חיפוש

מה ההבדל בין PRP ל-PRF  להשתלות שיער?

PRP וגם PRF  הן שיטות שעוזרות לחדש את זקיקי השיערה ובשיפור של התהליכים החלים בזמן הזה. השיטות הללו מתאימות למצבים בהם השיער שלכם דליל או שמקריח באיזורים מסוימים, אך לא כשהוא מקריח לגמרי והקרקפת שלהם נותרת חלקה. ישנם הבדלים מעטים בין השיטות, וחשוב להכיר אותם וללמוד לגביהם.

 

טיפול ה – PRP הינו טיפול ביולוגי

השיטה הזו מבוססת על שימוש בחומרים שישנם בתוך הדם של המטופלים. דרך השיטה הזו, שהיא בעצם תרכיז של PRP והיא פלזמה מועשרת בטסיות דם, זה מופק מתוך הדם עצמו של המטופל, ומוזרק בחזרה שוב לתוך הקרקפת של המטופל. השיטה הזו קיימת מספר רב של שנים, והיא אפילו עוזרת מאוד בדלקות מסוימות כמו בדידים או בשרירים, דלקות במפרקים ואפילו טיפולי שיניים.

 

אז איך בעצם השיטה הזו עובדת?

אותה פלזמה שדיברנו עליה, הרי מלאה בטסיות דם, והיא מצליחה להפריש מן הקרקפת חומרי גדילה ובכך היא מצליחה לחדש רקמות רכות כמו למשל גידים או רצועות מסוימות, ובכך זה עוזר לריפוי של דלקות כלשהן, שיכוך כאבים ואפילו בהגנה על סחוסים. הטיפול הזה מאוד נפוץ בעולם הקוסמטיקה, ובמיוחד בעולם של האנטי – אייג׳ינג, כי הטיפול מצליח להאיץ את הייצור של הקולגן והאלסטין שבגוף.

 

תהליך ה – PRP נמצא יעיל ואיכותי

התרכיז הזה בעצם מופק מתוך הדם של המטופל, בעזרת התהליך שנקרא: ״סירכוז״. בתהליך הזה, הפלזמה מתנתקת מתאי הדם האדומים שבגוף האדם, על ידי מכשיר שנקרא: ״צנטריפוגה״. התרכיז הרי מורכב ומופק מחומרים שיש בדם של המטופל, על כן הוא לא גורם לתופעות לוואי, לדחייה של החומר או אפילו לאלרגיה. בעצם טיפול PRP מהווה את אחד הפתרונות הכי טובים ויעילים בשביל לעודד את הקרקפת לשמור על שיער בריא.

 

טיפול ה – PRF אינו שונה משמעותית

זו בעצם שיטה דומה מאוד, מדובר בהזרקת תרכיז לתוך האיזורים הבעייתיים של הקרקפת, וההבדל הוא רק בהרכז התרכיז. בטיפול של PRF ישנו חלבון הנקרא: ״פיברין״, והוא בלתי ממיס, הוא עוזר לתהליך של קרישת דם, ומיוצר בזכות הפעולות של טסיות הדם. ההבדל בינו לשיטת ה – PRP הוא שהוא מיוצר בתהליך סירכוז איטי יותר, שזה אומר שהמכשיר מסתובב במהירות איטית יותר, ובגלל זה ההרכב שלו משתנה ונהיה קצת אחר.

תרכיז ה – PRF לא מופרד לגמרי מתאי דם לבנים ומתאי הגזע כמו שקורה בתרכיז ה – PRP. ובנוסף בשיטת ה – PRP יש כמות של טסיות דם הגדולה פי 2 עד 5 מהכמות הרגילה שיש בדם. כשבשיטת ה – PRF ישנה כמות שגדולה פי עשר מהכמות הרגילה.

 

לסיכום – השיטות הללו מדהימות

השיטות הללו ללא ספק עוזרות לאדם להצמיח מחדש את כמות השיער המירבית שהקרקפת שלו יכולה, ובכך לגרום לו לתחושה טובה יותר עם עצמו, ועם הסביבה. חשוב להתייעץ עם רופא לפני תחילת השיטה.

גבר

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא