חיפוש

מה החוק אומר על מושב בטיחות לתינוקות

כדי להבטיח את בטיחות התינוקות והפעוטות ברכב, החוק בישראל מגדיר מספר הנחיות שחייבים להישמע אליהן ברכב שלנו, ושהתעלמות מהם – מהווה עבירה פלילית ומסכנת משמעותית את ילדינו.

לכן, חשוב להכיר את ההנחיות הללו, ולהתאים את רכישת כיסא הבטיחות והתקנתו אליהן.

כדי להיות בטוחים שאתם מכירים את כל מה שחשוב שתכירו ופועלים לפי ההנחיות – לפניכם הכל על מה החוק אומר על מושב בטיחות לתינוקות.

 

מדוע ישנן הנחיות מחייבות בנוגע להתקנת מושב הבטיחות לתינוקות?

ההנחיות המחייבות בנודע להתקנת כסאות בטיחות לתינוק ברכב, נובעות מהמטרה החשובה של למנוע מילדינו להיפגע במהלך הנסיעה, או חס וחלילה במהלך תאונות דרכים. מאחר ויש כמות גדולה של תאונות דרכים בכל שנה, חשוב לחגור את הילד כראוי ולהציבו על גבי כיסא בטיחות מאושר ומתאים. ההנחיות השונות, נכתבו לאר בדיקות ומחקרים שמוכיחים כי אלא הצורות היעילות ביותר לדאוג לתינוק במהלך הנסיעה ולמנוע פגיעה גם במקרה של תאונות דרכים.

 

מה ההנחיות הקבועות בחוק על התקנת מושב בטיחות לתינוקות?

ההנחיות השונות בחוק, משתנות בהתאם לגיל התינוק, ולכן בכל גיל יש לבדוק מה ההנחיות הקבועות בחוק לגביו, כדי להבטיח מירה מלאה ובטיחות לתינוק שלנו. שימו לב שבמידה והתינוק או הפעוט קטן לגילו ועוד לא נמצא בגובה או במשקל הממוצעים לגיל, מומלץ לשקול להמשיך להשתמש בבוסטר או כיסא בטיחות עד שיגדל מעט יותר ויוכל לעבור להיות עם בוסטר או ללא בוסטר כלל. מומלץ לעקוב אחרי ההמלצות של הבוסטרים וכיסאות הבטיחות בנוגע לגובה ולמשקל הילד. לפניכם חלק מההנחיות העיקרית בהתאם לגיל התינוק:

 

הנחיות עבור תינוקות עד גיל שנתיים

יש להציב את מושב הבטיחות נגד כיוון הנסיעה, עד גיל שנה ומומלץ גם יותר. מעבר לכך, אין להציב ילד במושב הקדמי כאשר כרית האוויר פעילה, כלומר שיש לסגור ולנטרל אותה במידה וכיסא הבטיחות של התינוק עומד להיות מותקן מקדימה. כמובן שעל התינוק להיות חגור תמיד, ועל כיסא הבטיחות להיות יציב, שלא יהיה ניתן להזיזו יותר מ- 2 סנטימטרים לכל צד.

 

הנחיות עבור גילאי 2 – 5

בגילאים אלו, ניתן להסיע את התינוק בהתאם לכיוון הנסיעה או נגדו, לשיקולכם. יש להמשיך להשתמש ברצועות הפנימיות של מושג הבטיחות, עד משקל 18 קילוגרם. יש להמשיך ולהשתמש במושב הבטיחות עד גיל שלוש בהתאם לחוק, ולאחר מכן לעבור לבוסטר.

 

הנחיות עבור גילאי 5 ומעלה

עבור פעוטות ובוגרים יותר, בין גיל 3 – 8, אין חובה להמשיך ולהשתמש במושב הבטיחות אך ישנה חובה להשתמש בבוסטר עד גיל 8 לפחות. מעבר לכך ישנן המלצות מחוץ לחוק, לפיהן כדאי שהילד יהיה בכיסא בטיחות לתינוק עד משקל 18 ק"ג, ולהשתמש בבוסטר רק כשהילד גבוה, כמטר ארבעים וחמש ומעלה כדי להתאים באופן מדויק ובטיחותי לגדלים של כסאות הבטיחות והבוסטרים.

פעוט

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
עבירת סחיטה
מה נחשב כעבירת סחיטה?

בחברה של היום, פעילות פלילית נפוצה למרבה הצער. סחיטה במיוחד הפכה לדאגה משמעותית עבור רשויות אכיפת החוק ואנשים פרטיים כאחד. סחיטה באיומים, מעשה פלילי הכרוך

קרא עוד »