חיפוש

מה תפקידו של הנוטריון?

נוטריון הוא עורך דין שהוסמך בהסמכה מיוחדת והוסמך לתפקד כנוטריון. תפקידו של הנוטריון מגוון, והוא עוסק בעיקר באישור ומתן גושפנקא למסמכים כך שיהפכו לרשמיים ומחייבים משפטים. ישנם מספר שירותים שניתן לקבל מנוטריון; מה תפקידו ומתי נזדקק לשירותיו?

 

תפקידו של הנוטריון

תפקידו של הנוטריון הוא להפיח במסמכים והסכמים כוח משפטי. הנוטריון עורך הסכמים, מתרגם מסמכים בעצמו ואף מעניק אישור נכונות ונאמנות למסמכים הדורשים זאת, כגון מסמכים רשמיים שתורגמו לשפה זרה. חתימת נוטריון נחוצה לנו כאשר אנו נדרשים לספק מסמכים רשמיים כגון ייפוי כוח הכולל בתוכו סמכויות רחבות לזמן ארוך או בלתי מוגבל, תרגום מסמכים רשמיים וכדומה.

 

המקרים בהם נזדקק לשירותיו של נוטריון

נוטריון אפוסטיל

בעידן המודרני לעיתים קרובות נדרש לתרגום מסמכים ציבוריים רשמיים משפה זרה לעברית או מעברית לשפה אחרת. למשל, תעודות נישואים, תעודות לידה, תעודות עליה לארץ וכדומה.

במקרה שהמסמך שלכם מיועד למדינה החברה באמנת האג (אשר ישראל חברה בה), תרגומים רגילים לא יספיקו אלא יידרש נוטריון אפוסטיל, דהיינו אימות התרגום של מסמכים שהונפקו בידי רשות רשמית, בידי נוטריון. רק אימות התרגום בידי נוטריון אפוסטיל וקבלת תעודת אפוסטיל שנכתבה בצורה הקבועה באמנה, יביאו להכרה רשמית במסמכים שהונפקו במדינה אחרת.

חשוב לדעת שאישור האפוסטיל הוא נפרד מהמסך המתורגם עצמו, כרוך בתשלום אגרם ולבסוף מודבק לאישור הנוטריוני. את אישור האפוסטיל בעבור מסמכים החתומים בידי נוטריון, ניתן לקבל בין היתר גם באמצעות האינטרנט, באתר משרד המשפטים.

 

ייפוי כוח נוטריוני

ככלל, ייפוי כוח לא חייב להיות נוטריוני, אם הוא תחום בזמן ומוגבל לפעולות מסוימות. אולם, במידה ומדובר בייפוי כוח רחב מאוד אשר נחתם לזמן בלתי מוגבל או ממושך, ולא תחום לפעולות מסוימות – יידרש ייפוי הכוח להיות ייפוי כוח נוטריוני. ייפוי כוח נוטריוני יחתם בנוכחות שני הצדדים ונוטריון, לאחר שהנוטריון אימת את זהות הצדדים. לאחר החתימה, ייפוי הכוח הנוטריוני יקבל את חותמת הנוטריון ויהפוך למחייב משפטית.

ייפוי כוח כזה נדרש במקרים בהם אדם לא מסוגל לבצע בעבור עצמו את ענייניו, למשל כאשר הוא אינו כשיר בריאותית או נעדר מהארץ לתקופה ממושכחת. ייפוי הכוח הנוטריוני יעניק למיופה הכוח את הסמכות לבצע פעולות שונות בעלות חשיבות עליונה, לדוגמה רכישת ומכירת נדל"ן בשם מייפה כוחו.

ישנם מספר סוגים של ייפויי כוח נוטריוניים, כגון ייפוי כוח נוטריוני בלתי חוזר, כזה שלא מאפשר לאדם לחזור בו מההסכם. הסכמים מסוג זה נחוצים לצורך הגנה על זכויותיו של צד שלישי, למשל בעסקאות נדל"ן.

 

סיכום

במאמר זה פורטו מספר תפקידים עיקריים של הנוטריון. סביר להניח שכל אחד מאיתנו יזקק אי פעם לשירותיו של נוטריון, ולכן חשוב להכיר את תפקידיו השונים. הנוטריון מהווה גושפנקא חוקית ורשמית בגין נכונות ונאמנות של מסמך, בין אם מדובר בייפוי כוח נוטריוני, תרגום נוטריוני וכדומה.

איש משפט

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
עבירת סחיטה
מה נחשב כעבירת סחיטה?

בחברה של היום, פעילות פלילית נפוצה למרבה הצער. סחיטה במיוחד הפכה לדאגה משמעותית עבור רשויות אכיפת החוק ואנשים פרטיים כאחד. סחיטה באיומים, מעשה פלילי הכרוך

קרא עוד »