חיפוש

אילו הדברות ניתן לעשות לגינות בלי שיהרגו את הצמחים?

גינון וטיפוח גינות הוא אחד התחביבים הנחמדים שאפשר לעסוק בהם בעיר או במושב. צמחי נוי, תבלין או מאכל, מרחיבים את הלב, והטיפול בהם עוזר לשמור על הבריאות הנפשית והקשר המשפחתי. אבל לעיתים בעת הגינון עלינו להתמודד עם מזיקים שונים שמגיעים אל הגינה שלנו. במאמר שלפניכם נסביר בקצרה על כמה שיטות הדברה שלא יפגעו בצמחים שבגינה. 

 

שיטה להדברת כנימות

כנימות הן סוג של פשפשים קטנים שניזונים מעלים של צמחים שונים, ובכך הורסים את הצמח כולו במידה ונותנים להם להמשיך להתקיים עליו. את הכנימות אפשר לזהות על פי שני סימנים עיקריים – הראשון הוא ריבוי נמלים בגינה, והשני הוא עלים מגולגלים ובצבע חום.

ניתן לטפל במפגע זה באמצעות הדברת מזיקים מקצועית או באמצעות שימוש באמצעיים ביתיים בתור ניסיון ראשון. הדרך הביתית להדברת מזיק זה היא השפרצה של מים מעורבבים במעט חומץ על העלים הנגועים. את התמיסה מכינים על ידי ערבוב של כף חומץ עם ליטר מים. את התמיסה יש להתיז על העלים מעט אחרי השקיעה ולעולם לא בבוקר.

 

שיטה להדברת קימחון

קימחון הוא סוג של פטרייה שנפוצה בישראל על עלים של צמחים שונים. ניתן לראות את הקימחון על עלים של צמחים שונים. הקימחון מייצר טבעות לבנות על עלי הצמח ועל ידי כך ניתן לזהות אותו בקלות.

ברגע שמזהים את הקימחון יש להפריד את הצמח הנגוע משאר צמחי הגינה, בכדי למנוע הדבקה ביניהם. לאחר מכן יש לערבב סודה לשתייה ומים ולרסס על הצמח הנגוע בבוקר, ומשאירים על הצמח בכדי שהתייבש. ייבוש של הפטרייה גורם למותה וכך אפשר להציל את הצמח.

 

שיטות להדברת תולעים

תולעים מכרסמות את עלי הצמחים למען מאכל וגורמות בכך לפגיעה בצמחים. במיוחד בצמחי תבלין או בצמחים כמו חסה וברוקולי, הפגיעה של התולעים היא חמורה. הדרך הטובה ביותר להתמודד עם מזיק זה היא לגזום את הצמחים הנגועים בצורה אגרסיבית. את הגזם יש להכניס לשקית סגורה ולזרוק רחוק מהבית.

בנוסף לכך ניתן לנסות לפני השיטה הזאת לאסוף את הזחלים של התולעים או להשפריץ על הצמח חומץ מעורבב במים ולאסוף את הזחלים לאחר מכן. שימו לב, חשוב מאוד לאסוף את כל התולעים שנמצאים על הצמח ועל האדמה שמתחתיו. זאת בכדי לדאוג לכך שלא תהיה הדבקה חוזרת של הצמח בתולעים, דבר שיגרום לכך שכל "המבצע" היה לחינם.

 

הדברות שלא פוגעות בצמחי הגינה – סיכום

גינון הוא תחביב נהדר לגרם בעיר או בכל יישוב. לעיתים קרובות בעת הגינון עלינו להתמודד עם מזיקים שונים ולעשות זאת בלי לפגוע בצמחי הגינה עליהם עמלנו קשה. לכנימות, ניתן להשתמש בחוץ עם מים. את אותה השיטה אבל עם סודה לשתייה ניתן ליישם על קמחון, ולהדברת תולעים מומלץ לגזום את החלק הנגוע בצמח.

הדברת מזיקים

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
זבוב פירות
כיצד להיפטר מזבובי הפירות?

עונת הסתיו הגיע ואתה הגיעו המטרידנים הסדרתיים זבובי הפירות. אלה, מגיעים בקבוצות, נכנסים לבתים ומייצרים מטרד גדול ומעצבן. כיצד ניתן להיפטר ממטרד זה באמצעי הדברה

קרא עוד »