חיפוש

מה חשוב לבדוק כשבוחרים נעל לילד שלך

נעליים לפעוטות ולילדים הם נושא שחשוב לא להקל בו ראש. הנעליים הראשונות שפעוט נועל, הן בעלות חשיבות רבה להתפתחות נכונה של ההליכה והיציבות שלו, ובהמשך יש חשיבות רבה לבחירת נעליים מתאימות שיאפשרו מקסימום נוחות ובטיחות עבור הילד. על מה חשוב להקפיד בבחירת נעליים לילדים?

 

התאמה לרגל של הילד

הדבר הבסיסי, כמעט מובן מאליו, שקריטי להקפיד עליו בבחירת נעליים לילדים, הוא התאמה לכף הרגל ולקרסול של הילד. חשוב שהילד יוכל להכניס את הרגל בנוחות ובעצמו, ולא יזדקק לעזרה כדי לנעול או לשרוך את הנעל. מעבר לכך כמובן שהנעל צריכה להיות בגודל מדויק, כך שתאפשר לילד החזקה של כף הרגל ויציבות, ומנגד שלא תהיה צפופה ותלחץ על הבהונות. יום שלם בנעליים לוחצות, בפרט ביומיום של ילדים שכולל הרבה יותר תנועה וקפיצות משלנו המבוגרים, הוא מתכון לפצעים ולכאבים; מצד שני נעליים רחבות מדי הן כמובן סכנה בטיחותית וחשוב להימנע מכך.

משקל הנעל

לפעמים ילדים, בפרט כאלה שקרובים כבר לגיל ההתבגרות, מתלהבים מנעל סופר מגניבה, אבל גדולה ומגושמת. זה המקום שלנו כהורים לחתוך ולהגיד שלא קונים את הנעל הזו, גם אם היא ממש מגניבה. נעל לילדים צריכה להיות קלה יחסית כדי לא להכביד על הילד ולמנוע ממנו תנועה, וזה צריך להיות שיקול חשוב בבחירת נעליים לילדים.

 

נוחות ההליכה של הילד

נעליים לילדים צריכות לשמש אותם להליכה, ריצה, קפיצות, משחקים בחוץ ועוד ועוד. ככלל, החיים של ילדים בדרך כלל כוללים יותר פעילות ותנועה משל מבוגרים שמבלים את מרבית יומם במשרד, את זה כבר אמרנו, ולכן חשוב להקפיד לבחור עבורם נעל נוחה ולוודא כבר בחנות שהם מסוגלים ללכת ולרוץ עם הנעל.

אם אתם שמים לב שהילד טיפה צולע או מאט, כנראה שהנעל הזו לא עבורו גם אם הוא טוען שנוח לו. אם נגלה אחרי שבוע או שבועיים שלילד לא נוח ללכת בנעל הזו, יכול להיות שאלה יהיו שבוע או שבועיים שבהם כאב לו או שהיה לו קשה להתנועע, וחבל.

 

בחירת מותג איכותי

נעליים, לעומת חולצות למשל, הן פריט שלא אמורים להחליף כל יום ולקנות ממנו בכמויות. נעל טובה אמורה להספיק לעונה אצל ילדים, וכדי שזה אכן יקרה חשוב לבחור מותג איכותי שמייצר נעליים ושיש לכם ניסיון טוב איתם. החשיבות הזו כמובן גדולה יותר כשמדובר בנעליים לפעוטות ובפרט בנעלי צעד ראשון, שהחשיבות שלהן רבה עבור הפעוט שרוכש את מיומנות ההליכה. עם זאת, גם עבור ילדים שמזמן סיימו את שלב נעלי הצעד הראשון, חשוב לוודא שאתם קונים מוצר באיכות סבירה העומד בתקנים.

 

אם נסכם

בניגוד לשיר הידוע, נעליים דווקא לא צריך לקנות מהר. להפך. חשוב למדוד, להתנסות בחנות, ללכת עם הנעל ולראות שילד באמת ובתמים נוח להכניס ולהוציא את הרגל ולהתרוצץ עם הנעל.

בחירת מותג איכותי

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא