חיפוש

מה הם הסוגים השונים של השתלות השיניים?

ישנם סוגים שונים של השתלות שיניים שכדאי לשקול לאחר ההחלטה להחליף שיניים חסרות. לכל מטופל השתלת שיניים יש מערך מסוים של צרכים, וסוגי השתלים הדנטאליים בהם נעשה שימוש מבוססים במידה רבה על הצרכים הללו. חשוב להבין את הסוגים השונים של השתלות שיניים על מנת לדעת מה מתאים לך.

 

היסודות: מהם השתלות שיניים?

על פי האגודה הישראלית לרפואת שיניים, שתלים דנטאליים כוללים שורש מלאכותי הדומה לבורג ומושתל בניתוח לתוך עצם הלסת שלכם הנקשרת עם העצם הטבעית שלכם. כאשר לעיתים מחבר משמש כדי להחזיק את השן המלאכותית שלכם, המכונה כתר במקומה. באשר למידע מעניין, הנה כמה עובדות שאולי אינכם יודעים על השתלות שיניים שיכולות להיות מרתקות:

– בני המאיה מקבלים קרדיט על השתלת השיניים הראשונה בשנת 600 לספירה.
– מעל 25 מיליון אנשים בעולם עוברים השתלות שיניים ומספר זה גדל בכל שנה.
– זוהי האופציה היחידה לשיקום השיניים, שגם מסייעת לקדם את צמיחת העצם תוך שמירה על העצם הטבעית.

השתלת שיניים

הסוגים השונים של שתלים לשיניים

בעוד שלכל שתל דנטאלי יש ניואנסים משלו, התהליך העיקרי של כל השתלות השיניים מורכב מהשלבים הבאים: הסרת שיניים פגומות, הכנת עצם הלסת (השתלה), בעת הצורך, התקנת שתלים דנטאליים, צמיחת וריפוי עצם, מיקום אבוטנט והנחת שן מלאכותית. וכמובן ביקורי המשך אצל רופא השיניים. הסוגים השונים של השתלות שיניים כוללים:

– שתלים אנדוסטאליים
– שתלים תת-פריוסטאליים

 

שתלים אנדוסטאליים

בקיצור, שתלים אנדוסטאליים מושתלים בעצם והם השתל הנפוץ ביותר. ברגים, צילינדרים, להבים מחזיקים את השיניים למטופלים שיש להם גשרים או תותבות נשלפות. בשתלים מסוג זה שורש הטיטניום הקטן כגון הבורג, ממוקם בעצם הלסת אשר מחזיקה את השן החלופית. השתלת שיניים של שתלים אנדוסטאליים דורשת בדרך כלל הליך השתלה דו-שלבי.

הניתוח הראשון הוא איחוי השתל – שהוא מבנה דמוי בורג – לתוך עצם הלסת. לאחר שהשתל התמזג בהצלחה עם עצם הלסת, יש צורך בהליך שני כדי לחשוף את הקישור ולחבר את השן המלאכותית. שתלים אנדוסטאליים בדרך כלל דורשים מהמטופל להיות במצב בריאותי כללי טוב.

השתלת שיניים

שתלים תת-פריוסטאליים

ההיפך של שתלים אנדוסטאליים הם שתלים תת-פריוסטאליים הנעשים על העצם. לעתים קרובות זהו השתל המועדף כאשר אין עצם מספקת להחזיק את השתל. הם ממוקמים על או מעל עצם הלסת כדי להחזיק את השן החלופית.

שתלים תת-פריוסטאליים משמשים בעיקר על אנשים עם עצמות לסת רדודות שאינם מסוגלים לתמוך בשתל. שתלים דנטליים תת-פריוסטאליים הם בדרך כלל פחות פולשניים ונושאים הרבה פחות סיכון מזה של שתל אנדוסטאלי. זה הופך אותם למושלמים עבור אלה שאינם רוצים לעבור הליך כירורגי פולשני יותר.

 

לסיכום

אם אתם זקוקים להשתלת שיניים כדאי לכם לפנות למרפאה מומחית שתוכל לספק לכם את השירות הזריז, והאיכותי ביותר. על מנת לוודא שבריאות הפה שלכם בידיים טובות ומיומנות. שיעזרו לכם להימנע מכאב וקשיים לא רצויים באכילה ובדיבור.

השתלת שיניים

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא