חיפוש

איך עוברים תהליך התפתחות אישי ומקצועי?

מכירים את תחושת ההחמצה הזו שמלווה אותנו בכל פעם בה אנו מגלים את הדיסוננס בין היכולות שלנו לבין העשייה בפועל? התפתחות אישית היא היכולת לפרוט את הפוטנציאל האישי/המקצועי למטבעות מעשיים ולנצל יכולות מנהיגות, כוח רצון, פתרון בעיות ותקשורת. איך עוברים תהליך אישי ומקצועי? אנחנו כאן עם ידע מעשי. לגזור ולשמור.

 

תפוח עץ מרקיב או פאי עשיר? הרכיבים הם אותם רכיבים

הסוגיה שמשגעת את העולם היא: מה הופך את המצליחנים לכאלו. פתגם ידוע גורס כי ההבדל בין מצליחן לאדם פשוט אינו נעוץ בכישרון, אלא בעבודה קשה. או כפי שהגדיר זאת במדויק טים נוטק , מאמן כדורסל: "עבודה קשה מנצחת כישרון, אם טאלנט לא עובד קשה." כלומר, כישורים אינם ביטוח להצלחה. עבודה קשה ואימון הם הגורמים להתפתחות.

בסופו של יום, אתם אלו שתגדירו מה יצא מכם. עם התכונות שלכם תוכלו ליהנות מאישיות בנויה, חזקה ומסופקת או לאכול את הלב על חוסר מימוש ובינוניות.

התפתחות אישית

למה היכרות עם כישורי ההתפתחות האישית כל כך חשובה לנו?

  • כישורי התפתחות אישית בפן האישי או בהקשר לעבודה יכולים למנף אותנו קדימה, אם רק נדע להשתמש בהם באופן מושכל.
  • המודעות לחוזקות שלנו היא אחד הכלים החזקים בתהליכי התפתחות אישית.
  • בפן המקצועי, שימוש בכישורי התפתחות אישית עשוי להוביל אותנו להשגת קידום והתקדמות במסגרת העבודה, שיפור החוזקות והכישרונות באמצעות אימון, לימוד ותרגול, תחושת הגשמה וסיפוק ויותר מכל: ידידות קרובה וחיבור אמיתי לאישיות הפנימית ולא לרבדים החיצוניים של האדם.

 

אלו מיומנויות תוכלו לתרגל על מנת להשיג קידום מקצועי על ידי התפתחות בפן האישי?

תקשורת

יכולות תקשורת כוללות מגוון מיומנויות אישיות המתבטאות בעל פה, בכתב ובהקשבה. באמצעות תרגול יכולת זו אנו יכולים להבין דמויות נוספות מבחינה רעיונית, אינטלקטואלית ורגשית ומנגד, מסוגלים להעביר לאנשים אחרים תחושות, רגשות, חוויות ורעיונות שלנו.

 

יכולות בין אישיות

אלו הם כישורי עולם החברה. כישורים חברתיים כוללים הבנה ושימוש נכון באמצעי התקשורת במצבים חברתיים שונים. כיום, העולם המקצועי רואה ערך גדול ביכולות בינאישיות מפותחות.

התפתחות אישית

 

יכולת הסתגלות למצבים חדשים, גמישות

יכולת זו כוללת התמודדות מהיר ויעילה עם מצבים חדשים מה שמהווה כלי לבחירה בהזדמנויות חדשות שישמשו כמקפצה מבחינה אישית ומקצועית. גמישות היא כלי חשוב מאוד בחיי הפרט ובעולם העבודה.

 

מוסר עבודה ונאמנות

אנו נוטים להעריך בעלי מוסר עבודה גבוה. אלו בדר"כ יקודמו, ויישארו זמן ארוך יותר במשרות כאלו ואחרות.

 

יכולת מנהיגות

הנחיית אנשים, הדרכה והנעה הם יכולות היכולת להתבטא בבית כמו בעבודה. באמצעות עבודה איתן ניתן להוציא יכולות אלו לפועל ולהגשים את אישיות המנהיג הטוב.

 

אילו עוד כישורים מומלץ לפתח במסגרת תהליכי התפתחות אישית ומקצועית?

ביטחון עצמי ודימוי עצמי, יושרה, יכולת פתרון בעיות, ארגון ויצירה – כל אלו יכולים להוות מנוף בתהליך הבנייה העצמית ולהעניק לכם שמחה, סיפוק ותחושה חיובית של מימוש.

התפתחות אישית

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא