חיפוש

הסכם גירושין בו הועברו הזכויות בדירה

בעת חתימה על הסכמי גירושין, עולה הסוגיה הנוגעת להעברת זכויות בדירה. מדובר בסיטואציה שגורמת לזוגות רבים להיאבק בכל הסוגיה הנוגעת לנדל"ן משותף ולחלוקת הרכוש באופן כללי. אם אתם נמצאים בהליך גירושין ועתידים לחתום על הסכם גירושין, חשוב שתדעו כי יש להליך של העברת הזכויות בדירה במסגרת ההסכם יתרונות רבים. בשורות הבאות, יפורט כל המידע בנושא.

 

מהו הסכם גירושין?

רגע לפני שנעמיק בנושא, יש להסביר תחילה מהו בעצם הסכם גירושין. הסכם זה הינו חוזה משפטי שנערך בין בני הזוג אל מול עורך דין. מטרת ההסכם הינה להסדיר את חלוקת הרכוש, המשמורת, חלוקת חובות אם קיימים, הסכם על תשלום המזונות וכו'.

 

העברת זכויות בדירה בעת חתימה על הסכם גירושין

כעת, כשידוע לכם מה זה הסכם גירושין, ניתן להעמיק בכל נושא העברת הזכויות בדירה. במהלך כתיבת הסכם הגירושין, בני הזוג יכולים להחליט כי הם מעוניינים לבצע העברת זכויות נדל"ן. במילים פשוטות, ניתן לומר כי הם יכולים להעביר את הזכויות בדירה שלהם.

 

היתרונות בהעברת הזכויות בדירה במסגרת הסכם גירושין

ישנם שני יתרונות משמעותיים שבאים לידי ביטוי בהליך של העברת זכויות בדירה. להלן פירוט אודותיהם:

 

היעדר הצורך לתשלום מס על מכירת הנכס

כאשר מתבצעת מכירה של דירה באופן רגיל שאינו דרך הסכם גירושין, המוכר צריך לשלם את תשלומי המיסים הבאים:

  1. היטל השבחה – זהו תשלום בגין זכויות שלא נוצלו בנכס ועשויות להוסיף לערך שלו אם וכאשר ימומשו בהמשך.
  2. מס שבח – תשלום זה מוטל על תוספת הערך של הנכס.

 

היתרון המשמעותי בהעברת הזכויות בדירה כחלק מהסכם גירושין זו העובדה שבני הזוג אינם צריכים לשלם את המיסים הללו. העברת הזכויות בדירה בין בני הזוג כחלק מהליך של הסכם הגירושין, לא נחשבת למכירה, לכן שני הצדדים פטורים מתשלום מס במקרים אלו. לפרטים נוספים בנושא זה, מומלץ להיכנס לקישור הבא: https://www.helenasimhi.co.il.

 

ביטחון ויציבות עבור הילדים

היתרון השני והמשמעותי גם כן זו העובדה כי הילדים של בני הזוג מקבלים יציבות במקום מגוריהם. כלומר, הם לא צריכים לעבור דירה (הליך שעלול לגרום לקשיים חברתיים, רגשיים וקשיים נוספים).
העובדה כי הילדים נשארים לגור באותו בית והסביבה שלהם אינה משתנה, עשויה לרכך את המשבר העצום שהילדים צפויים לעבור בעת הליך של גירושי הוריהם.

כדי לבצע את העברת הזכויות, יש לפנות אל עורך דין מומלץ שמתמחה בדיני משפחה.

 

איך אפשר לדעת שפניתם אל עורך דין מומלץ בתחום?

כדי שתוכלו להיות בטוחים שפניתם אל עורך דין מומלץ, עליכם לבדוק תחילה כי מדובר בעורך דין שמתמחה בדיני משפחה. תבדקו שיש לו וותק של כמה שנים לפחות בתחום ואם אתם מכירים חברים, קולגות או קרובי משפחה שנעזרו בשירותיו בעבר, כדאי לשמוע מהם חוות דעת.

אילוסטרציה של משפחה שהתגרשה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
עבירת סחיטה
מה נחשב כעבירת סחיטה?

בחברה של היום, פעילות פלילית נפוצה למרבה הצער. סחיטה במיוחד הפכה לדאגה משמעותית עבור רשויות אכיפת החוק ואנשים פרטיים כאחד. סחיטה באיומים, מעשה פלילי הכרוך

קרא עוד »