חיפוש

מגשי אירוח לאירועים: למה לבשל כשאפשר להזמין מגשי אירוח?

מי מאיתנו לא נתקל פעם או פעמיים בדילמה- ומה האורחים יאכלו? השאלה שחוזרת על עצמה ומהדהדת בראשו של כל מארגן אירוע חברה, אירוע משפחתי, התקבצות חברי ילדות או פגישת מחזור.  הרי האפשרויות הרבות- קיימות. וכל שנותר הוא לקבל החלטה מבין כל המבחר. קייטרינג? חלבי? בשרי? כשר? ומה יאכלו הטבעונים? אולי אבשל ודי? לרגע- לבשל בבית נראה הפתרון הסביר ואף ההגיוני- חוסך עלויות, והרי אני תמיד אוהב/ת לבשל. ואכן, לבשל בבית יכולה להיות אפשרות טובה. ואולי.. יש פתרון שלא חשבתי עליו?

שוחחנו עם יניב שבח, שף קונדיטור ראשי בחברת מגשי האירוח "ארטייסט" ( www.artaste.co.il). כשנשאל מה היתרון היחסי בעיניו למגשי אירוח על פני יתר האפשרויות בשוק, השיב כי מגשי האירוח מאפשרים פתרון מהיר, ללא התפשרות על רמת המנות. בנוסף גם המגוון וחומרי הגלם האיכותיים. בנוסף, מגשי האירוח משרים מעין אווירה אינטימית יותר ומקרבת. מגשי האירוח ידועים וקיימים כאפשרות הסעדה לאירועים במשך שנים, עם זאת הם פרצו אל קדמת הבמה עם התפשטות מגפת הקורונה, ומאז מהווים חלק מרכזי מכל סוג אירוע, החל ובעיקר מהאינטימיים ביותר.

ומה עם הבישול? מניסיונו, מספר שבח כי שמע לא פעם על אירועים בהם הוחלט לבשל בבית על פני השכרת שירותי עסק לאספקת המזון, מה שלעיתים מסתיים בכישלון חורץ, ובעיקר כאכזבה גדולה ומפח נפש לאחראי האירוע.

ואכן, בקניית מגשי אירוח, ההימור הוא "בטוח". בלי פאשלות, בלי אירועים בלתי צפויים של הרגע האחרון, ואולי הכי חשוב- בלי סטרס. בלי הלחץ להספיק, שיהיה מספיק, שיהיה טעים. הרי בשביל זה יש אנשי מקצוע- לתת את התשובות והמענה לשאלות שמעסיקות ומטרידות. חברת מגשי אירוח מקצועית תדע לציין את הכמות המדויקת ביחס לכמות האורחים, ולספק את התמורה הטובה ביותר למחיר, במינימום דאגות!

ויחד עם זאת, לא ניתן להתעלם מהלחץ והסטרס שינכחו באוויר בכל מקרה בארגונים והמשימות האחרות שכלולות בהפקת אירוע, מעבר לארוחה. הזמנת מגשי אירוח היא מעין פתרון שיאפשר לנשום לרווחה, ולמקד את האנרגיות ואת תשומת הלב ביתר המשימות. ובסופו של דבר- זמן זה כסף. במילים אחרות, הזמן שלנו שווה המון. וגם בסיטואציות כמו אלו. העניין הוא סדר עדיפויות- ובילוי שעות על גבי שעות במטבח, עלול להסיט את תשומת הלב שלנו מהפרטים הקטנים שעשויים להתפספס וליצור תחושת החמצה ופספוס.

בהיבטים מסוימים הבחירה בבישול הביתי עשויה להיראות זולה יותר, ולחסוך בעלויות והוצאות האירוע. השאיפה לכך היא נכונה ומעשית, ואכן הוצאות של אירוע כמו זה צריכות להיעשות מתוך מחשבה ותכנון. עם זאת, לא כל הנוצץ זהב. נכון, הבישול בבית ככל הנראה יוזיל את העלויות, אך הפערים עשויים להיות משמעותיים הרבה פחות משנדמה. עלות חומרי הגלם, הרכיבים, כלי הבישול, לעיתים אף עוד סירים, מחבתות, מגשים, תבניות לעוגות, עלולים להגיע לסכום קרוב לזה שתוציאו בכל מקרה על שירות הסעדה חיצוני כמו דוגמת מגשי האירוח. ובמקרה כמו זה- על כף המאזניים, כשהעלויות דומות ואילו הזמן יכול להיחסך ולהיות מתועל לצרכים אחרים, ניתן לשקול זאת בצורה אחרת.

כשמדובר באירועים, האוכל ברוב המקרים חייב להיות כשר (שהרי מספיק אדם אחד מכל הקבוצה ששומר על כשרות). אדם שמקפיד לאכול אוכל כשר, ישים את הדגש גם על המטבח בו האוכל בושל, על הכלים בו הוכן, על הפרדה מוחלטת בין בשר לחלב. לדוגמה, לא ניתן להשתמש ולבשל בכלי שהוכן בו בשר, בארוחה שהיא חלבית (ולהפך). כן, גם אם זה פרווה. ועל כן יש לקיחת סיכון מסוימת בכך שקבוצה מסוימת מהאורחים לא תוכל להשתתף בארוחה. נוסף על כך- יש להתחשב באלרגיות, בהימנעויות, בהעדפות, בצמחונות, טבעונות, ילדים ומבוגרים. והרשימה עוד ארוכה. לעיתים, ההתחשבות בכל כך הרבה הגבלות עשויה להיות מעייפת, מתישה, ואף מתסכלת. ומעבר לכך- לא לכולם יש את הכלים והיכולות לבשל יחד עם ההגבלות הללו. חלק ממנו אפילו זר- ואין לנו את הידע המספק כדי לייצר תוצאה טובה וטעימה שנהיה גאים להניח על השולחן.

בסופו של דבר, ההחלטה היא אישית ואינדיבידואלית. אנחנו באים לומר- לפני קבלת החלטה מהירה, תחשבו פעמיים, תטילו ספק, תחקרו את כל ההשלכות. ורק לאחר מכן, קבלו את ההחלטה הנכונה לכם ועבורכם. לעיתים הפתרונות המשתלמים יותר יכולים להיות ממש מתחת לאף, אם נפתח את העיניים.

שולחן מתוקים

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
קוסם יום הולדת
מה עלות קוסם ליום הולדת?

ימי הולדת לילדים נהפכו בשנים האחרונות להפקה של אירוע לכל דבר ועניין. בכדי לעמוד בסטנדרטים המקובלים היום במקומות רבים בישראל, יש להפיק אירוע שלם שכולל

קרא עוד »