חיפוש

מה חשוב לדעת לפני תביעת רופא על רשלנות רפואית

לחלקנו יצא, באופן ישיר או בעקיפין, להיות מעורבים או לחזות באירוע של רשלנות רפואית. במידה וקיים רצון לתבוע את הרופא בגין ברשלנות, יש מספר דברים שכדאי לדעת.

 

מה היא רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית מוגדרת בחוק הישראלי כמקרה שבו נגרם נזק משמעותי למטופל בעקבות התנהגות רשלנית ולא זהירה של הגורם הרפואי המטפל בו. במסגרת תביעת רשלנות רפואית נדרש התובע להוכיח כי הצוות הרפואי שהיה מעורב במקרה שלו נהג באופן חסר אחראיות או חסר מקצועית, וכך גרם באופן ישיר לנזק שנגרם לו. חשוב לזכור שבכל הליך רפואי, גם כזה שנעשה במקצועיות – קיים סיכון, ולכן לא כל תוצאה שלילית של הליך רפואי מהווה עילה לתביעה. עם זאת, אם מתעורר החשד, כדאי להתייעץ עם גורם משפטי.

 

מגבלת הזמן והסדר פשרה

חשוב לדעת שחלה התיישנות על עבירות של רשלנות רפואית, וכי בפועל חלון התביעה הוא עד 7 שנים מאז המקרה. במידה ובעת המקרה הנפגע היה קטין, ספירת השנים להתיישנות מתחילה רק מרגע שהוא נעשה בגיר (בן 18), כך שהוא רשאי לתבוע עד שהוא בן 25. בנוסף, חשוב לדעת שהרבה מהתביעות מסתיימות בהסדר פשרה בין שני הצדדים, ולאחר דווקא בהרשעה, או ענישה. כדאי לסמוך על עורך הדין שלכם שיקבע האם מדובר בהסדר הוגן והגיוני, ואם אכן הוא כזה – כדאי לשקול אותו ברצינות, ולו רק בזכות הזמן והעמל שהוא עשוי לחסוך לכם בהמשך.

 

הפרוצדורה 

הליך התביעה שנעשה יחד עם עורך דין מומחה לרשלנות רפואית כולל בעיקר איסוף תימוכין. מה הכוונה? ראשית יש לאסוף ולאגד את כלל ההוכחות והעדויות ממהלך הטיפול שעשויות להצביע על רשלנות – בדיקות או מרשמים שלא ניתנו, או לא ניתנו בזמן, מעקב לקוי אחר מהלך המקרה וחוסר תשומת לב לסימפטומים חשודים או התפתחויות חריגות, קבלת החלטה לא שגרתית ולא מקובלת. על מנת לקבל גיבוי מקצועי שההתנהלות הרפואית המתועדת אכן הייתה לא מקצועית וגרמה לנזק המדובר – יש צורך בחוות דעת מקצועיות של רופא בכיר מהתחום הרלוונטי.

 

העלויות והפיצויים

עלויות התביעה תלויות בהיקף העבודה הדרושה – בזמן שלוקח איסוף הנתונים, במספר חוות הדעת הנדרשות וכיו"ב. כמו כן, עורך הדין בדרך כלל יגבה שכר טרחה שמהווה איזשהו חלק יחסי מוגדר מראש מתוך הפיצויים שיושגו. הטווח שבו בדרך כלל נמצאות עלויות התביעה הוא בין אלפי שקלים לעשרות אלפי שקלים, ובמקרים מסוימים אף מאות אלפי שקלים. עם זאת, חשוב לזכור שפיצויי התביעה עשויים להגיע אף למיליוני שקלים, זאת בהתאם למספר גורמים, ובינהם – חומרת הנזק שנגרם, השפעתו על כושר הפרנסה, הוצאות שהנזק גרם להן, עוגמת נפש ומצב נפשי, ועוד.

 

לסיכום

תביעת רופא בגין רשלנות רפואית עשויה להיות תהליך מורכב, אך שיתוף פעולה עם עורך דין מומחה בתחום עשויה להוביל לקבלת פיצויים הוגנים ולחוויה סבירה ככל האפשר.

 

 

איש משפט

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
עבירת סחיטה
מה נחשב כעבירת סחיטה?

בחברה של היום, פעילות פלילית נפוצה למרבה הצער. סחיטה במיוחד הפכה לדאגה משמעותית עבור רשויות אכיפת החוק ואנשים פרטיים כאחד. סחיטה באיומים, מעשה פלילי הכרוך

קרא עוד »