חיפוש

איך עדיף להכין פרגיות – על המחבת או על גריל גז?

השוואה בין המחבת לגריל מחייבת התייחסות לטעם האישי של בני המשפחה, לסוג הבשר שאותו רוצים לצלות וגם לאופי האירוע.

במאמר הבא נתמקד בפרגיות ונבין איך משיגים את התוצאה הכי טובה בכמה שפחות מאמץ

פרגית היא מאכל אהוב על גברים ונשים בטווח רחב של גילאים. בניגוד לבשר אדום למשל שאותו ילדים כמעט לא יכולים לאכול, הפרגית נחשבת גם בריאה וגם טעימה. אצל מבוגרים, הפרגית יכולה לעבור שדרוג משמעותי באמצעות שלל רטבים ואפשר אף להחליט האם להגיש אותה כאשר היא עומדת בפני עצמה, בתוך פיתה או עם תוספות רלוונטיות כגון סלט, צ'יפס, חומוס וכן הלאה.

אבל השאלה היא איך מכינים את הפרגית הכי טעימה ורכה. בשביל להגיע לתוצאה טובה כמו במסעדה, אפשר לבחור בין הכנת פרגית על המחבת או על מנגל גז. אם נכנסים אל עובי הקורה, מגלים גם שלכל אפשרות יש יתרונות מעט אחרים.

 

היתרונות של גריל גז

מנגל גז חוסך זמן ומאמץ ובלחיצת כפתור אחת אפשר לדאוג שמשטח הצליה שלו יתחמם עד הטמפרטורה האופטימאלית עבור הכנת פרגיות. בניגוד לגריל פחמים שמחייב נפנוף והמתנה ארוכה, היתרון של גריל גז הוא שניתן להשתמש בו גם באופן ספונטני וללא שום הכנה מוקדמת – כמו למשל בארוחת ערב עם המשפחה והילדים.

מבחינת אופי הצליה עצמו, גריל גז יכול להתאים לפרגית כי המשטח שלו מתחמם בצורה אחידה. כמו כן, היתרון של גריל גז מכל סוג הוא שלא צריך להשתמש בשמן. אז אם רוצים להכין פרגית עם מקסימום טעם ומינימום קלוריות, זה יהיה פתרון אופטימאלי.

 

היתרונות של מחבת

מחבת מאפשרת להכין רק מתכונים מאוד ספציפיים של פרגית. זה נכון שגם את המחבת אפשר להדליק מהר מאוד ואין צורך בהכנה מוקדמת כדי להשתמש בה לטובת הפקת ארוחת ערב לכל בני המשפחה, אבל התוצאה שונה לגמרי בהשוואה לגריל גז.

הסיבה לכך שיש הבדל בין הטעם של פרגית שאותה מכינים על המחבת לבין הטעם של פרגית על המנגל היא סוג הצלייה. למעשה, במחבת מדובר יותר על טיגון ולא על צלייה קלאסית. גם אם משתמשים במחבת פסים, עדיין יהיה צורך במעט שמן או חמאה כדי למנוע מהפרגית להידבק אליה.

 

כך תדעו מה מתאים לכם

האמת היא שאפשר גם לשלב בין האופציות השונות ולא חייבים להכריע בצורה חד משמעית. אם כבר מדליקים את המנגל, עדיף להכין עליו את הפרגית ולפנק את האורחים או המשפחה.

בכל מקרה שבו לא מדליקים את המנגל אלא רק מחפשים פתרון ספונטני לארוחת צהריים או ערב, המחבת תהיה פתרון נגיש יותר. לבסוף, כדאי גם להשקיע בסוג הפרגית ולא לשכוח לעסות אותה היטב בתוך הרוטב עוד לפני הצלייה.

 

צלחת עם בשר

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
עוגה
רעיונות לקינוחים מיוחדים

אירוח מושלם מתבסס לא רק על תפריט קולינרי, אלא בעיקר על קינוחים מיוחדים ומפנקים. במאמר הבא נספק לכם רעיונות לקינוחים מיוחדים אותם תוכלו להכין בעצמכם,

קרא עוד »