חיפוש

מהן סמכויות המפקחת על הבתים המשותפים?

יש לכם סכסוך על מבנה משותף? בעל הדירה בבניין שמולכם לא מוכן להשתתף בעלויות תחזוקת המבנה? כדאי שתכירו את המפקחת על הבתים המשותפים ואת הסמכויות שלה. הנה בל מה שתצטרכו לדעת על המפקחת כדי שתדעו לפנות לתביעה למולה במקרה הצורך.

 

הכירו את המפקחת על רישום מקרקעין

את המפקחת על רישום מקרקעין ממנה שר המשפטים. תפקיד המפקחת על פי חוק המקרקעין תשכ"ט-1969, היא לבצע רישום של בתים משותפים, וכן לדון ולקבל כל החלטה רלוונטית לניהולם של הנכסים המשותפים, בין אם ברמה המנהלית או ברמה השיפוטית. בכל תביעה הקשורה לבית משותף אשר בגינה יש לפנות למפקחת על רישום מקרקעין, מומלץ להיעזר בשירותי עו"ד מקרקעין המומחה בתחום לייצוג בבית המשפט. סיוע מצד עו"ד מומחה יעזור לכם להגביר את הסיכויים שלכם לזכות בתביעה.

 

סמכויות המפקחת על רישום מקרקעין:

סמכויות המפקחת על רישום מקרקעין מתחלקות לשני סוגים עיקריים – סמכויות מנהלתיות וסמכויות שיפוטיות. הסמכויות המנהלתיות הן בעיקרן  מתן צווים בדבר רישום בתים בפנקס הבתים המשותפים, מתן צווים בדבר רישום תקנונים מוסכמים על ידי כלל הדיירים הנוגעים לאופן התנהלות וניהול של בתים משותפים, לפקח על התנהלות לשכת רישום מקרקעין, ולדאוג למינוי נציג בתשלום לבתים משותפים. כמו כן, בסמכותה לתקן את הצווים שניתנו וכן להכריע כאשר ישנה התנגדות לתיקון הצווים הללו.

מעבר לכך, ישנן תביעות אשר ניתן להגיש רק בפני המפקחת על רישום מקרקעין ואלו נוגעות בסמכויותיה המשפטיות הנוגעות לבית משותף:

  • מתן צווי ביניים (למשל: צו עיקול, צו מניעה, צו עשה ואל תעשה) – כפי הנהוג בבית משפט השלום.
  • החלטה משפטית לגבי סכסוכים בדבר הרחבת דירה בבית משותף.
  • הכרעה משפטית לגבי סכסוכים בדבר הפרת תקנון נכס משותף או זכויות הנובעות מתקנון זה.
  • סמכות משפטית לדון בסכסוכים הנוגעים להתאמה של מרחבים משותפים בנכס עבור בעל מוגבלויות המתגורר בנכס.
  • סמכות משפטית לדון בסכסוכים בדבר השתתפות כספית על תחזוק וניקיון הבית המשותף, במידה וחלק מהדיירים אינם משתתפים.
  • הכרעה משפטית בדבר סכסוכים הנוגעים להרחבה של דירה בנכס משותף.
  • החלטה משפטית לגבי סכסוכים בדבר תשתיות משותפות (למשל: דודי שמש, מערכת הסקה מרכזית, מעליות).
  • החלטה משפטית בנוגע לתביעות שהוגשו בעניין נכס משותף שנהרס.
  • הכרעה משפטית בדבר סכסוכים הנוגעים להשגת גבול בין בעלי דירות באותו בית משותף – במקרים אלא ניתן לבחור בין אם להגיש תביעה בפני המפקחת על רישום מקרקעין לבין תביעה בבית המשפט.

 

האם מומלץ להיעזר בעורך דין?

במידה ואתם מעוניינים להגיש תביעה בפני המפקחת על רישום מקרקעין, מומלץ להיעזר בעורך דין המומחה בתחום זה. עורך דין מקצועי ומנוסה יסייע לכם בהגשת כלל המסמכים להוכחת הטיעונים שלכם ויגביר את הסיכוי שלכם לזכות בתביעה.

בתים משותפים

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
עבירת סחיטה
מה נחשב כעבירת סחיטה?

בחברה של היום, פעילות פלילית נפוצה למרבה הצער. סחיטה במיוחד הפכה לדאגה משמעותית עבור רשויות אכיפת החוק ואנשים פרטיים כאחד. סחיטה באיומים, מעשה פלילי הכרוך

קרא עוד »