חיפוש

כיצד להיפטר מזבובי הפירות?

עונת הסתיו הגיע ואתה הגיעו המטרידנים הסדרתיים זבובי הפירות. אלה, מגיעים בקבוצות, נכנסים לבתים ומייצרים מטרד גדול ומעצבן. כיצד ניתן להיפטר ממטרד זה באמצעי הדברה ואולי בעזרת תרופות סבתא אם ניתן לכנות זאת כך? לשם התחלה תמיד כדאי להתייעץ עם איש מקצוע ולהבין את גודל המטרד והדרכים הטובות ביותר לפתרון. 

 

הדברת סבתא גם לדעתו של איש המקצוע

זבובי הפירות לא סתם נקראים בשם זה הם אוהבים פירות ובעיקר את אלה הבשלים יתר על המידה או אלה שכבר ממש רקובים. לכן, כשמדברים על הדברתם חשוב דבר ראשון לא לאפשר להם להתרבות ואת זה הם אוהבים לעשות על גבי או בתוך פירות בשלים מידי או רקובים. הוציאו מהבית פירות כאלה ואם הם בפח הוציאו מיד את שקית הזבל לפח הראשי. עכשיו נדבר על הדברת סבתא.

 

הדברת סבתא

טריק מגניב להדברת זבובי הפירות הוא כדלהלן – קחו בקבוק לא גדול שימו בתוכו חתיכת אננס ריחני במיוחד או מעט בירה, לפפו נייר בצורת קונוס והחדירו מעט לתוך פיית הבקבוק. הניחו את הבקבוק במקום אסטרטגי, הזבובים נמשכים לריח האננס ולארומת האלכוהול של הבירה, הם יכנסו לבקבוק ובשל צורת המעוף שלהם לא יוכלו יותר לצאת. במקרה של הבקבוק עם האננס הוא יפיץ ניחוח מרענן בבית ויתרום אפילו מעט לאווירה. מדובר בפתרון יעיל וזול שרצוי לבצע בכל מספר ימים מחדש כדי לרוקן את תכולת הבקבוק מהזבובים והאננס המתיישן ולהעמיד אחד חדש ורענן.

 

הדברה מקצועית לשטחי גידול

כשמדובר בשטחים בהם מגדלים פירות וירקות הפתרון חייב להיות בהדברה מקצועית hadbarott.co.il קיימות חברות רבות שיודעות לטפל בשטחים חקלאיים ופרדסים והן נותנות מענה למיגור תופעת זבובי הפירות. חומרי ההדברה העדכניים ידידותיים יותר לסביבה ולבני אדם והצורך בהדברה כמגן לגידולים אינו מוטל כלל בספק. בשנים האחרונות נוסתה טכניקה חדשה של הדברה ביולוגית באמצעות זבובים עקרים ותוצאותיה טובות מאוד. הניסויים הראשונים היו על ענבים ועתה הם הורחבו לפירות הדר ומנגו. 

 

מה עוד ניתן לעשות למיגור התופעה

מסתבר שישנן מספר פעולות שאינן קשורות באופן ישיר להדברת זבובי הפירות ומסייעות מאוד להברחתם. להלן מספר דוגמאות והפעם בהחלט תנסו זאת בבית – 

  • יש לצמצם את מקורות ההתרבות של הזבובים על ידי זריקת פירות וירקות רקובים שנמצאים בבית לתוך שקית כפולה ואז לפח הזבל.
  • לזרוק כל סמרטוט שכבר מעלה ריח רע, סמרטוטים אלה אהובים מאוד על זבובי הפירות. 
  • לשמור במקרר גם פירות וירקות שאינם רקובים או בשלים יתר על המידה. 
  • ניתן לקנות מלכודות דבק צהובות ולמקמן במקומות אסטרטגיים בבית.
  • ניתן לרכוש חומר הדברה ביתי עבור זבובי הפירות.

 

סיכום

אפשר גם אפשר להיפטר ובדרכים קלות וידידותיות מזבובי הפירות המעצבנים והמטרידים. על פי רוב כשמדובר בבית שלכם אין צורך בהדברה מקצועית מיוחדת וקיימות דרכים קלות שמאפשרות להיפטר מזבובים אלה.

הדברה לזבוב הפירות

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא