חיפוש

מהם העונשים על נהיגה ללא רישיון נהיגה?

המצב הנוראי ביותר הוא מצב שבו הנוהג ברכב נתפס על ידי משטרה ובמהלך הבדיקה מגלים, כי הוא ללא רישיון.

עברה זו הינה מסוכנת ביותר מכיוון שרמת הסיכון שבה גבוהה והיא גוררת עונשים כבדים.

בתי משפט לתעבורה מתייחסים לעברה שבה הנוהג ברכב היה ללא רישיון בחומרה יתרה והעונש במקרה של נהיגה ללא רישיון עשוי להיות מאסר של שנתיים בפועל, ובנוסף פסילת רישיון עתידי לתקופה של שלושה חודשים.

 

סוגי עבירות של נהיגה ללא רישיון

נהיגה בלי רישיון

כאשר האדם נהג ברכב ולא הוציא רישיון על הרכב שעליו נהג ו/או נהג על הרכב מבלי שהוציא רישיון לסוג הרכב המסוים. במקרים מסוימים העבירה תחמיר כאשר הנהג לא למד לתפעל את הרכב ועלולה לגרור לעונש מאסר בפועל או על תנאי ופסילה של רישיון נהיגה לתקופה ארוכה.

 

נהיגה בלי רישיון בתוקף

נהיגה ללא רישיון נהיגה תוביל לחומרה מופחתת מאחר ומדובר במי שעבר הכשרה לנהוג על רכב ועמד בקריטריונים לקבלת רישיון. מעין עבירה טכנית שלפיה יתחשב בית המשפט בזמן שחלף מאז הפקיעה. לעומת זאת, מי שלא מחדש רישיון מסיבות כלכליות העונש יהיה חמור יותר.

 

בעל רכב שנתן לאחר לנהוג בידיעה שאין לו רישיון

על אחריותו של בעל הרכב לוודא שאותו אדם שנהג ברכבו כשיר לנהיגה. כשירות זו מאופיינת בהימצאות רישיון נהיגה תקף ומתאים לסוג הרכב. בית המשפט יראה בחומרה רבה מקרה שבו אדם נתן את רכבו לאדם שאין לו רישיון או במקרים שבו הרכב ניתן לקטין. חומרת עונש מסוג זה יכולה להוביל את המעורבים לעונשי מאסר בפועל.

 

שימוש ברכב ללא ידיעת הבעלים

ישנם מקרים שבהם אדם נהג ברכב מבלי ליידע את בעליו ומבלי לקבל את אישורו לכך. המקרה השכיח הוא גניבת רכב, אך ישנם גם מקרים שילדים נוהגים ברכב מבלי רשות מהוריהם. עבירה זו נחשבת לחמורה ביותר ויכולה בקלות להוביל לאישום פלילי.

 

נהיגה ללא רישיון עליך

לפני שלוש שנים בוטל החוק שנהג רכב חייב להחזיק את רישיון הנהיגה והרכב והוא נדרש לשאת תעודת זהות או דרכון, פוליסת ביטוח ומסמכים הקשורים לרישיון.

 

עונשים על נהיגה ללא רישיון

  1. תוקף הרישיון פקע עד שישה חודשים – תקבלו קנס ואפשרות להישפט.
  2. תוקף הרישיון פקע מעל חצי שנה – תקבלו הזמנה לבית משפט.
  3. במקרה של פקיעת רישיון מעל 3 שנים תדרשו לעבור מבחן עיוני ומעשי כתנאי לקבלת הרישיון. אם ההרשעה התקיימה בבית משפט תהיה קנס כספי, פסילת רישיון ומאסר במידה והיו עברות קודמות. חידוש רישיון הנהיגה לפני הדיון יוביל בסבירות גבוהה לקבל עונש מופחת.

 

אם חס וחלילה מצאת את עצמך בסיטואציה מהסוגים שצוינו כאן כדאי לפנות לאיש מקצוע כמו עורך דין תעבורה שיימצא דרך להקל על העונש שיוטל עליך.

 

פסיקה משפטית

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
עבירת סחיטה
מה נחשב כעבירת סחיטה?

בחברה של היום, פעילות פלילית נפוצה למרבה הצער. סחיטה במיוחד הפכה לדאגה משמעותית עבור רשויות אכיפת החוק ואנשים פרטיים כאחד. סחיטה באיומים, מעשה פלילי הכרוך

קרא עוד »