חיפוש

מחזות הזמר הטובים בהיסטוריה

התלבושות, השחקנים, השירים, הצבעוניות, השואו! מחזות זמר תמיד היו ותמיד יהיו כל כך מרשימים וכל כך מרהיבים, שבמשך שעה וחצי או שעתיים הקהל נהנה, מתרגש, צוחק ונפעם.

אבל רגע לפני, מה הם בכלל מחזות זמר?

מחזה זמר, או בקיצור, מחזמר, הוא הצגת תיאטרון שמשלבת קטעי שירה, ריקוד ומשחק. עלילת המחזמר משולבת הן בקטעי השירה והריקוד והן בדיאלוג או במונולוגים ביניהם. מחזות הזמר כפי שאנחנו מכירים אותם התפתחו במהלך המאה ה-19. שני התיאטרות הגדולים ביותר שנודעים בעיקר בזכות מחזות הזמר המוצגים בהם הם "ברודווי" בניו יורק ו"ווסט אנד" בלונדון, אך מחזות הזמר מוצגים כיום ברוב התיאטרות בעולם המערבי.
מחזות זמר הם חלק חשוב מהתרבות של החברה ומבעד לשירים ולריקודים הם גם נושאים עימם מסרים חשוב.

קצת היסטוריה

בשנות ה-20 של המאה ה-20 מחזות הזמר היו עניין זוהר. הדגש באותם שנים היה יותר על ההפקה האומנותית (השירים, הריקודים, התפאורה והתלבושות) ופחות על העלילה, מה שהפך אותם להיות יותר  "קומדיות מוזיקליות" מאשר "מחזות זמר". כוכבים גדולים השתתפו בהם וההשתתפות נחשבה לכבוד גדול. אפילו המוזיקה הפופולרית באותה תקופה הייתה מוזיקה שהתאפיינה במקצב תיאטרלי.
המחזמר "ספינת השעשועים" (1927) היה נקודת מפנה בהתפתחות מחזות הזמר, הוא סימן איתו עידן חדש של מחזות זמר בעלי תוכן מורכב ועמוק יותר שמשולב עם קטעי הריקוד והשיר.
גם התפתחות הקולנוע תרמה לעלייה ולהפצה של מחזות זמר. אחרי שהקול נוסף לקולנוע,
סרטים יכלו לאפשר לעצמם להיות גם מעין מחזות זמר ולשלב בתוכם קטעי מוזיקה וריקוד.

בהמשך המאה ה-20, בעקבות שתי מלחמות העולם והשפל הכלכלי שבא איתם, מחזות הזמר נפגעו- לאנשים לא היה כסף לבזבז על בידור. מחזות זמר המשיכו להציג בתיאטרות הגדולים אבל בתדירות נמוכה יותר.
למרות כל הטלטלות שעבר, ז'אנר מחזות הזמר שרד את המאה ה-20. עם הכניסה למאה ה-21 מחזות הזמר השתכללו הן מבחינת ההפקה שלהם והן מבחינת התוכן שלהם. עד היום מחזות הזמר נחשבים לז'אנר תיאטרלי מוביל ואף ריווחי מאוד.

מחזות זמר

מחזות הזמר הטובים בהיסטוריה הם

  1. "גבירתי הנאווה"
  2. "אוליבר!"
  3. "צלילי המוזיקה"
  4. "כנר על הגג"
  5. "קברט"
  6. "המלך ואני"
  7. "סיפור הפרברים"
  8. "יוסף וכתונת הפסים המשגעת"
  9. "עלובי החיים"
  10. "מופע האימים של רוקי"
  11. "פנטום האופרה"
  12. "מרשעת"
  13. "שיקגו"
  14. "שיער"
  15. "גריז"
  16. "בילי אליוט – המחזמר"
  17. "המילטון"

סרטים רבים עוברים עיבודים והופכים להיות מחזות זמר, דוגמאות בולטות לכך הם היירספריי, מלך האריות, היפה והחיה והמחזמר לא רק בלונדינית שעלה לאחרונה בארץ, אחרי שעלה גם בברודווי ובלונדון.

מחזות זמר הם שואו מדהים וחוויה נוצצת בכל פעם מחדש.
אם עשינו לכם חשק לקנות עכשיו כרטיסים למחזמר הקרוב לביתכם, כנסו לכאן לפרטים נוספים: https://www.kzat-tarbut.com.

 

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
קוסם יום הולדת
מה עלות קוסם ליום הולדת?

ימי הולדת לילדים נהפכו בשנים האחרונות להפקה של אירוע לכל דבר ועניין. בכדי לעמוד בסטנדרטים המקובלים היום במקומות רבים בישראל, יש להפיק אירוע שלם שכולל

קרא עוד »