חיפוש

על משמורת והסדרי ראייה לאחר גירושין

גירושין מביאים לפירוק התא המשפחתי וההליך עשוי להוביל לפגיעה קשה בהורים ופגיעה קשה עוד יותר בילדים. אחת הסוגיות המרכזיות בתיקי גירושין היא המשמורת והסדרי הראייה  להורה הלא משמורן. מדובר בסוגיה קשה, הן מבחינה רגשית והן מבחינה פרקטית. במאמר זה נסביר מהי המשמורת, מהי משמורת משותפת, מהי משמורת זמנית וכיצד קביעת המשמורת עשויה להשפיע על גובה דמי המזונות בו יחויב האב.

 

משמורת

משמורת היא מעמד משפטי המגדיר מי  ההורה אשר יוטל עליו האחריות לגידול הילדים המשותפים שלו. כאשר לא שוררת הסכמה בין ההורים לגבי מי יהיה ההורה המשמורן, כל אחד מהצדדים מבקש לשמש בתור משמורן. את סוגיית המשמורת אפשר לפתור בהסכמה בין ההורים והסכמה זו צריכה לקבל אישור של ערכאה משפטית. להרחבה https://www.todivorce.co.il

 

בהסכמה או בהכרעה שיפוטית

כאשר אין בין ההורים הסכמה, בית המשפט הוא שיכריע מי מההורים ישמש בתור ההורה המשמורן. גם כאשר נקבע כי הורה אחד הוא שישמש בתור משמורן, ההורה השני ייהנה מהסדרי ראיה בימים קבועים במהלך השבוע ובדרך כלל בכל סוף שבוע שני. ההורה שאינו משמורן מחויב לקיים את הסדרי הראיה ואי כיבוד ההסדר עשוי להצדיק סנקציות כספיות וצמצום ההסדר.

 

חזקת הגיל הרך

בדרך כלל כאשר הילדים צעירים האם היא שמקבלת את המשמורת על הילדים כאשר האב נהנה מהסדרי ראיה עקב חזקת הגיל הרך. בשנים האחרונות בתי המשפט בוחנים את טובת הילדים וקביעת משמורת בלעדית על האם כבר אינה אוטומטית כבעבר. משפחות רבות מתמיד גם מסכימות מראש על משמורת משותפת של ההורים.

 

משמורת זמנית

כאשר בני הזוג נפרדים טרם מתן גט והסדרת הסוגיות במחלוקת יש צורך להסדיר באופן זמני את סוגיית המשמורת. שני ההורים יכולים להגיש לבית המשפט בקשה לקביעת משמורת זמנית, עד להכרעה הסופית בסוגיית המשמורת. חשוב להבין כי אין בקביעת המשמורת הזמנית הכרעה לגבי המשמורת הקבועה וזו תיעשה על ידי בית המשפט בהתאם לטובת הילדים.

 

מזונות ומשמורת משותפת

החובה לתשלום מזונות לילדים היא חובה אבסולוטית המוטלת על האב. העובדה שהורים פונים לאפיק של משמורת משותפת, אינה גורעת מחובתו של האב למזונות ילדיו גם אם ההורים מקיימים משמורת משותפת. עם זאת בית המשפט עשוי להורות על הפחתת שיעור המזונות במידה והמשמורת המשותפת מתקיימת הלכה למעשה באופן כנה מצדו של האב .

בית המשפט נדרש לקחת בחשבון את הפגיעה שעשויה  להיגרם לילדים במידה ויופחת שיעור המזונות. בית המשפט יבחן את גובה הכנסתה של האם ואת רמת החיים שמהם נהנים ההורים,  כמו גם את הזמנים שבהם הילדים המשותפים שוהים אצל האב.

 

סיכום משמורת והסדרי ראייה

לסיכום הנושא, המאמר זה עסקנו במשמורת והסדרי ראייה בהרחבה. למרות שניתן לנהל הליך גירושין הן בבית הדין הרבני והן בבית משפט לענייני משפחה, הסמכות לדון בענייני משמורת ילדים והסדרי ראיה לרוב תוטל על בית המשפט. בית הדין הרבני עשוי להיות הסמכות לדון בנושא תהיה רק כאשר אחד מבני הזוג מגיש תביעת גירושין הכורכת גם את תביעת המשמורת.

משפחה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
עבירת סחיטה
מה נחשב כעבירת סחיטה?

בחברה של היום, פעילות פלילית נפוצה למרבה הצער. סחיטה במיוחד הפכה לדאגה משמעותית עבור רשויות אכיפת החוק ואנשים פרטיים כאחד. סחיטה באיומים, מעשה פלילי הכרוך

קרא עוד »