאב השונים וכך להקדים את האבחון, ובסופו של דבר למנוע נזק שעלול להיות בלתי הפיך לגופנו.

 

אוצר מילים נפוץ

לגב יש ממש מפה משלו: גב תחתון, גב עליון, עמוד השדרה, עצם הזנב. בתוך משך חיים של אדם ממוצע, הוא יחווה כאבי גב בלפחות אחד מאיזורים אלו. יש בלט, בלט דיסק, התכווצות שרירים, כאב מקרין, כאב דלקתי ועוד. הדבר החשוב ביולר הוא להכיר את שלושת סוגי הכאב המרכזיים ודרכם ניתן למקד את התופעה ממנה סובל המטופל ולקדם את הטיפול בו.

 

סוגי הכאב המרכזיים

  1. כאב גב מכאני – סוג הכאבים ממנו רוב האוכלוסייה סובלת. מדובר בכאבי גב המופיעים באופן פתאומי וללא הסבר מובהק. הכאב יכול להתבטא ככאב חד או תחושה כללית שקשה למקדה. כאב מכאני יתלווה בהתכווצות שרירים, שניתן להקל עליו באמצעות שכיבה על צד הגוף או בישיבה והשענות על משטח רך. זהו כאב חולף. לעיתים הנפש מקרינה על הגוף והסיבה לכאב גב מכאני יכולה להיות לחץ נפשי. בנוסף, ישיבה ממושכת, מאמץ פיזי או משקל עודף יכולים להדליק כאב זה.
  1. אב גב שורשי – כאבי גב הנוצרים בעקבות שינוי במבנה עמוד השדרה:
  2. היצרות תעלת חוט השדרה
  3. שינוי במפרקים
  4. שברים
  5. גידול שפיר
  6. פריצת דסיק

כאב זה הרבה יותר חד ומובהק מכאב גב מכאני. הוא לרוב מלווה בתסמינים נוספים, שמורגשים באיברים שונים בגוף המושפעים מהגב כמו נמלול ברגליים, הקרנה של הכאב לרגליים ועוד. כאבי גב שורשיים מצריכים טיפול מידי מאחר והסיבה להיווצרותם היא באופן מובהק קשורה לבריאות הגב וחלקיו השונים.

  1. כאב גב דלקתי – כאב גב דלקתי נובע ממצב של דלקת כרונית בעמוד השדרה. זהו מצב או מחלה אוטואימונית – מערכת החיסון של הגוף מזהה בטעות את עמוד השדרה כגורם שיש להילחם בו וגורמת לדלקת. ההסבר לגבי היווצרות כאב זה היא ההרכב הגנטי של המטופל וגורמים סביבתיים שונים.

לכאב מספר מאפיינים ספציפיים: באופן מפתיע, הוא נפוץ בקרב אוכלוסייה צעירה (20 – 40). תחילתו מתבטאת בכאב עמום באזור הישבן. הכאב הולך ומחמיר בעיקר בשלב ההתעוררות משינה. הוא  כולל קושי להזיז את המפרקים באזור. אפשרות נוספת  היא כאב ואיטיות בפעילות השרירים, של חצי שעה לפחות. תחושת ההקלה בכאב באה באופן מפתיע, תוך כדי תנועה והתעמלות ולאו דווקא במנוחה.

לפרטים נוספים בנושא, הכנסו לאתר טיפול גב.

 

כאב בגב התחתון

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא