חיפוש

קרן השתלמות – המדריך המלא

קרן ההשתלמות מהווה חיסכון לטווח של 6 שנים, לאחריהן ניתן למשוך את הכסף או להמשיך ולחסוך לתקופה ארוכה יותר ואף עד הפרישה לפנסיה. קבלו את המדריך המלא לקרן השתלמות

 

קרנות השתלמות – למי זה מתאים?

קרן השתלמות היא חיסכון לשכירים ולעצמאים. כשמדובר על שכיר, ישנם גופים במשק שמפרישים 2/3 מהסכום לחיסכון והעובד מפריש 1/3. למשל, משרד החינוך מפריש למורים 7.5% לחיסכון והעובד מפריש 2.5%. לאחר 6 שנים של חיסכון המורה יכול לצאת לשנת השתלמות כאשר הוא מקבל 66% מהחיסכון, לאחר 7 שנים 77% וכן הלאה.

ישנם אף מקרים חריגים שניתן למשוך את החיסכון בכסף ולאחר שנת השתלמות ראשונה ניתן למשוך את החיסכון לאחר 6 שנים במידה ויוצאים להשתלמות בפעם הראשונה. במקומות עבודה אחרים מאפשרים למשוך את הכסף לאחר 6 שנים ולא לצאת לשנת השתלמות. גם עצמאים החוסכים לקרן השתלמות יוכלו למשוך את הכסף לאחר 6 שנים ואף יקבלו הטבת מס.

קרנות השתלמות – למי זה מתאים

הטבות מס על קרנות השתלמות

עצמאים זכאים להטבת מס במידה וחסכו בקרן ההשתלמות לפחות 4.5% מההכנסות השנתיות או 12,780 ש"ח. ההפקדה לקרן ההשתלמות היא הוצאה מוכרת. לעומתם שכירים לא משלמים מס על הפקדות המעביד אלא רק על החלק אותו הם מפרישים.

ההטבה מחושבת לפי מדרגות המס וגובה המשכורת ובהתאם לכך שהמעביד יפריש 7.5% מהשכר החודשי של השכיר. כאשר רוצים למשוך את החיסכון מקבלים פטור ממס על הרווחים בין אם מדובר על שכירים ובין אם על עצמאים. מי שפורש מהעבודה מקבל פטור מלא על משיכת הכספים מקרן ההשתלמות.

 

פתיחת קרן השתלמות

בתור שכיר פתיחת קרן ההשתלמות נעשית על ידי המעסיק. למרות זאת, העובד יכול לבחור חברה לניהול קרנות השתלמות ואת המסלול הרצוי גם כשכיר וגם כעצמאי. הבחירה בין חברה כזו או אחרת צריכה להיות מושכלת כי דמי העמלה הם שונים וכך גם המסלולים והרווחים.

ניתן להשקיע באגרות חוב, מניות, מטבע זר עם תשואה ממוצעת או תשואה מצטברת. בנוסף, ישנם דמי ניהול של עד 2% וצריך להתמקח ולהפחית אותם. לפיכך, ייעוץ פיננסי של איש מקצוע יסייע לכם להחליט באיזה קרן לבחור, באיזה מסלול וכד' כדי למקסם את הרווחים שלכם.

פתיחת קרן השתלמות

האם אפשר לקבל הלוואה על חשבון קרן ההשתלמות?

ישנם אנשים רבים ובמיוחד זוגות צעירים שנקלעים לחובות במשך השנים אך לא יכולים למשוך את קרן ההשתלמות שלהם כי עוד לא עברו 6 שנים. לפיכך, הם יכולים לקחת הלוואה על חשבון קרן ההשתלמות בתנאים אטרקטיביים הרבה יותר מהלוואות אחרות.

בנוסף, הם יוכלו להחזיר את ההלוואה עוד קודם ולא יאלצו לשלם על כך קנסות. ההלוואה ניתנת לאחר שחוסכים 50% או 80% בהתאם לנזילות הקרן. לסיכום, קרן ההשתלמות תסייע לכם לחסוך את הכסף שלכם ולהגשים חלומות.

קרן השתלמות - המדריך המלא

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא