חיפוש

זומנתם לחקירה בעקבות תאונת עבודה? כך תנהגו

תביעות תאונות עבודה הן פופולריות כיוון שלנפגעים יש זכויות, אך הפיצוי עליהן הוא הפסד כספי גדול למשק הישראלי. לפיכך, משרד התמ"ת יכול לחקור את המקרה כדי שלא יקרו מקרים דומים בעתיד וכמו גם חברות הביטוח הפרטיות והביטוח הלאומי יכולים לזמן את הנפגע לחקירה לצורך בדיקת אמינותו. המאמר יפרט כיצד לנהוג אם זומנתם לחקירה.

 

סוגי החקירות בעקבות תאונת עבודה

ישנם 2 סוגי חקירות שיכולות להיעשות לאחר תאונת עבודה. חקירה ראשונה היא של הממונה על הבטיחות מטעם משרד התמ"ת שיבדוק את נסיבות התאונה וייתן את המלצותיו והשנייה היא חקירה על מנת למנוע הונאה של הביטוח. מאחר ואנשים רבים מגישים תביעות על תאונות עבודה, ישנם כאלו המרמים את המערכת ומנסים להוכיח שהפגיעות שלהם הם תוצאה ממקום העבודה למרות שאינן קשורות בכלל למסגרת זו.

הגשת התביעות הכוזבות לא רק שמבזבזות כסף למערכת, אלא פוגעות באמון לגבי תביעות מהימנות אחרות. לביטוח הלאומי או לחברת הביטוח הפרטית יש חוקר שתפקידו לחקור האם אכן הפגיעה קשורה במקום העבודה והיא תוצאה ישירה שלה והאם הנזק שנגרם לתובע אכן לגיטימי. המטרה של הביטוחים, לרבות הביטוח הלאומי, היא לשלם פיצויים רק למי שמגיע באמת ולכן הם מפעילים חוקרים ובלשים העוקבים אחר המבוטחים.

 

כיצד מתבצעת החקירה של חברות הביטוח?

ישנם שני מישורים של חקירות: חקירה גלויה וחקירה סמויה. בחקירה הגלויה מזמנים את המבוטח ובודקים את אמינותו לגבי עברו הרפואי ומצבו הרפואי הנוכחי. כלומר, מנסים למצוא קשר בין הפגיעה למצב רפואי קודם ולאו דווקא לתאונת העבודה.

בנוסף, המבוטח יכול לטעון שאיבד את כושר ההשתכרות שלו ולהביא מסמכים רפואיים שיתמכו בכך, אך בפועל הוא כשיר לעבודה – המטרה של החקירה היא להוכיח שהמבוטח כשיר לעבוד ואת זה הם יכולים לבדוק גם באופן סמוי. החוקרים אף יכולים לבדוק האם ההוצאות הרפואיות של המבוטח אכן תואמות לצרכים האמיתיים שלו. כלומר, המבוטח רשאי לקבלת החזר הוצאות רפואיות בגין תרופות, טיפולים רפואיים, טיפולים משלימים ונסיעות, השאלה היא אם אכן מדובר על הוצאות הקשורות לתאונת העבודה ולא לצרכים אחרים.

 

כיצד יש לנהוג בזמן החקירה?

בכל מקרה של חקירה, בין אם מדובר בתמ"ת ובין אם בביטוח הלאומי, יש לשתף פעולה. המוסד לביטוח לאומי יכול לשלוח זימון לחקירה בה הנציגים יבחנו אם הייתה תאונת עבודה, את מהות הפגיעה והגורמים לה. לפיכך, מומלץ להגיע לחקירה עם עורך דין תאונות עבודה שבקיא בתחום ובייצוג הנפגע בחקירות מסוג זה. בדומה לכך יש לנהוג כאשר החקירה היא מטעם חברת הביטוח הפרטית של המעסיק ונחשבת למורכבת יותר. בכל מקרה חשוב לבוא מוכנים לחקירה עם עדים שנכחו במקום האירוע, צילומים שמוכיחים את העוולה והפגיעות, מסמכים רפואיים שניתנו בטיפול הראשוני ועוד. למידע נוסף ראו אתר פיצויים.

חֲקִירָה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא