חיפוש

זיכוי נהגת בתיק תאונת דרכים – שלב אחר שלב

תיק תאונת דרכים יכול להיות מאוד מורכב בגלל שמצד אחד יש צורך במציאת האשמים, אך מצד שני לרוב התאונה היא אכן תאונה ולא הייתה כוונה לאחד מהצדדים לפגוע בצד הנפגע

תפקידו של עו"ד תאונת דרכים לייצג אנשים אשר היו מעורבים בתאונת דרכים, גם אם מדובר בצד הנפגע וגם אם מדובר בצד הפוגע, המטרה שלו לזכות אותו, ולהקל כמה שאפשר על הצד המיוצג. על מנת לזכות נהגת בתיק תאונת דרכים, חשוב לעבור ולבצע שלב אחר שלב, מתוך הבנה שכנראה הנהגת פגעה בתום לב בנפגע ועל כן חשוב להוכיח כי היא אכן זכאית ולדאוג שהיא תצא ללא עונש או עם עונש קל.

 

בדיקת החקירה

עצם העובדה שהנהגת בכלל מואשמת בבית משפט בתיק תאונת דרכים מסוים, מצביע על כך שהחקירה העלתה כי היא האשמה וכי מגיע לה לעמוד לדין ולקבל עונש. בשלב הראשון, חשוב לעבור על פרטי החקירה ולבדוק שהכל בוצע בה כהלכה וכי כל הפרטים נכונים. באם תהיה הצלחה של עורך הדין להוכיח כי החקירה לא התנהלה כראוי וכי הראיות לא באמת מקשרות לנהגת או לא קבילות, יהיה קל יותר לזכות את הנהגת לגמרי.

 

בדיקת האישומים

כאשר נהגת מועמדת לדין בעקבות מעורבות בתאונת דרכים, היא מואשמת בסעיפי אישום מסוימים בהתאם לתוצאה של התאונה ובהתאם לסיבה שבגללה התאונה נגרמה. ישנם סעיפים מסוימים אשר העונש המינימלי או העונש השכיח עבורם יותר גבוה מאישומים אחרים. על כן חשוב לבדוק את האישומים לעומק, להבין באם ניתן לשנות מעט את האישומים כך שאם הנהגת תזוכה מאישום מסוים אך כן תואשם באחר, היא תקבל עונש קל יותר ממה שהייתה צפויה לקבל. הדבר נכון בעבור כל סוג של משפט, אך בייחוד בתיק תאונת דרכים אשר ניתן לטעון לרצח מצד אחד ובקצה השני של הסקאלה לטעון להריגה בתמימות דעים או משהו קל יותר.

 

הכנה למשפט

באם הנהגת הנאשמת חייבת להגיע לבית משפט, לאור העובדה שלא צלחו הניסיונות לזכות אותה או לבטל את האישומים, חשוב להכין אותה מראש למשפט. ההכנה מתרכזת במענה על שאלות אפשריות של השופט או של עורך הדין התובע. באם הנהגת תצליח לשכנע את בית המשפט כי היא זכאית, למרות שישנם אישומים וראיות מסוימות, היא יכולה לצאת זכאית לגמרי בזכות הכנה מקדימה איכותית.

זיכוי נהגת בתיק תאונת דרכים חייב להתבצע שלב אחר שלב ביסודיות. באם אחד השלבים לא צולח חשוב לעבור לשלב הבא ולנסות לזכות אותה בדרך אחרת. בכל מקרה ישנה תלות באילו אישומים היא תואשם בהם, בעקבות אילו ראיות וגם כיצד תגיב על האתגרים והשאלות שיעלו מולה בבית המשפט במהלך המשפט. הכנה טובה למשפט יכולה גם כן לזכות אותה, למרות האישומים החמורים והראיות המשכנעות.

 

ספר חוקים

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
עבירת סחיטה
מה נחשב כעבירת סחיטה?

בחברה של היום, פעילות פלילית נפוצה למרבה הצער. סחיטה במיוחד הפכה לדאגה משמעותית עבור רשויות אכיפת החוק ואנשים פרטיים כאחד. סחיטה באיומים, מעשה פלילי הכרוך

קרא עוד »