חיפוש

מה ההבדל בין אוכל לגורי חתולים לבין אוכל לחתולים בוגרים?

גור הוא כמו תינוק ויש לו צרכי תזונה שמשתנים עם הגיל בדיוק כמונו. אנחנו דואגים שהקערה של החתול המתוק שלנו תהיה מלאה כל זמן, אבל האם הקדשנו זמן להבין לעומק במה היא אמורה להיות מלאה לאורך השנים? בואו נעמיק ביחד!

 

לכל חתול יש טעם אחר באוכל!

מצד אחד זה מובן מאליו, מצד שני זה כל פעם מפתיע אותנו מחדש. לכל חתול יש טעם משלו והגוף שלו צורך ערכים תזונתיים שונים. לצד רגישויות או כל מיני אלרגיות שגם משפיעות על התזונה של החתול שלנו, המזון שנבחר לו ישתנה בהתאם לרמת הפעילות, סירוס או עיקור, משקל וגיל.

 

אוכל לגורי חתולים

גור חתולים הוא סקרן, פעיל ואנרגטי מאוד שוב, ממש כמונו. גם הם זקוקים לתזונה מאוזנת בשביל לשמור על מסת גוף בריאה והתפתחות תקינה של גופם. אוכל לגורי חתולים יהיה בדרך כלל יבש באזור גיל 3 עד 4 שבועות. אם הגור והאמא גדלים ביחד, תוכלו לראות שהוא מוכן על ידי כך שהוא חופר בקערת האוכל של אמא שלו. ואם לא? פשוט תנסו בסביבות הגיל שציינו מעלה.

 

מעבר למזונות מוצקים

ישנו הבדל גדול בין חלב או דייסה שהגור הקטנטן רגיל אליו לבין הכופתיות היבשות של מזון גורים בגילאי 3-4 שבועות. וממש בגלל הסיבה הזו: תהליך המעבר למזון מוצק יעשה בהדרגתיות. כדי להקל על ההסתגלות של הגור נרכך את הכופתיות במים או תחליף חלב לגורי חתולים שברשותכם בכדי להקל את תהליך הלעיסה על הגור. תחילה הוא יאכל מעט כופתיות בשילוב עם החלב הרגיל שלו ובגיל 6-8 שבועות הוא יוכל לעבור למזון הגורים שלו באופן מלא לגמרי. כל התהליך לוקח בסביבות 10 עד 12 שבועות.

 

אוכל לחתול בוגר ומה ההגדרה?

ההגדרה לחתול בוגר הוא הטווח שבין שנה ל7 שנים. בשלב זה החתולים נמצאים בתקופה הפעילה ביותר בחיים שלהם: הם משתובבים, נחשפים לעולם, משחקים, קופצים ורצים. כל אלה מצריכים מהם מזון מזין בכדי לתחזק גוף בריא ומערכת חיסונית מתפקדת וחזקה.

 

הרכב המזון האופטימלי להאכלת חתול בוגר

אנחנו צריכים לשלב בתזונה של חתולים בוגרים חומצות שומן, ויטמינים, ונוגדי חמצון. כל אלו תורמים לבריאותו ומהערכת החיסונית שלו בהגנה מפני זיהומים ומחלות שונות. כמו כן הם בוודאי זקוקים גם להרבה חלבון למפרקים ושרירים חזקים.

 

אוכל לחתול מבוגר

טיב המזון והתאמתו לחתול שלכם או לכל חיית מחמד שיש בחזקתכם, משפיעים רבות על איכות חייה. התזונה יכולה לעזור לחתול שלכם עם חולי. תהליך העיכול אצל חתולים מבוגרים הוא ארוך יותר וקצב חילוף החומרים שלהם מאט. כמובן שגם הירידה בפעילות הגופנית ניכרת מאוד על גופם וחלה ירידה במסת השריר שלהם וצריכת האנרגיה יורדת מאוד.

 

מדהים עד כמה חיות ובני אדם דומים לא?

המאמר מתעסק בעיקר בחתולים אבל זה נכון ומדהים לגבי כל בעלי החיים.

 

 

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
עוגה
רעיונות לקינוחים מיוחדים

אירוח מושלם מתבסס לא רק על תפריט קולינרי, אלא בעיקר על קינוחים מיוחדים ומפנקים. במאמר הבא נספק לכם רעיונות לקינוחים מיוחדים אותם תוכלו להכין בעצמכם,

קרא עוד »